Ispanijoje nuo bėgių nulėkęs traukinys į posūkį, kuriame žuvo 79 žmonės, įvažiavo 179 km per val. greičiu – daugiau nei dvigubai viršydamas ten leistiną greitį, rodo penktadienį paskelbti „juodosios dėžės“ įrašai.
Mašinistas telefonu kalbėjosi su traukinyje esančiu konduktoriumi ir liovėsi tai daręs vos 11 sekundžių prieš katastrofą, kuri liepos 24 dieną įvyko netoli šalies šiaurės vakaruose esančio Santjago de Kompostelos miesto, sakoma ataskaitoje.
Mašinistas, 20 metų Francisco Jose Garzonas Amo (Fransiskas Chosė Garsonas Amas), buvo apkaltintas 79 žmogžudystėmis per neatsargumą ir paleistas už užstatą, kol teismas atlieka tyrimą dėl šios daugiausiai aukų pareikalavusios traukinio katastrofos Ispanijoje nuo 1944 metų.
„Traukinys prieš pat nulėkdamas nuo bėgių važiavo 179 km per val. greičiu, o leistinas greitis (tame ruože) yra 80 km per valandą“, – sakoma ataskaitoje, kurią paskelbė Galisijos regiono aukštasis teismas Santjago de Komposteloje.
Dvi minutės prieš nulėkdamas nuo bėgių, traukinys važiavo 199 km per val. greičiu.
„Juodosios dėžės“ įrašai rodo, kad mašinistas ir konduktorius kalbėjosi 1 min. ir 40 sekundžių, o paskutiniai jų pokalbio žodžiai girdimi lygiai 11 sekundžių prieš katastrofą, kuri įvyko 20 val. 41 min. vietos (21 val. 41 min. Lietuvos) laiku.
„20 val. 41 min. 6 sek. girdimas traukinio čiuožimo garsas dėl nuvažiavimo nuo bėgių, – sakoma ataskaitoje. – 20 val. 41 min. 16 sek. čiuožimo garsas baigiasi“.
Traukinyje buvęs konduktorius Antonio Martinas Maruganas (Antonijus Martinas Maruganas) pripažino skambinęs mašinistui, norėdamas sužinoti, kokia geležinkelio linija pasinaudoti kitoje stotelėje.
Tačiau teismas nurodė, kad minėtas skambutis buvo „normalus“ ir kad konduktorius nėra kaltas dėl avarijos. Jis byloje yra tik liudytojas, o ne įtariamasis.
Mašinistas, sekmadienį duodamas pirmuosius parodymus, Galisijos regioniniam teismui sakė „nesuprantantis“, kodėl nespėjo laiku pristabdyti, kad šios nelaimės būtų išvengta, rodo teismo posėdžio dokumentai.
„Negaliu paaiškinti. Vis dar nesuprantu“, – sakė mašinistas teisėjui, paklaustas, kodėl nesumažino greičio prieš tą staigų posūkį 4 km nuo Santjago de Kompostelos.
Dar kartą paklaustas, kodėl padarė avariją, jis pridūrė: „Nuoširdžiai sakau jums, kad nežinau. Antraip juk nebūčiau toks beprotis, kad nebūčiau stabdęs (anksčiau)“.
Geležinkelio pareigūnai sakė, kad ruože, kuriame įvyko avarija, nebuvo automatinio stabdymo sistemų, kurios yra įrengtos kai kuriose greitojo geležinkelio linijose, todėl stabdžius įjungti privalėjo mašinistas.
F.J.Garzonas Amo sakė teisėjui, kad mėgino stabdyti, tačiau tuo metu katastrofa jau buvo „neišvengiama“.
„Prieš traukiniui nuvirstant įjungiau viską, tačiau pamačiau kad ... tai neveikia“, – aiškino jis.