Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovė Laura Valauskienė informavo BNS, kad apie įvykį pranešimas gautas 7.48 val., pranešta, kad kranas su žmonėmis įkrito į vandenį. Tačiau netrukus, departamento teigimu, paaiškėjo, jog kabina su dviem kraną remontavusiais žmonėmis nukrito ant metalinio pontono ir abu žmonės žuvo.
Vis dėlto Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjas Vytautas Ročys teigė, kad pirminė informacija yra netiksli.
„Mes iš policijos pranešimą apie nelaimę gavome 7.50 val. Mūsų inspektoriai, dirbantys vietoje, nustatė, kad nelaimė įvyko 7.30-7.40 val. Inspektoriai kol kas išsiaiškino, kad buvo demontuojamas senas, tikriausia, nurašytas portalinis kranas, darbuotojai pjaustė konstrukcijas“, – sakė V. Ročys.
Inspektoriaus teigimu, žmonės buvo itin dideliame aukštyje, virš krano kabinos. Darbuotojams demontuojant konstrukcijas mašinų skyriuje, viena iš konstrukcijų krito, kliudė darbuotojus ir jie nukrito į apačią, į marias.
Abu žuvę darbuotojai – gimę 1962 metais.
„Pradinė informacija yra tokia, kad žmonės krito iš labai didelio aukščio. Gavome informaciją, kad krito ne ant pontono. Mane inspektoriai patikino, kad žmonės krito į vandenį ir užsimušė. Kabina nenukritusi. Galbūt kažkas iš darbuotojų skubėjo teikti informaciją, ir dėl to ji yra netiksli. Mes, nuvykę į vietą, informaciją tiksliname“, – sakė V. Ročys.
Dėl kokių tiksliai priežasčių įvyko nelaimė, kokios buvo visos aplinkybės, bus aiškinamasi atliekant nuodugnų tyrimą: ar buvo darbuotojai informuoti apie darbo pavojus ir saugą, ar buvo padaryta viskas, kas turėjo būti padaryta.
Tai jau trečia skaudi nelaimė uosto įmonėse per per tris savaites. Praėjusį penktadienį kitoje uosto įmonėje žuvo nuo doko nukritęs darbininkas iš Ukrainos, lapkričio pabaigoje dar kitoje įmonėje dirbęs ukrainietis prarado regėjimą.
„Ši įmonė nėra iš tų, kurios nesilaiko reikalavimų. Tačiau mūsų inspektoriai dabar viską narstys po kaulelį, visus niuansus. Bus nuodugnus patikrinimas. Jeigu praeina savaitė ar mėnuo ir vėl uoste įvyksta nelaimė, vadinasi, kažkas nėra iki galo padaryta. Praktika rodo, kad dokumentėlius darbuotojai turi visus, bet kažkurioje grandyje kažkas negerai. Uoste įmonių yra labai daug, klausimas, ar jų vadovai vykdo tokį darbų saugos planą, koks jis turi būti“, – svarstė V. Ročys.
Nelaimingas atsitikimas įvyko demontuojant pirmame pirse stovintį kraną. Krano demontavimo operacija buvo vykdoma jau keletą dienų. Pagal numatytą planą, šiandien turėjo būti demontuotas krano mašinų skyrius, buvo vykdomi parengiamieji darbai.
Gruodį planuoti pirso rekonstrukcijos darbai, todėl kranas turėjo būti demontuotas.
Užjaučia žuvusiųjų šeimas
„Sunku pasakyti kaip, bet atliekant parengiamuosius mašinų skyriaus demontavimo ir nukėlimo darbus, krano mašinų skyrius nukrito, su jame buvusiais žmonėmis. Įvykio metu žuvo du mūsų dukterinės įmonės „Vakarų techninė tarnyba“ darbuotojai.
Žuvę darbuotojai buvo patyrę profesionalai, seniai dirbę įmonėje. Užjaučiame žuvusiųjų šeimas ir gedime kartu...
Kodėl įvyko šis nelaimingas atsitikimas, šiuo metu negalime atsakyti. Mums visiems tai didelis klausimas. Pradėtas tyrimas, po kurio tikimės sužinoti visas įvykio aplinkybes“, – sakė Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Patikslintais duomenimis, lūžo krano kabina, ji maždaug iš 30 metrų aukščio nukrito ant pontono.