Vadybininkai kasdien dalyvauja derybose. Svarbiausias derybų principas – pasiekti, kad abi pusės laimėtų. Tačiau, ne visada pasiseka išlaikyti tokį balansą, nes kiekviena pusė siekia išpešti didesnę naudą sau. Tada atsiranda priešiškumas, manipuliacijos. Kaip nepasimesti vadybininkams ir valdyti situaciją derybų metu? VersloKursai.lt lektorius, Kostas Zalatoris, pirmiausia pataria žinoti, ko reikėtų vengti, norint pasiekti sėkmingo rezultato ir pristato pagrindines vadybininkų daromas klaidas:
1. Leidžiasi manipuliuojami. Neretai pasitaiko klientų, kurie manipuliuoja ir tokių vadybininkų, kurie pakliūna į tokias pinkles. Vos tik klientui užsiminus apie norą gauti nuolaidas, vadybininkai jas lengvai atiduoda. Mokėdamas derėtis, vadybininkas gali ne tik parduoti pradine kaina, bet ir padidinti pardavimą iki 30% .
2. Nevaldo situacijos. Vadybininkai klaidingai mano, kad klientas rankose turi visus “kozerius“. Ir klientas, ir pardavėjas, nuo pradžių turi lygias sąlygas ir galimybes. Kaip pardavėjui svarbu parduoti, taip klientui svarbu pirkti. Vadybininkas turi suvokti, kad jis yra pardavimo iniciatorius, todėl jis ir turi valdyti situaciją.
3. Nesivadovauja pardavimų strategijomis. Yra nemažai elementarių pardavimų derybų strategijų ir taktikų, leidžiančių vadybininkams pasiekti gerų rezultatų. Tačiau vadybininkai nesidomi, nesinaudoja arba nežino, kaip pardavimų strategijas taikyti konkrečiose situacijose.
Pabaigai, K. Zalatoris pataria, kad reikia nuolat ugdyti derybų įgūdžius tol, kol jie tampa įpročiais, kurie įtakoja gerus pardavimų rezultatus.
VersloKursai.lt