Atlikta apklausa parodė, kad geriausiai vertinami prekės ženklai Lietuvoje, lyginant su praėjusiais metais, išlaikė savo populiarumą. Populiariausias prekės ženklas Lietuvoje – „Google“ – šiemet ir praėjusiais metais išliko pirmoje pozicijoje. Didžiausią šuolį – iš 5-os pozicijos į 2-ą, padarė „Facebook“, o „Maxima“ iš 2-osios vietos 2015 m. smuktelėjo į 3-iąją.
Į mėgiamiausių prekių ženklų penkioliktuką Lietuvoje patenka ir „TV3“ prekinis ženklas, surinkęs 6 proc. visų respondentų balsų.
Pasak „TNS Emor“ tyrimų vadovės Estijoje Klaudios Vihma (Claudia Vihma), „Google“, „Facebook“, „Swedbank“ ir „Maxima“ buvo pripažinti mėgstamiausiais prekių ženklais visose trijose Baltijos šalyse.
„Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje į mėgstamiausių prekės ženklų sąrašus pateko bent po vieną prekės ženklą iš bankų, prekybos, telekomunikacijų sektorių, taip pat po keletą internetinių bendrovių. Populiariausiųjų dešimtukas Lietuvoje ir Estijoje išsiskiria tuo, kad didžioji dalis jame įvardintų prekių ženklų priklauso interneto paslaugų bendrovėms. Tuo tarpu Latvijoje dažniausiai minėti prekės ženklai – bendrovių iš telekomunikacijų ir bankininkystės sektorių“, – teigia K. Vihma.
Mėgstamiausių prekės ženklų sąrašas buvo sudaromas atsižvelgiant į ankstesnius panašius tyrimus. Iš viso buvo įtraukta apie 150 skirtingų prekės ženklų kiekvienoje šalyje.
„Pirmiausia, respondentai turėjo rinktis iš trisdešimties atsitiktinai sugeneruotų prekių ženklų sąrašo. Iš jo buvo prašoma išskirti penkis mėgstamiausius. Iš populiariausių pasirinkimų buvo sudarytas kitas, 25 prekių ženklų sąrašas. Galiausiai, respondentai iš šio sąrašo rinko po dar 5 mėgstamiausius prekės ženklus. Tiesa, kad nebūtų taip, jog į apklausą neįtraukiami kiti respondentų mėgstami prekės ženklai, jie turėjo galimybę įrašyti ir savo variantus“, – pasakojo K. Vihma.
Tyrimas buvo atliktas 2016 m. sausio–balandžio mėn. laikotarpiu, apklausiant po 1000, 15–65 m. amžiaus, respondentų iš kiekvienos šalies.