Praėjusiais metais „Akropolis“, „Panorama“ ir „Ozas“ buvo daugiausiai žiniasklaidos dėmesio sulaukiantys prekybos ir pramogų centrai. Į žiniasklaidos akiratį dažniausiai patekdavo naujienos apie prekybos centrų organizuojamus renginius. Pagal paminėjimų žiniasklaidoje skaičių pirmavo „Akropolis“, kuris taip pat išsiskyrė ir didžiausiomis išlaidomis reklamai. Tai paaiškėjo po rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikto komunikacijos ir reklamos apimčių tyrimo.
Vertinant Lietuvos prekybos ir pramogų centrų komunikacijos aktyvumą, matyti, kad pernai šis segmentas iš viso sulaukė 2780 paminėjimų įvairiose žiniasklaidos priemonėse. Didžioji dauguma, t.y. 69 proc. naujienų apie prekybos ir pramogų centrų veiklą buvo internete. Kiek mažiau nei trečdalis visų paminėjimų apie prekybos centrus buvo spaudoje. Tuo metu televizijoje ir radijuje prekybos centrų pavadinimai pasirodė žymiai rečiau – šioms žiniasklaidos priemonėms teko tik 1 proc. minėtos informacijos.
Vertinant pagal žiniasklaidoje pasirodžiusių žinučių turinį, informacija apie prekybos ir pramogų centruose vykstančius pramoginius renginius sudarė didžiausia dalį, arba 25,8 proc., visų naujienų. Naujienos apie nuomininkus buvo užfiksuotos 15 proc. žiniasklaidos pranešimų, o mažiausiai dėmesio teko paramos ir pardavimų skatinimo akcijoms – atitinkamai 5,8 proc. ir 4,8 proc.
Praėjusiais metais „Akropolis“, dažniau už kitus prekybos ir laisvalaikio centrus, komunikavo savo nuomininkų, teikiamos paramos, taip pat pardavimų skatinimo temas. Užpernai šio prekės ženklo centrai reklamai buvo skyrę 31,7 proc. visų prekybos centrų biudžeto, o pernai ši dalis išaugo iki 34 proc.
Pagal paminėjimų skaičių sostinės „Panorama“ rikiuojasi antroje vietoje, kuriai atiteko 17 proc. nuo visų prekybos centrų paminėjimų žiniasklaidoje dalies. Pagal reklamuotojų išlaidas „Panorama” pernai liko ketvirta. Jos išlaidos reklamai pernai sudarė 12,3 proc., užpernai 13,3 proc. visų prekybos centrų išlaidų reklamai.
Trečioje vietoje pagal žiniasklaidos dėmesį atsidūrusiam kitam Vilniaus prekybos centrui „Ozas“ teko 15 proc. visų paminėjimų žiniasklaidoje. Tuo metu lyginant reklamuotojų išlaidas, „Ozas“ pernai buvo antras tarp prekybos centrų. Per metus jo išlaidos reklamai bendrame prekybos centrų išlaidų krepšelyje padidėjo nuo 21,2 proc. iki 21,4 proc.
TNS LT paminėjimų žiniasklaidoje ir reklamos apimčių tyrime nagrinėjami 2012 m. sausio – gruodžio mėnesių duomenys apie Lietuvos prekybos ir pramogų centrus. Jo metu analizuoti šie prekybos centrai „Akropolis“, „Babilonas“, „Banginis“, „BIG“, „Bruklinas“, „Europa“; „Gedimino 9“; „Mega“; „Molas“; „Ozas“; „Panorama“; „Saulės miestas“; „Tilžė“; VCUP.
TNS LT“ kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.