Į klausimą ar prisimenate eismo reguliuotojo signalų reikšmes, tik kiek daugiau nei pusę respondentų atsakė teigiamai. 50,3 procento apklaustųjų žinojo, kad eismo reguliuotojo dešinė ranka ištiesta į priekį reiškia, kad iš kairiojo šono transporto priemonėms leidžiama važiuoti visomis kryptimis.
„Dėl pamirštamų kelių eismo taisyklių keliuose netrūksta avaringų situacijų, o neretai tai sukelia ir avarijas. Kaip rodo žalų statistika, didžioji dalis įvykių užregistruoti dėl saugaus atstumo nesilaikymo, nepraleidus pagrindiniu keliu atvažiuojančios transporto priemonės ar manevruojant stovėjimo aikštelėje“, – teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.
Lietuvos policijos duomenimis, dažniausiai pasitaikantys KET pažeidimai – greičio viršijimas, kurių šiemet jau užregistruota virš 92 tūkst. atvejų, saugos diržų ignoravimas, vairavimas išgėrus. Iš viso šiais metais išsiaiškinta kiek daugiau nei 250 tūkst. KET pažeidimų.
„Pagrindinių eismo nelaimių priežasčių ieškoti toli nereikia – tai, pirmiausia, žmogiškasis faktorius. Statistiniai duomenys byloja, kad dauguma eismo įvykių įvyksta dėl žmogaus kaltės. Leistino važiavimo greičio, kelio ženklų reikalavimų nepaisymas, vairuotojų per didelis pasitikėjimas savimi, vairavimo įgūdžių stoka, galimos rizikos nesuvokimas, nepagarba vienas kitam“ – priežastis vardina Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.
Kaip rodo policijos nuolat daroma eismo įvykių analizė, didelė problema – neblaivūs prie vairo, neturintys teisės vairuoti asmenys. Be to, nereti atvejai, kai vairuotojai ir keleiviai pamiršta užsisegti saugos diržą, suaugusieji, nesilaikydami Kelių eismo taisyklių, nesaugiai automobiliuose veža vaikus (nenaudoja specialių vaikams skirtų sėdynių, neužsega diržo), motociklų, mopedų vairuotojai ir jų keleiviai nenaudoja saugos šalmų, pėstieji, dviratininkai tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui – atšvaitų ar kitų šviesą atspindinčių elementų.
Apklausos dalyvių paklausus apie mažiausius leistinus atstumus sustoti ar stovėti iki pėsčiųjų perėjos ir sankryžos, didžioji dauguma 69 ir 83 procentai žinojo, jog atstumas – 5 metrai.
Paklausti apie dažniausiai pamirštamas KET, respondentai dažniausiai įvardija dešinės rankos taisyklę, taisykles, susijusias su eismo reguliuotoju, greičio apribojimus ar posūkių signalų rodymą.
„If“ apklausoje apie dažniausiai užmirštamas KET dalyvavo 839 respondentai.