Netrukus lankytojus pakvies penkioliktoji tarptautinė turizmo, sporto ir laisvalaikio paroda VIVATTUR 2009.
Šiemet į parodą atvyksta 210 dalyvių iš 23-jų pasaulio šalių. Tiesa, tai mažiau nei pernai, tačiau parodos dalyviai lankytojams žada daug pigių kelionių, nuolaidų laisvalaikio prekėms, įvairiausių loterijų ir gerų prizų.
Parodoje - mažiau laisvalaikio produktų ir daug Italijos kompanijų
„Paroda VIVATTUR sėkmingai gyvuoja jau antrąjį dešimtmetį. Šiandien ji žinoma kaip viena didžiausių ir labiausiai lankomų parodų, stebinanti dalyvių iš Lietuvos ir viso pasaulio gausumu“, - sakė parodą organizuojančios bendrovės „Visus plenus“ direktorius Petras Naprušis.
Anot jo, šiemet paroda bus išdėstyta dviejuose „Litexpo“ paviljonuose, 1-oje ir 5-oje parodų centro salėse. „Pirmoje salėje bus pristatomi visi Lietuvos miestai, o penktoje salėje - turizmo verslas. Lietuvos miestų salėje didžiausias plotas priklausys mūsų sostinei - 205 kv.m.“, - kalbėjo p. Naprušis.
Jis pasakojo, kad turizmo verslo salėje bus daug pasikeitimų: „Atsirado naujų kompanijų. Mažesnės turizmo verslo kompanijos pasinaudojo proga savo paslaugas pristatyti plačiajai visuomenei. Be to, šiemet į parodą atvyks labai daug kompanijų iš Italijos“.
Turizmo verslo salėje didžiausias stendas priklausys tradiciniam parodos rėmėjui - kompanijai „Tez Tour“. Jos stendas užims 173 m2. „Tez Tour“ padarė du stendus pagal naują koncepciją. Vienas bus tradicinis, kuriame bus pristatomos įvairios jų kelionės. Kitas stendas bus skirtas savotiškai mugei, t.y. jie surengs savo kelionių išpardavimą“, - dėstė „Visus plenus“ direktorius.
„Tez Tour“ lankytojus vilios ne tik pigiomis kelionėmis, bet ir galimybe laimėti kelionę dviem į Graikijos Kretos salą.
P. Naprušis pripažino, kad sunkmečio vėjai jau įsisuko į laisvalaikio ir sporto prekes parduodančių ar nuomojančių bendrovių verslą. Jie parodoje demonstruos turistinius automobilinius namelius, turistinius autobusus, lankytojai ras baidarių. Tačiau šiemet šio verslo atstovų bus gerokai mažiau, nei pernai.
„Bus pristatyta mažiau laisvalaikio inventoriaus. Matyt, verslininkai nepamatė galimybių parduoti tokias specifines prekes kaip jachtos ir panašiai. Jie atsisakė dalyvauti ir gana mažas procentas šio verslo atstovų liko mūsų parodoje“, - apgailestavo P. Naprušis.
P. Naprušis kelis kartus pabrėžė, kad kiekvienas dalyvis, pristatydamas savo prekę, lankytojams būtinai pasiūlo kokias nors nuolaidas ar loterijas. Be to, bus skatinamas kelialapių pardavimas vietoje.
„Atsikratė“ konkurento
VIVATTUR paroda paprastai vyko tuo pačiu metu, kaip ir Kaziuko mugė. Šiemet šios tradicijos atsisakyta.
„Buvo pageidavimas, kad paroda nevyktų kartu su Kaziuko muge, todėl tarp šių įvykių padarėme savaitės pertrauką. Dabar sužinosime ar tai gerai, ar blogai“, - sakė P. Naprušis
Jo teigimu, anksčiau kildavo pastovūs ginčai: „Vieni sakė, kad Kaizuko lankytojai būtinai susidomės ir turizmo verslo paroda, kiti baiminosi, kad Kaziuko mugė atitraukia lankytojus. Šiais metais pažiūrėsime, kas buvo teisus“.
Tikisi turistų susidomėjimo
Vilniaus Kultūros ir ugdymo departamento, Turizmo ir miesto įvaizdžio skyriaus vedėja Nijolė Beliukevičienė atvykstamojo turizmo perspektyvas vertino optimistiškai ir sakė tikinti, kad vienintelė Lietuvoje turizmo verslui skirta paroda sulauks daug svečių iš užsienio.
N. Beliukevičienė vylėsi, kad pasaulį užvaldžiusi krizės baimė nesumažins turistų susidomėjimo kultūros sostinės renginiais. „Mes tikrai tikimės, kad turistų srautai, lyginant su praėjusiais metais, nesumažės. Pernai mes turėjome 10 proc. augimą ir visgi kultūros sostinės renginiai turėtų būti įdomūs daugeliui“, - kalbėjo ji.
Pasak Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorės Nijolės Kliokienės, pasaulį jau apskriejo žinia, kad Vilnius - tai Europos kultūros sotinė, todėl apie neigiamą turistų srautą net neverta kalbėti: „Visuose tarptautinėse paroduose mes skleidėme žinią, kad Vilnius - tai kultūros sostinė. Mes išreklamavome Vilnių. Lieka išspręsti aktualiausią problemą - susisiekimo klausimą. Metų pabaigoje tikrai neturi būti minuso, o srautai turėtų išlikti arba tokie patys, arba išaugti“.
Turizmo ir Vilniaus įvaizdžio skyriaus vedėja žadėjo, kad savo stende jie stengsis parodyti labai įvairiapusišką Vilnių. „Tikimės, kad bus tikrai įdomus, gražus stendas. Šis stendas nebus kažkoks negyvas, jame turėtų būti šurmulys, galima bus bendrauti, laimėti, pasitarti ir sužinoti viską, kas domina“, - sakė Beliukevičienė.
N. Beliukevičienė teigė, kad iš visų jėgų stengsis parodos lankytojus sudominti renginiais ir Vilniumi. „Rengsime loterijas. Esame paruošę visiškai naujų suvenyrų su Vilniaus simbolika. Būtinai platinsime kultūros sostinės renginių programą“, - teigė ji.
Ji patvirtino, kad dėl sumažinto finansavimo kultūros sostinės projekto darbuotojai parodoje nedalyvaus ir prie sostinės stendo finansavimo neprisidės. Šiuo metu svarbiausia - bendradarbiavimas.
„Jie teikia visą medžiagą, kurią turi, ir mes stengsimės informuoti apie renginius arba pasikeitimus, kurie planuojami renginių programoje. Bet programa neturėtų labai keistis, nes ji jau patvirtinta ir renginiai turi įvykti. Galbūt jie bus sutrumpinti, bet vis tiek vyks“, - užtikrino N. Beliukevičienė.
Tai, kad susidomėjimas kultūros sostinės renginiais auga ir už šalies ribų, patvirtino ir N. Kliokienė: „Renginių turime daug ir gražių, o susidomėjimas yra ir Anglijoje, ir Skandinavijos šalyse, ir Vokietijoje. Aš jau nekalbu apie kaimynines šalis“.
Anot N. Beliukevičienės, populiarėja kaimyninis turizmas: „Latvija ir Estija labai domisi mūsų renginiais, mūsų miestu.
Statistikos duomenys rodo, kad turistų skaičius iš Latvijos ir Estijos kasmet auga“.
Žmonės perka drabužius, maistą ir atostogauja
Kalbėdama apie atvykstamojo turizmo perspektyvas, Nijolė Beliukevičienė teigė, kad netgi esant gilioje ekonominėje krizėje žmonės vis tiek perka drabužius, maistą ir atostogauja „Be atostogų jie negali produktyviai dirbti. Iš tikrųjų tikimės, kad atostogų verslas ir turistų skaičius turėtų būti teigiamas“.
Ji tikino, kad ekspertų nuomone, turizmo verslas - tai tokia sritis, kurioje nebūna didelių kritimų.
Jai antrino ir valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorė Nijolė Kliokienė: „Žmonės nesustos keliavę, bet savo keliones jie perplanuoja, peržiūri. Jaučiama, kad žmonės neužsakinėja kelionių prieš pusę metų, nes abejoja dėl savo pajamų galimybių. Tačiau, nepaisant to, ilgąjį savaitgalį Druskininkuose buvo neįmanoma gauti vietos. Ką tai rodo? Kad taip - turime sunkumų, taip - išgyvename krizę ir turizmas taip pat išgyvena krizę, mes nesame jokia išimtis, tačiau potencijos dar turime“.
Pasak jos, turizmo galimybes smarkiai riboja vyriausybės politika. „Kalbant apie sausio - vasario rezultatus, matome liūdną faktą - viešbučių užimtumas labai smarkiai krito“, - sakė Kliokienė.
„Reikia atstatyti mažesnį mokestį apgyvendinimo įstaigoms. Gerai, galbūt tai ne 5 proc., bet mūsų pasiūlymas - nuo 5 iki 10 proc., reikia mažinti NT mokestį, nes senamiestyje šie mokesčiai yra gerokai didesni“, - aiškino ji.
Jos vertinimu, turizmo verslas vertas lengvatinių kreditų, nes tai sritis, galinti padėti išeiti iš krizės. „Šis verslas yra lankstus ir greitai reaguoja į rinkos pokyčius“, - dėstė ekspertė.