SNCF informavo, kad penktadienį įvykusią avariją sukėlė sulūžusi bėgių jungė geležinkelio iešme, esančiame Bretinji prie Oržo stotyje už maždaug 25 kilometrų į pietus nuo Paryžiaus.
Jungė "sulūžo, atitrūko ir išniro iš savo movos", sakė SNCF generalinis vedėjas infrastruktūros reikalams Pierre'as Izardas (Pjeras Izaras).
Ji "įstrigo iešmo centre, trukdė normaliai riedėti traukinio ratams ir, regis, nulėmė traukinio nuvažiavimą nuo bėgių", - pridūrė jis.
Bendrovė nurodė, kad tas iešmas buvo patikrintas liepos 4-ąją ir kad ji nedelsiant nurodė patikrinti apie 5 tūkst. panašių jungių savo tinkle.
"Nusprendėme patikrinti šio pobūdžio įrangą visame tinkle ir pradedame dabar", - sakė SNCF vadovas Guillaume'as Pepy (Gijomas Pepi).
Tuo tarpu susisiekimo ministras Fredericas Cuvillier (Frederikas Kiuvijė) sakė, kad dėl ši avarija įvyko ne dėl žmogaus klaidos, ir gyrė traukinio mašinistą, kuris "pademonstravo beveik nepaprastą reakciją, iškart pasiųsdamas perspėjimą", padėjusį išvengti susidūrimo su kitu artėjančiu traukiniu.
Tačiau jis pažymėjo, kad Prancūzijos regioniniai geležinkeliai yra pasenę, o SNCF pastaraisiais metais daugiau dėmesio skyrė savo greitųjų traukinių TGV linijoms.
"Negalime būti patenkinti riedmenimis, kuriems jau 30 metų, - sakė F.Cuvillier. - Padėtis sunki; pastaraisiais metais ji pablogėjo tradicinėse linijose dėl išteklių stygiaus."
Šeštadienio vidurdienį (13 val. Lietuvos laiku) visuose Prancūzijos traukiniuose ir stotyse šios avarijos aukos buvo pagerbtos tylos minute. Ši nelaimė įvyko tuo metu, kai daugelis žmonių vyksta pradėti vasaros atostogų prieš sekmadienį minimą nacionalinę šventę - Bastilijos paėmimo dieną.
Vienas šiam tyrimui artimas šaltinis sakė, kad tarp žuvusiųjų buvo keturi vyrai ir dvi moterys, kurių amžius 19-82 metai. Per incidentą, kurį pareigūnai vadina katastrofa, traukinys nulėkė nuo bėgių ir rėžėsi į stoties platformą penktadienį 17 val. 14 min. vietos (18 val. 14 min. Lietuvos) laiku, važiuodamas 137 kilometrų per valandą greičiu iš Paryžiaus į vidurio vakarų miestą Limožą.
Nuo bėgių nulėkė keturi vagonai, iš kurių trys nuvirto ant šono. Vienas vagonas rėžėsi į platformą ir sustojo ant gretimų bėgių, kitas riogsojo platformos viduryje.
Traukinyje buvo 385 keleiviai.
Vietos prefektūra nurodė, kad žuvo šeši žmonės, o devyni buvo sunkiai sužeisti, iš kurių dviejų būklė buvo kritinė. Sveikatos apsaugos pareigūnai nurodė suteikę pagalbą bent 50 žmonių.
Gelbėtojai darbavosi visą naktį, ieškodami aukų, galėjusių įstrigti nuvirtusiuose vagonuose, tačiau prefekto biuras teigė, kad daugiau žuvusiųjų rasti nesitikima.
Pasak liudininkų, nelaimės vieta atrodė panaši į karo zoną, o 57 metų keleivis Marcas Cheutinas (Markas Šetenas) teigė turėjęs "peržengti žmogų be galvos", kad išliptų iš vagono, kuriame jis važiavo.
Ši avarija pagal aukų skaičių yra didžiausias Prancūzijoje nuo 2008 metų, kai traukiniui susidūrus su mokyklos autobusu žuvo septyni moksleiviai.
(Papildyta 13:38) Netoli Paryžiaus įvykusios avarijos, kai vienam keleiviniam traukiniui nulėkus nuo bėgių žuvo šeši žmonės, o dar dešimtys buvo sužeisti, priežastis tikriausiai buvo sugedusi detalė geležinkelio iešmo mechanizmą, šeštadienį pranešė nacionalinė geležinkelių bendrovė SNCF.
Du bėgius jungianti plieninė iešmo jungtis "sulūžo, atitrūko ir išniro iš savo movos", sakė SNCF generalinis vedėjas infrastruktūros reikalams Pierre'as Izardas (Pjeras Izaras). Bendrovė pridūrė, kad nurodė patikrinti apie 5 000 panašių jungčių savo geležinkeliuose.
Prancūzijoje įvykusios traukinio avarijos priežastis nebuvo žmogaus klaida
Prancūzijos susisiekimo ministras pareiškė, kad traukinio avarijos netoli Paryžiaus, per kurią žuvo šeši žmonės, priežastis nebuvo žmogaus klaida.
Ministras Fredericas Cuvillier (Frederikas Kiuvijė) šeštadienį sakė, kad 30 žmonių tebelaikomi sužalotais, Ir viso beveik 200 žmonių buvo sužeisti per avariją, kai keturi traukinio vagonai nulėkė nuo bėgių stotyje, o kai kurie nuvirto ant šono.
Penktadienio vakarą įvykusi avarija buvo daugiausiai aukų pareikalavęs incidentas Prancūzijos geležinkeliuose per daugelį metų, bet F.Cuvillier sakė, kad ji galėjo tapti dar skaudesne ir gyrė mašinistą, kuris greitai pasiuntė pranešimą apie pavojų, užkirsdamas susidūrimui su kitais traukiniais.
Pasak ministro, šios avarijos priežastis kol kas nežinoma, tačiau pareigūnai tiria iešmų sistemos gedimo versiją ir kitas galimybes.
Šį savaitgalį Prancūzijoje keliauja daug žmonių - sekmadienį bus minima nacionalinė šventė, Bastilijos paėmimo diena.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.