• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Troleibusų parkas verslininkams - per sprangus kąsnis

Antakalnio pušyne įsikūręs 1-asis troleibusų parkas traukia statybų projektais užsiimančių verslininkų akį. Jie jau seniai toje vietoje regi iškilusius daugiabučius.

REKLAMA
REKLAMA

Sostinėje žemės sklypai, ypač esantys netoli parkų ar miškelių, yra aukso vertės. Statybų bendrovės, nuolat ieškančios tinkamos vietos daugiabučiams namams statyti, vis akyliau dairosi po miesto apylinkes. Kalbama, kad jų akiratyje atsidūrė ir 1-asis troleibusų parkas, dar prieš pusę amžiaus įsikūręs gražioje vietoje Antakalnyje, rašo "Vilniaus diena".

REKLAMA

„Tokių gandų išgirstu bent po penkis per dieną“, – „Vilniaus dienai“ sakė bendrovės „Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius.

Kur stovėtų troleibusai?

1-ojo troleibusų parko teritoriją privatizuoti norima jau seniai. Toks verslininkų užmojis esą suprantamas: vieta patraukli ne tik dėl geografinės padėties, bet ir dėl aplinkos – netoliese auga miškas.

REKLAMA
REKLAMA

„Noras statyti daugiabučius ekonomiškai atrodytų suprantamas, bet kur iškelti troleibusų parką? Ar jį iš viso reikėtų panaikinti?“ – svarstė jau 21 metus bendrovei vadovaujantis J.Bagdonavičius.

Tokių ketinimų jau būta. 2006 m. manyta, kad autobusų ir troleibusų parkus sujungus į vieną Antakalnio mikrorajone esančio 1-ojo troleibusų parko teritoriją būtų galima privatizuoti. Už sklypą gauti pinigai esą padėtų Vilniaus autobusams ir troleibusams išbristi iš skolų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Studijos ir tyrimai parodė, kad parkų susijungimas ekonominės naudos neatneštų, todėl šios minties atsisakyta. Tačiau gandai, kad statybų bendrovės gviešiasi į tą teritoriją, sklando nuolat. Jų interesai suprantami, tačiau nei konkrečių veiksmų, nei sprendimų šiuo klausimu nėra. Suinteresuotų asmenų pavardės man irgi nežinomos“, – pasakojo „Vilniaus troleibusų“ vadovas.

REKLAMA

Prireiktų 200 mln. litų

Jei 1-ojo troleibusų parko teritoriją būtų nuspręsta parduoti, J.Bagdonavičiaus rankos būtų surištos.

„Nesu parko savininkas – tik samdomas darbuotojas, todėl turėčiau vykdyti tikrojo savininko – Vilniaus miesto savivaldybės – valią. Negalėčiau nei priešintis, nei ko nors imtis. Galbūt bandyčiau pateikti argumentų, kad parką iškelti į kitą vietą netikslinga. Nebent kas nors iš viso sugalvotų troleibusų parką nuvaryti į bankrotą. Jei mieste liktų tik autobusai, troleibusų parko teritorija liktų laisva“, – kalbėjo J.Bagdonavičius.

REKLAMA

Apskaičiuota, kad perkelti 1-ąjį troleibusų parką į kitą sostinės vietą miestui atsieitų apie 200 mln. litų.

Domisi ir ligoninėmis

Sostinės meras Juozas Imbrasas „Vilniaus dieną“ tikino, kad 1-asis troleibusų parkas liks savo vietoje. „Statybomis užsiimantys verslininkai mielai nugriautų ir ligonines, stovinčias parkuose. Tačiau mes to neleisime. Ieškosime kitų būdų, kaip vežėjams išsikapstyti iš skolų“, – tikino J.Imbrasas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad bendrovės „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ išgyventų, šiemet joms reikia mažiausiai 140 mln. litų. Dabar miesto biudžete numatyta įmonėms skirti 104 mln. litų. Likusią sumą meras J.Imbrasas siūlo vežėjams susikrapštyti patiems peržiūrėjus bendrovių vidaus išteklius.

„Vienas variantų galėtų būti įrengti kelias tarpines autobusų ir troleibusų stoteles, kad jiems nereikėtų būtinai grįžti į parką. Taip bendrovės sutaupytų degalų“, – aiškino J.Imbrasas.

Dovilė Jablonskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų