„Audi“ kartu su visa „Volkswagen Group“ jau anksčiau pranešė apie savo siekį įgyvendinti anglies dvideginio neišskiriančio judrumo viziją ir iki 2050 m. tapti klimatui poveikio nedarančia įmone. Šioje vizijoje pagrindinis dėmesys skiriamas automobiliams su elektros baterijomis. O kol bus pilnai pereita tik prie elektra varomų automobilių, „
Audi“ didina vidaus degimo variklių aplinkosauginį tvarumą: įmonė patvirtino, kad didelė dalis dabartinių šešių cilindrų dyzelinių variklių gali naudoti degalus iš atsinaujinančių energijos šaltinių – hidrintą augalinį aliejų (HVO).
„Remdamiesi savo „Vorsprung 2030“ strategija mes siekiame itin svarbaus tikslo – kad nuo 2026 m. visi mūsų visame pasaulyje pristatomi nauji modeliai būtų varomi tik elektra. Turime tai įgyvendinti siekdami klimatui poveikio nedarančio mobilumo keliuose, – sako Oliveris Hoffmanas, „Audi“ Plėtros skyriaus vadovas. – Tuo pačiu mes optimizuojame ir jau egzistuojančius vidaus degimo variklius, kad jie būtų efektyvesni ir išskirtų mažiau emisijų. Vienas iš būdų, kaip to siekiame – kuriame būtinus techninius pamatus, kad būtų galima naudoti tvarius degalus, tokius kaip HVO.“
Degalai iš atsinaujinančių energijos šaltinių (reFuels) leidžia vidaus degimo variklius naudoti taip, kad klimatui būtų daroma mažiau poveikio. Jie yra efektyvus defosilizacijos būdas tiek trumpuoju laikotarpiu, tiek ir po 2033-iųjų, kai nuo gamybos linijos Europoje nuriedės paskutinis „Audi“ su vidaus degimo varikliu.
Jau dabar į „Audi“ modelius su V6 dyzeliniais varikliais iki 210 kW (286 PS) (imtinai), pagamintus po šių metų vasario vidurio, galima pilti EN 15940 standartą atitinkančius HVO degalus.
Hidrintas augalinis aliejus (HVO) yra tvarūs degalai, kurie leidžia nuo 70 iki 95 proc. sumažinti CO2, palyginus su iškastinės kilmės dyzelinu. Dar vienas HVO pliusas – gerokai aukštesnis jų cetaninis reitingas, kuris rodo švaresnį degimą, palyginus su įprastiniu dyzelinu. „Kadangi HVO cetaninis reitingas yra maždaug 30 proc. aukštesnis, jo degumas yra geresnis. Teigiamas efektas ypač pastebimas, kai užvedamas atvėsęs automobilis. Prieš galutinį HBO naudojimo patvirtinimą mes atlikome išsamius testus specialiuose bandymuose, kur vertinome įvairius komponentus, charakteristikas, išmetamųjų dujų emisijas“, - sako Matthiasas Schoberis, „Audi“ V-TFSI, TDI ir PHEV pavarų vystymo vadovas.
Prioritetas buvo suteiktas populiariausiems varikliams, kad kuo didesniam klientų skaičiui būtų suteikta galimybė naudoti degalus iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
HVO – biologiniai likučiai ir atliekų medžiagos
HVO gamybai yra naudojamos atliekos ir likutinės medžiagos, tokios kaip kepimo aliejus iš maisto gamybos sektoriaus ar atliekos žemės ūkyje. Sumaišyti su vandeniliu aliejai paverčiami alifatiniais angliavandeniliais. Tai pakeičia augalinių aliejų savybes taip, kad jie tiktų naudojimui dyzeliniuose varikliuose. Šiuos aliejus tuomet galima dėti į įprastinį dyzeliną, pakeičiant fosilinius komponentus, arba jie gali būti naudojami kaip degalai nemaišant, tai yra 100 proc. grynumo.
HVO yra degalai, kurie gaminami biomasę perdirbant į skystį – vadinamieji BTL (biomass-to-liquid) degalai. Be BTL, sintetiniam dyzelinui gaminti yra ir kitų būdų, tokių kaip GTL (dujas perdirbant į skystį) ir PTL (energiją perdirbant į skystį). Pastarasis metodas gali būti tvarus, naudojant atsinaujinančius elektros, vandens išteklius ir CO2 atmosferoje. EN 15940 standarte šiems degalams naudojamas terminas XTL (X perdirbant į skystį), kur X yra originalusis komponentas.
Degalų siurbliai su jais yra aiškiai pažymėti XTL simboliu. Patvirtinti „Audi“ modeliai turi XTL lipdukus ant degalų bako dangčių.
HVO dyzelino jau galima rasti daugiau nei 600 degalinių Europoje. Dauguma jų – Skandinavijoje, kur aplinkosaugos reikalavimai yra ypač aukšti.
Modeliai, kuriuose galima naudoti HVO
HVO galima pilti į „Audi“ A4, A5, A6, A7, A8, Q7 ir Q8 serijų automobilius, pagamintus nuo šių metų vasario vidurio ir turinčius V6 dyzelinius variklius iki 210 kW (286 PS) (imtinai). Nuo kovo pradžios šią galimybę jau turės ir naujausi Q5 modeliai, nuo vasaros – ir A6, taip pat bus išplėstos galimybės ir modeliams iki 180 kW (245 PS).
Be to, HVO naudojimo galimybė Europoje jau patvirtinta keturių cilindrų dyzeliniams varikliams „Audi“ A3, Q2 ir Q3 modeliuose, pagamintuose nuo 2021 m. birželio. Modeliuose, gamintuose naudojantis išilgine moduline platforma, A4, A5, A6, A7 ir Q5 serijų automobiliuose su „R4 TDI“ varikliais HVO nuo praėjusių metų vidurio galima naudoti Švedijoje, Danijoje ir Italijoje, tai yra rinkose, kur paklausa šiam sprendimui buvo didžiausia.
Vidaus degimo variklių suderinamumas su degalais iš atsinaujinančių energijos šaltinių (reFuels)
„Audi“ vykdo įvairius pilotinius projektus, kaip pavyzdžiui energijos vertimo dujomis jėgainė Vertlėje, Vokietijoje, kurie padeda gauti vertingas žinias ir įžvalgas tvarių degalų, naudojamų „Volkswagen Group“, gamybai. Tokio tipo projektai ypač prisideda vystant grupės tvarios energijos sistemos koncepciją. Be to, „VW Group“ bendradarbiauja su mineralinės alyvos gamintojais ir kitais energijos tiekėjais bei dalijasi savo techninėmis žiniomis, kad užtikrintų esamų variklių suderinamumą su „reFuels“ degalais.
Ateityje „Audi“ ir visa „Volkswagen Group“ planuoja patvirtinti dar didesnio skaičiaus vidaus degimo variklių suderinamumą su sintetiniais degalais iš atsinaujinančių energijos šaltinių, taip reikšmingai prisidėdama prie defosilizacijos.
„Audi“ kartu su visa „Volkswagen Group“ jau anksčiau pranešė apie savo siekį įgyvendinti anglies dvideginio neišskiriančio judrumo viziją ir iki 2050 m. tapti klimatui poveikio nedarančia įmone. Šioje vizijoje pagrindinis dėmesys skiriamas automobiliams su elektros baterijomis. O kol bus pilnai pereita tik prie elektra varomų automobilių, „
Audi“ didina vidaus degimo variklių aplinkosauginį tvarumą: įmonė patvirtino, kad didelė dalis dabartinių šešių cilindrų dyzelinių variklių gali naudoti degalus iš atsinaujinančių energijos šaltinių – hidrintą augalinį aliejų (HVO).
„Remdamiesi savo „Vorsprung 2030“ strategija mes siekiame itin svarbaus tikslo – kad nuo 2026 m. visi mūsų visame pasaulyje pristatomi nauji modeliai būtų varomi tik elektra. Turime tai įgyvendinti siekdami klimatui poveikio nedarančio mobilumo keliuose, – sako Oliveris Hoffmanas, „Audi“ Plėtros skyriaus vadovas. – Tuo pačiu mes optimizuojame ir jau egzistuojančius vidaus degimo variklius, kad jie būtų efektyvesni ir išskirtų mažiau emisijų. Vienas iš būdų, kaip to siekiame – kuriame būtinus techninius pamatus, kad būtų galima naudoti tvarius degalus, tokius kaip HVO.“
Degalai iš atsinaujinančių energijos šaltinių (reFuels) leidžia vidaus degimo variklius naudoti taip, kad klimatui būtų daroma mažiau poveikio. Jie yra efektyvus defosilizacijos būdas tiek trumpuoju laikotarpiu, tiek ir po 2033-iųjų, kai nuo gamybos linijos Europoje nuriedės paskutinis „Audi“ su vidaus degimo varikliu.
Jau dabar į „Audi“ modelius su V6 dyzeliniais varikliais iki 210 kW (286 PS) (imtinai), pagamintus po šių metų vasario vidurio, galima pilti EN 15940 standartą atitinkančius HVO degalus.
Hidrintas augalinis aliejus (HVO) yra tvarūs degalai, kurie leidžia nuo 70 iki 95 proc. sumažinti CO2, palyginus su iškastinės kilmės dyzelinu. Dar vienas HVO pliusas – gerokai aukštesnis jų cetaninis reitingas, kuris rodo švaresnį degimą, palyginus su įprastiniu dyzelinu. „Kadangi HVO cetaninis reitingas yra maždaug 30 proc. aukštesnis, jo degumas yra geresnis. Teigiamas efektas ypač pastebimas, kai užvedamas atvėsęs automobilis. Prieš galutinį HBO naudojimo patvirtinimą mes atlikome išsamius testus specialiuose bandymuose, kur vertinome įvairius komponentus, charakteristikas, išmetamųjų dujų emisijas“, - sako Matthiasas Schoberis, „Audi“ V-TFSI, TDI ir PHEV pavarų vystymo vadovas.
Prioritetas buvo suteiktas populiariausiems varikliams, kad kuo didesniam klientų skaičiui būtų suteikta galimybė naudoti degalus iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
HVO – biologiniai likučiai ir atliekų medžiagos
HVO gamybai yra naudojamos atliekos ir likutinės medžiagos, tokios kaip kepimo aliejus iš maisto gamybos sektoriaus ar atliekos žemės ūkyje. Sumaišyti su vandeniliu aliejai paverčiami alifatiniais angliavandeniliais. Tai pakeičia augalinių aliejų savybes taip, kad jie tiktų naudojimui dyzeliniuose varikliuose. Šiuos aliejus tuomet galima dėti į įprastinį dyzeliną, pakeičiant fosilinius komponentus, arba jie gali būti naudojami kaip degalai nemaišant, tai yra 100 proc. grynumo.
HVO yra degalai, kurie gaminami biomasę perdirbant į skystį – vadinamieji BTL (biomass-to-liquid) degalai. Be BTL, sintetiniam dyzelinui gaminti yra ir kitų būdų, tokių kaip GTL (dujas perdirbant į skystį) ir PTL (energiją perdirbant į skystį). Pastarasis metodas gali būti tvarus, naudojant atsinaujinančius elektros, vandens išteklius ir CO2 atmosferoje. EN 15940 standarte šiems degalams naudojamas terminas XTL (X perdirbant į skystį), kur X yra originalusis komponentas.
Degalų siurbliai su jais yra aiškiai pažymėti XTL simboliu. Patvirtinti „Audi“ modeliai turi XTL lipdukus ant degalų bako dangčių.
HVO dyzelino jau galima rasti daugiau nei 600 degalinių Europoje. Dauguma jų – Skandinavijoje, kur aplinkosaugos reikalavimai yra ypač aukšti.
Modeliai, kuriuose galima naudoti HVO
HVO galima pilti į „Audi“ A4, A5, A6, A7, A8, Q7 ir Q8 serijų automobilius, pagamintus nuo šių metų vasario vidurio ir turinčius V6 dyzelinius variklius iki 210 kW (286 PS) (imtinai). Nuo kovo pradžios šią galimybę jau turės ir naujausi Q5 modeliai, nuo vasaros – ir A6, taip pat bus išplėstos galimybės ir modeliams iki 180 kW (245 PS).
Be to, HVO naudojimo galimybė Europoje jau patvirtinta keturių cilindrų dyzeliniams varikliams „Audi“ A3, Q2 ir Q3 modeliuose, pagamintuose nuo 2021 m. birželio. Modeliuose, gamintuose naudojantis išilgine moduline platforma, A4, A5, A6, A7 ir Q5 serijų automobiliuose su „R4 TDI“ varikliais HVO nuo praėjusių metų vidurio galima naudoti Švedijoje, Danijoje ir Italijoje, tai yra rinkose, kur paklausa šiam sprendimui buvo didžiausia.
Vidaus degimo variklių suderinamumas su degalais iš atsinaujinančių energijos šaltinių (reFuels)
„Audi“ vykdo įvairius pilotinius projektus, kaip pavyzdžiui energijos vertimo dujomis jėgainė Vertlėje, Vokietijoje, kurie padeda gauti vertingas žinias ir įžvalgas tvarių degalų, naudojamų „Volkswagen Group“, gamybai. Tokio tipo projektai ypač prisideda vystant grupės tvarios energijos sistemos koncepciją. Be to, „VW Group“ bendradarbiauja su mineralinės alyvos gamintojais ir kitais energijos tiekėjais bei dalijasi savo techninėmis žiniomis, kad užtikrintų esamų variklių suderinamumą su „reFuels“ degalais.
Ateityje „Audi“ ir visa „Volkswagen Group“ planuoja patvirtinti dar didesnio skaičiaus vidaus degimo variklių suderinamumą su sintetiniais degalais iš atsinaujinančių energijos šaltinių, taip reikšmingai prisidėdama prie defosilizacijos.