Augustai, tris kartus bankrutavote ir nebijote imtis naujos veiklos? Ką dabar kuriate?
Sunkiausia kažką naujo sukurti, jei nieko nedarai. Šita formulė galioja visur ir visais amžiais. Mes kiekvieną dieną, kiekvieną minutę galvojame, ką galime sukurti, pagerinti ar pristatyti pasauliui, kad palengvintume žmonių gyvenimą. Naujausias mūsų produktas – elektroninė nosis. Tai yra mažas, patogus, paprastas įrenginys, sujungtas su išmaniuoju telefonu. Jo pagrindinis tikslas – visiems žmonėms padėti identifikuoti, užuosti perkamos mėsos, žuvies ar paukštienos šviežumo lygį ir atšaldymo, užšaldymo skaičių.
Turbūt analizavote, kodėl tiek daug kartų jūsų verslą ištiko bankrotas. Kaip manote, kas buvo sunkiausia?
Manau, kad tos klaidos visą laiką yra tiesiogiai susijusios su branda. Kažkada buvo problema kuriant personalą, buvo pakankamai nedaug žinių finansų srityje. (....) Ta praktinė veikla yra geriausias universitetas.
Tiek rinkos senbuviams, tiek naujokams kyla daug problemų dėl mažos ir dėl emigracijos vis mažėjančios rinkos. Kai kurie pradedantys verslininkai abejoja, ar įmanoma įeiti be didelių nuostolių į Lietuvos rinką. Gal ir tai yra viena iš bankrotų priežasčių?
Lietuvos rinka nėra per maža, tik yra klausimas, į ką reikia orientuotis. Mes visą laiką orientavomės į plataus naudojimo produktus. Tai mūsų atveju, taip, galbūt šiek tiek per mažai gyventojų ar galimų pirkėjų – dėl to visą laiką mes orientuojamės į regionus.
Lietuvoje verslas į klasterius buvo skatinamas jungtis Europos Sąjungos pinigais. Kai kurie klasteriai yra labai formalūs ir sukurti vien paimti Europos paramos milijonus. Ar tikite, kad lietuviai apskritai gali kooperuotis numalšindami pavydą ir konkurencijos jausmą?
Jei kompanijos sugeba viena kitą papildyti ir viena kitai patalkinti, kuriant galutinį produktą ar paslaugą naudos gavėjui ar pirkėjui, tai be abejo yra lengviau. Vienas lauke esi ne karys. Turint patikimus partnerius, gali daug operatyviau reaguoti į pasikeitusias rinkos sąlygas.