Rugsėjo 14 d. prie „Facebook“ prisijungė milijardinis vartotojas. Apie tai, ką socialiniam tinklui reiškia milijardas vartotojų ir kokių tai suteikia galimybių, „Bloomberg Businessweek“ kalbėjo su socialinio tinklo įkūrėju ir vadovu Marku Zuckerbergu.
Ką 1 mlrd. vartotojų reiškia „Facebook“ tinklui?
Pagrindinė vertybė yra dėmesys mūsų įtakai. Mes visada buvome maži turint omenyje darbuotojų skaičių. Mes visada pateikiame tokią statistiką: turime 1 000 inžinierių ir dabar 1 mlrd. vartotojų, tad vienas inžinierius yra atsakingas už milijoną vartotojų. To nėra niekur kitur.
Kokios didelės „Facebook“ ambicijos sveikatos apsaugos, finansų ir valdymo srityse?
Šias sritis keisti yra kompleksiškas dalykas. Manau, kad galiausiai mes prieisime tą stadiją, kai finansai ar net sveikatos priežiūra, ar kai kurie valdžios aspektai bus tvirtai integruoti į „Facebook“. Mano žmona gydytoja nuolat pateikia man pavyzdžių, apie kuriuos negalvotum kaip apie tradicines užkrečiamas ligas, tačiau socialiniuose tinkluose jie tampa panašūs į tokias – laimė, rūkymas, nutukimas. Turiu omenyje, kad laimė nėra liga, bet tie reiškiniai siejasi tarpusavyje. Dėl to man atrodo, kad socialiniai tinklai turi kai ką tokio, kas turėtų juos įtraukti į sveikatos priežiūrą ir padėti žmonėms būti sveikiems, tačiau šiandien taip nėra.
Kaip planuojate pasiekti 2 mlrd. vartotojų? Ar ryžtumėtės prognozuoti, kada tai gali įvykti?
Ne. Svarbiausia dabar yra pereiti prie mobiliųjų įrenginių. Pasaulyje yra 5 mlrd. žmonių, kurie turi mobiliuosius. Šiuo metu 600 mln. žmonių naudoja „Facebook“ savo telefonuose, tad šių vartotojų sparčiai gausėja. Dabar, kai vis daugiau telefonų tampa išmanieji, ši rinka suteikia milžiniškų galimybių.