Nemažai nuosmukių ir pakilimų išgyvenęs visureigių gamintojas prieš keletą metų pateko į naujų šeimininkų rankas - „Fiat Group“. Italai, norėdami pasinaudoti amerikiečių ištekliais, ne tik suformavo didžiulį automobilių koncerną, bet ir reorganizavo bei pagerino „Chrysler“, „Dodge“ ir „Jeep“ finansinius rodiklius.
„Jeep“ markės atgimimo pradžia galima laikyti 2010 metus. Būtent tada pasirodė visiškai naujas, ketvirtos kartos „Grand Cherokee“, kuris iki šiol laimėjo daugiau nei 30 įvairiausių apdovanojimų ir tapo populiariausiu „Jeep“ markės modeliu Europoje.
Per penkerius metus „Jeep“ kompanija nuveikė pakankamai daug, tačiau daugiausiai darbų buvo atlikta per pastaruosius dvejus metus. „Jeep“ inžinieriai bendradarbiaudami su kolegomis iš Italijos, sukūrė du visiškai naujus visureigius ir atnaujino modelių gamos pažibas - „Grand Cherokee“ ir „Wrangler“.
„Jeep“ markės vardas mūsų šalyje yra puikiai žinomas ne tik užkietėjusiems bekelės mėgėjams, bet ir paprastiems piliečiams. Šių amerikietiškų visureigių mūsų šalyje niekada netrūko ir greičiausiai netruks, tačiau naujų „Jeep“ automobilių pardavimai šiuo metu yra dar pakankamai kuklūs.
„Jeep“ automobilius į Lietuvą importuojanti „AutoBrava“ šiandien mus pakvietė į naujų modelių bandymus, kurių pagalba galėjome susipažinti su visa „Jeep“ modelių gama. Pradedant visiškai nauju „Renegade“ ir baigiant „Wrangler“. Tačiau apie viską nuo pradžių.
Kitu kampu
Automobilių privalumus norėjusi pademonstruoti „Jeep“ atstovybė, suplanavo tris skirtingus maršrutus, kuriuos reikėjo įveikti su skirtingais „Jeep“ modeliais. Nors 90% maršruto sudarė asfaltas, tačiau pristatymą suorganizavusių žmonių buvome patikinti, jog pačioje pabaigoje turėsime galimybę visus modelius išbandyti ir bekelėje.
Pirmoji užduotis - pasižiūrėti kaip visi visureigiai elgsis užvažiavus ant specialios rampos, kuri automobilį pakreipia maždaug 40 laipsnių kampu. Tai nėra pati sudėtingiausia užduotis pasaulyje ir ją sugebėtų įveikti didžioji dauguma visureigių, tačiau įdomiausia buvo žiūrėti kaip mažiausias „Jeep“ modelis „Renegade“ be didelio vargo sugeba įveikti tą pačią trasą kaip ir didieji.
Taip pat buvo pastatyta bekelę imituojanti rampa, kurios pagalba galima pamatyti kaip automobilis elgiasi kai sukibimą su danga turi tik du ratai, o likusieji kybo ore.
Antroji užduotis - su kiekvienu automobiliu įveikti „svarstykles“. Šių „svarstyklių“ dėka buvo bandoma imituoti stačią įkalnę į kurią privalėtų įvažiuoti kiekvienas save gerbiantis visureigis.
Ir paskutinė užduotis - bekelė. Tai nebuvo pats rimčiausias ar sunkiausias kelio ruožas, tačiau jo dėka galėjome išbandyti automobiliuose sumontuotas keturių varančiųjų ratų sistemas ir automobilių elgesį kai sukibimą su „keliu“ turi du ratai, o po jais tikrų tikriausia košė.
Ekstravagantiškas „Cherokee“
Kai pirmą kartą išgirdome, jog „Jeep“ ruošiasi atgaivinti „Cherokee“ vardą - nudžiugome. Mes asmeniškai tikėjomės, jog „Jeep“ sukurs ką nors panašaus į 1984 - 2001 metais gamintą modelį, kuris buvo neįtikėtinai populiarus visame. O, bet, tačiau...
Pirmoji mintis pamačius automobilį - kažkas čia ne taip. Didžiausią sumaištį kelia priekinė automobilio dalis, kuri nėra labai daili. Žinoma, tai skonio reikalas, tačiau taip „Jeep“ dizaineriai supranta išskirtinumą.
Mus labai nustebino „Jeep“ atstovų drąsa į Lietuvą atvežti modelį su 6 cilindrų benzininiu varikliu. 3.2 litro motoras išvystantis 272 arklio galias buvo suporuotas su automatine pavarų dėže.
Kaip ir „Renegade“, taip ir „Cherokee“ nėra tie „Jeep“ modeliai, kurie galėtų sužavėti užkietėjusius šios markės gerbėjus. Nepaisant aukštesnės sėdėsenos, tiek vienas, tiek kitas kelyje elgiasi kaip kompaktiški hečbekai.
Nors benzininis variklis skleidžia malonų ausiai garsą ir automobilį į priekį varo be turbinų pagalbos, potencialiems „Cherokee“ pirkėjams labiau turėtų rūpėti komfortiška pakaba, lengvas valdymas ir galimybė nuvažiuoti į sodybą.
Norintiems nuotykių bekelėje, reikėtų pagalvoti apie „Trailhawk“ versiją, kuri, pasak „Jeep“ atstovų yra pritaikyta bekelei. Aukštesnė prošvaisa, plastmasinės kėbulo apdailos detalės, keturių varančiųjų ratų pavara su galimybe blokuoti diferencialą ir pan.
Keistuolis „Renegade“
Neseniai į Lietuvą atvykusį „Jeep Renegade“ norėjome išbandyti labiausiai. Ne dėl to, jog mums patinka maži automobiliai, o dėl to, jog „Jeep“ teigia, kad jis yra tikrų tikriausiais visureigis, kuris savo pravažumu nenusileidžia savo didiesiems broliams.
Perskaičius keletą brošiūrų ir pasiklausius malonių „Jeep“ markės atstovų, susidaro įspūdis, jog taip - tai dar vienas pilnavertis „Jeep“ narys. Ar tai tiesa? Galima sakyti, jog taip.
Jeigu į vieną vietą reikėtų surinkti panašaus dydžio visureigius, ar jie galėtų pasigirti tokiu pačiu pravažumu kaip ir „Renegade“? Taip, ruožai, kuriuos su mes turėjome įveikti buvo pakankamai lengvi, tačiau buvo smagu žiūrėti kaip mažas, keistų formų automobilis sugeba tą patį „bekelės“ ruožą įveikti greičiau negu vyresnieji jo broliai.
Tik nepagalvokite, jog su šiuo automobiliu galėtumėte drąsiai leistis į bekelės varžybas ir iš jų sugrįžti su trofėjais, tikrai ne. Jo tikrasis pašaukimas yra ankštos miestų gatvės, kelionės greitkeliais ir galbūt nuotykių ieškojimas miške. Ne daugiau.
Tikras visureigis
Vienareikšmiškai - šios dienos mūsų favoritas - „Jeep Wrangler“. Jis tikrai nėra pats optimaliausias variantas, jeigu galvojate apie visureigio pirkimą, nes jis yra skirtas entuziastams, bekelės entuziastams.
Prabangos ar aukščiausio lygio komforto tikėtis nereikėtų. Tą pripažįsta ir „Jeep“ atstovai, tačiau tai labiausiai ir žavi. Tai - darbinis arklys, retkarčiais riebiai nusikeikiantis pusbrolis ir aštrus padažas viename.
Atsižvelgiant į šios dienos bandymus, „Wrangler“ privalumų sąrašas yra pats mažiausias, tačiau jis teikia žymiai didesnę satisfakciją negu visi bandymuose dalyvavę modeliai kartu sudėjus.
Tai yra tikrų tikriausias visureigis su kuriuo nėra baisu važiuoti ten, kur likusieji „Jeep“ modeliai nenorėtų kišti nosies. Tai yra pati išskirtiniausia ir žavingiausia „Wrangler“ savybė, kuriai atsispirti yra labai sunku.
Kaip ir „Nissan Skyline“ ar „Alfa Romeo GTV“, taip ir „Jeep Wrangler“ yra skirtas entuziastams. Tokiu jis visada ir liks.