Darbdavių atstovai mano, jog indeksavimo tvarką galėtų nustatyti Vyriausybė, tam pritaria ir profesinės sąjungos, kurios pasisako ir už reglamentavimą Darbo kodekse.
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė įsitikinusi, kad dienpinigių indeksavimo tvarka turi būti nustatyta arba Vyriausybės nutarimu, arba Darbo kodeksu.
„Nenormali situacija, kai dienpinigiai palikti likimo valiai keletą metų ir neatitinka tam tikrų realybės standartų – reikia išvažiuoti į komandiruotę, o dienpinigių nebeužtenka dėl išaugusių kainų“, – tarybos posėdyje teigė ji.
Tuo metu Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas mano, kad nebūtina keisti Darbo kodekso – užtektų indeksavimo tvarką nustatyti Vyriausybės nutarimu. Pasak jo, Darbo kodekso keitimui trukdo tai, kad nėra konkrečių kriterijų, kaip būtų indeksuojami dienpinigiai.
P. Drižas pabrėžė, kad trūkstant vairuotojų dabar mokami vis didesni dienpinigiai: „Absoliuti dauguma dienpinigių yra mokama, virš 80 proc. Apie 50-60 proc. nebėra kalbos“.
Lietuvos pramoninkų konfederacijos vadovas Ričardas Sartatavičius klausė, kaip būtų indeksuojama delfiacijos atveju.
„Nematome, kaip tai (dienpinigių indeksavimas – BNS) prisidėtų prie siekio mažinti nepamokestinamų pajamų dydį, nes didindami dienpinigius didiname nepamokestinamų pajamų kiekį“, – kalbėjo jis.
Socialinės apsaugos ir darbo ir Finansų ministerijos nepritaria Seimo narių siūlomam projektui dėl dienpinigių indeksavimo.
Trišalės tarybos išvada bus pateikta Vyriausybei ir Seimui svarstant demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovo Tomo Tomilino ir socialdemokrato Algirdo Syso inicijuojamas Darbo kodekso pataisas, kuriomis siūloma dienpinigius ir kitų komandiruočių išlaidas kasmet indeksuoti – jie siūlo, kad apmokėjimo tvarką nustatytų Vyriausybė, o konkretūs dienpinigių dydžiai ir jų mažinimo kriterijai būtų nurodyti darbo sutartyje.
Tokie pakeitimai būtų aktualiausi transporto ir logistikos verslui.