Glaudūs ryšiai su „Ferrari“, iš dalies, padėjo „Alfa Romeo“ specialistams gauti prieigą prie „Maserati“ agregato, kuris skirtinguose šios markės modeliuose skleisdavo neįtikėtino grožio melodijas. Verta pažymėti, jog kol „Alfa Romeo“ vedė derybas su „Ferrari“ ir „Maserati“, nemaža grupelė inžinierių bandė pirminį „Alfa Romeo 166 GTA“ prototipą, kuris turėjo gerai žinomą 6 cilindrų agregatą.
Anuomet 3,2 litro, 6 cilindrų variklis „Alfa Romeo 166“ modelyje išvystė 250 arklio galių. Akivaizdu, jog šis rodiklis buvo per mažas, todėl 6 cilindrų motorui buvo prikabintos dvi turbinos, kurios padėjo padidinti variklio pajėgumą, tačiau tuo pačiu iššaukė ir patikimo problemų.
Priėję ne visiems inžinieriams priimtiną kryžkelę, „Alfa Romeo“ galiausiai gavo leidimą naudoti įžymųjį 4,2 litro, 8 cilindrų agregatą, kuris buvo pajėgus išvystyti 390 arklio galių.
Inžinieriams pašalinus 6 cilindrų širdį ir vietoje jos sumontavus 8 cilindrų analogą, netrukus prasidėję bandymai parodė, jog būtent šis variklis turi užtektinai potencialo siekiant prikelti įžymųjį „GTA“ vardą. Vis dėlto, automobilio bandymams įsibėgėjus, „Alfa Romeo“ adresu pradėjo skrieti priekaištų lavina iš tuometinio „Ferrari“ boso Luca di Montezemolo.
Jis tuomet manė, jog „Alfa Romeo 166 GTA“ būtų tapęs tiesioginiu „Maserati Quattroporte“ konkurentu, o tai – tiesiog nepriimtina.
„159 GTA“
Antrasis modelis, kuris būtų galėjęs sugrąžinti „Alfa Romeo“ į sportiškų automobilių olimpą. Ankstyvoje „Alfa Romeo 159“ kūrimo stadijoje, Turine įsikūrusios kompanijos darbuotojai „Alfa Romeo“ vadovams pristatė ambicingą planą, kurio metu gamintojas galėtų sugrįžti į žiedinių lenktynių čempionatą.
Šio plano sumanytojas, „Abarth“ divizijos vadovas Sergio Limone, buvo įsitikinęs, jog inžinierių kompetencija ir patirtis galėtų padėti „Alfa Romeo“ markei sugrįžti į doros kelią. Juk kuomet „Alfa Romeo“ dalyvavo automobilių sporto varžybose, šios markės įvaizdis buvo žymiai geresnis, o ir tai labai gerai atsispindėjo pardavimų statistikoje. Ypač Vokietijoje.
Vis dėlto, Sergio Limone labai greitai atsimušė į sieną. Nors šiam projektui buvo skirtas finansavimas, tačiau didžiausia kliūtimi tapo pats automobilis. Lenktynėms paruoštas „Alfa Romeo 159“ buvo tiesiog per didelis, per sunkus. Be to, tuomet „Alfa Romeo“ neturėjo tinkamo variklio, todėl papildomos išlaidos į naujo variklio kūrimą būtų užrūstinęs Sergio Marchionne.
Sužlugus planams grįžti į automobilių sportą, šiam projektui skirtos lėšos buvo skirtos „Alfa Romeo 156 GTA“ įpėdiniui. Sportiškam sedanui, kuris gebėtų sudaryti konkurenciją visų mylimam „BMW M3“. Eilinį kartą – ambnicingai skambantis planas.
Pagal tuomet sukurptą planą, sportiškiausioji „Alfa Romeo 159“ versija būtų turėjusi 3,5 litro, 6 cilindrų benzininį variklį, kurio pajėgumas siekė 350 arklio galių. Be to, su šiuo varikliu „Alfa Romeo“ inžinieriai tikėjosi, jog sportiška „159 GTA“ versija iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 5 sekundes ir pasieks didesnį nei 280 km/val. maksimalų greitį. Be to, siekiant užtikrinti maksimalų sukibimą su kelio danga, „GTA“ versija būtų turėjusi keturių varančiųjų ratų pavarą bei mechaninę pavarų dėžę.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Alfa Romeo“ į „159 GTA“ prototipą buvo sumontavę „Maserati“ 8 cilindrų variklį ir netgi kelis veikiančius prototipus drožė Niurburgringo lenktynių trasoje, tačiau vėliau projektą lydėjo įvairūs sunkumai bei sparčiai augantys automobilio kūrimo kaštai.
„MiTo GTA“
Jeigu „Alfa Romeo 159 GTA“ ir „166 GTA“ atrodė kaip projektai, kuriems būtų sudėtinga patekti į serijinę gamybą, „Alfa Romeo“ mažylio koncepcija buvo iš tiesų pasiruošusi keliauti į masinę gamybą.
2009 metais Ženevos automobilių parodoje pristatyta „Alfa Romeo Mito GTA“ koncepcija buvo aprengta fantastiškai atrodančiomis kėbulo detalėmis bei turėjo kituose „Alfa Romeo“ modeliuose naudotu 1,75 litro, keturių cilindrų motoru, gebėjusiu išvystyti 237 arklio galias.
237 arklio galios pakankamai lengvam hečbekui leido iki 100 km/val. spurtuoti vos per 5 sekundes ir pasiekti 250 km/val. maksimalų greitį. Atsižvelgiant į tuomet gamintų sportiškų hečbekų charakteristikas, „Alfa Romeo Mito GTA“ būtų labai greitai tapęs vienu greičiausiu savo klasės atstovu. Net ir šiandien jis nepadarytų gėdos.
Tad kas nutiko šį kartą? „Alfa Romeo“ atstovai oficialiai pripažino, jog projektas buvo nurašytas tik dėl ekonominės krizės. Atlikę tuometinės rinkos analizę, „Alfa Romeo“ išleidusi brangią, ribotos laidos „Mito GTA“ versiją, būtų tiesiog sau šovusi į koją.
Vietoje to Sergio Marchionne krizės akivaizdoje nusprendė įsigyti ant bankroto slenksčio stovėjusį „Chrysler“ koncerną.