Tęsiame straipsnių ciklą, parašytą remiantis į lietuvių kalbą išversta Maiklo Džeksono draugo, žurnalisto Dž. Rendžio Traborelio (J. Randy Taraborrelli) knyga - Maiklas Džeksonas. Maginj. Manija. Visa istorija.
Pirmoji operacija
Nepaisant padarytos pažangos siekiant išsivaduoti iš stiprių brolių ir tėvo gniaužtų, iki 1981 metų Maiklas Džeksonas jautė, jog gyvenimas vis dar tekėjo netinkama vaga. Koncertuodamas jis galėjo virsti tokiu žmogumi, kokiu visada norėjo būti: seksualiu, atviru, pasitikinčiu savimi, kuris sugeba valdyti save ir publiką. Tačiau už scenos ribų viskas buvo kitaip.
Kai Maiklas pažiūrėdavo į save veidrodyje, jis matydavo tai, kas jam ne itin patiko – vyrą, kuris vis dar leidosi kontroliuojamas kitų, kurio nuomonė nieko nereiškė. Maiklas stengėsi šį tą keisti, bet ką jis galėjo padaryti su atvaizdu veidrodyje? Atsakymas atėjo akimirksniu.
Maždaug nuo trylikos metų būsimajam POP karaliui ramybės nedavė jo plati nosis. Broliai viską tik pablogino – sugalvojo jam pravardę “Didžianosis”. Plokščios, plačios nosys buvo Džeksonų šeimos bruožas, paveldėtas iš Džozefo.
Pirmąją operaciją nulėmė pats likimas – atlikdamas šokio žingsnelį, Maiklas pargriuvo ir... susilaužė nosį. Medicininis įsikišimas buvo neišvengiamas. Rezultatą galime pamatyti „Off the wall“ albumo viršelyje. Jo draugė Džeinė Fonda sielvartavo dėl Maiklo nepasitikėjimo savimi. Ji jam sakė: „Noriu, kad liautumeisi. Pažadėk, kad nepersistengsi su operacijomis. Mylėk save tokį, koks esi.“ „Pabandysiu“, – atsakė Maiklas.
Deja, šis bandymas jam nepavyko.
Keistas interviu
Maiklo Džeksono biografijos autorius Dž. Rendis Taraborelis prisimena vieną keisčiausių savo interviu su atlikėju. Pokalbis buvo numatytas 1981 metų spalio 3 dieną.
Žurnalistui ruošiantis pas Maiklą, pastarasis paskambino ir iškėlė vieną sąlygą: „Džanet bus kartu su mumis. Tu užduosi jai klausimus, tuomet ji klaus manęs. Tada aš jai atsakysiu, o ji atsakys tau. Aišku?“. Nors ir kaip nenorėdamas, žurnalistas sutiko.
Atėjus interviu laikui, Džeksonų namuose jo laukė 23 metų Maiklas ir keturiolikmetė Džanet. Viskas vyko, kaip buvo numatyta Maiklo. Tiesa, pokalbis nebuvo sklandus ar malonus. Maiklas blaškėsi, Džanet darėsi nuobodu, dažnai kambaryje įsivyraudavo nemaloni tyla.
„Interviu“ tęsėsi kiek daugiau nei 30 keistų minučių. Galų gale autorius nusprendė baigti šią šaradą. Maiklas neprieštaravo ir, tarsi nepastebėjęs buvusios įtampos bei Rendžio nusivylimo, atsisveikino ir išėjo.
Vėliau Džozefas paskambino atsiprašyti už tokį sūnaus elgesį – pasirodo, Maiklas griežtai atsisakė bendrauti su žurnalistais, bet įrašų kompanija privertė jį tai daryti. Jis dėl to labai supyko.
Kaip savo knygoje pasakoja Dž. Rendis Taraborelis, jis jautė prieštaringą susižavėjimą tuo, kaip Maiklas gavo tai, ko norėjo. Jis sumaniai pasinaudojo aplinkybėmis, kad iš žadėto interviu padarytų parodiją. Žurnalistas nieko neparašė ir atšaukė straipsnį. Maiklas gavo tai, ko norėjo – jokios istorijos.
„Thriller“ yra… trileris
1982 metų gruodžio pirmąją Maiklo Džeksono albumas „Thriller“ buvo išleistas eiliniams pirkėjams. Ironiška – turint omeny kokią didelę įtaką „Thriller“ turės muzikos industrijai – kad kai CBS išleido pirmąją albumo dainą, dauguma muzikos kritikų manė, jog „Thriller“ bus nesėkmingas.
Tam, kad būtų išsklaidytos visos abejonės, į eterį buvo išleista antra daina – „Billie Jean“. Tai - nerimą kelianti daina, kurią Maiklas parašė apie merginą, kaltinančią jį esant jos vaiko tėvu. Štai kaip viskas buvo.
1981 metais viena gerbėja parašė Maiklui laišką, kuriuo norėjo pranešti, kad jis yra jos vaiko tėvas. Ji pridėjo kūdikio ir savo nuotraukas – jauna, žavi juodaodė moteris, kurios jis niekada nebuvo akyse matęs. Maiklas, kuris ne pirmą kartą buvo gavęs panašių laiškų tiesiog nekreipė dėmesio. Per kelis kitus mėnesius Maiklas gavo daugybė šios moters laiškų. Ji rašė, kad ji nesupranta, kaip jis gali atsižadėti savo kūno ir kraujo.
Vieną dieną Maiklas gavo iš jos siuntinį. Išpakavęs rado dar vieną nuotrauką ir ginklą. Raštelyje gerbėja klausė, ar Maiklas galėtų nusižudyti tam tikrą dieną tam tikru laiku. Ji rašė, kad padarytų tą patį, tik iš pradžių nužudytų dar ir kūdikį. Maiklas išsigando. Jis puolė į paniką. Jis nepaleido nuotraukos iš rankų, nes nenorėjo pamiršti jos veido. Tiesa, ji niekada taip ir nepasirodė. Vėliau Maiklui pranešė, kad ji paguldyta į psichiatrinę ligoninę.
Dar klausimas, kuriam iš jų šis incidentas kainavo mažiau nervų. Visgi „Thriller“ pardavimams Maiklo vidinė būsena jokios įtakos neturėjo. Daugumai klausytojų „Thriller“ buvo pats geriausias albumas, kiekviena daina, kiekviena aranžuotė, kiekviena nata – viskas buvo savo vietose. Toks pasisekimas Maiklą pavertė daugiau nei didvyriu, muzikos industrija pradėjo jį kur kas labiau vertinti, beveik kaip šventąjį. Šventąjį, kuris bijojo beveik visų aplinkinių.
Sūnus prieš tėvą
1982 metais Katerina nebegalėjo kęsti Džozefo elgesio ir apgavysčių, ir nusprendė skirtis. Jos pasirinkimą palaikė visi Džeksonų šeimos vaikai, ypatingai Maiklas. Ir visgi, nors jis pakankamai lengvai Džozefą išbraukė iš savo asmeninio gyvenimo, žengti kitą žingsnį – nutraukti profesinius ryšius su juo – jam vis tiek buvo labai sunku.
Jis vis tikėjosi, kad susiklosčius tokiai situacijai, tėvas bandys pelnyti jo palankumą. Tačiau Džozefas nieko panašaus nedarė – jis manė, kad jau įrodė, ko yra vertas ir vaikai už tai jam turėtų būti amžinai dėkingi. „Nelengva atleisti savo tėvą“ – taip pradėjo pokalbį Maiklas.
Iš pradžių Džozefas buvo supykęs, bet netrukus palūžo.
„Tai, kad tu net negali pasikalbėti su manimi ne šito vaikino čia, priekaištavo Džozefas rodydamas į patarėją, tuo metu buvusį kambaryje – labai mane skaudina. Ar žinai, Maiklai, kaip dėl to jaučiuosi?
Maiklas nukreipė akis. Jis net nenorėjo pažiūrėti į savo tėvą.
„Tu niekada to nesakai – prakalbo su įtūžiu. Neapsimesk, kad esi kada nors tai sakęs. To žodžio. Niekad.“
Tada Džozefas susmuko į kėdę. Jis susiėmė rankomis veidą ir purtė galvą, negalėdamas patikėti tuo, kas vyksta.
Tiesa, reikia paminėti, jog vėliau Katerina su Džozefu susitaikė. Maiklo tėvas manė, kad šeimos susijungimas reikš, kad viskas grįžta į senas vėžes. Deja, taip nebuvo. Nors Maiklas vėliau ir sutiks dalyvauti „The Jackson 5“ atsikūrimo koncertuose, tarp sūnaus ir tėvo pasėta neapykantos sėkla išbujos dar labiau. Maiklas Džozefo nuo šio pokalbio daugiau neįsileido nei į profesinį, nei į asmeninį gyvenimą.
Pirmoji pažintis su berniukais
Tuo tarpu Maiklas užmezgė pirmąją iš daugelio draugysčių su jaunais berniukais.
Šį kartą tai buvo dvylikametis Emanuelis Luisis. Berniukas į Holivudą atvyko vaidinti situacijų komedijoje Webster. Maiklas visuomet norėjo su juo susipažinti. Tiesą pasakius, Maiklas buvo beveik apsėstas Emanuelio Luiso. Jie žaizdavo su Maiklo augintiniais, lakstydavo aplink namą kaip maži vaikai, kartu vartydavosi ant pievelės ir juokdavosi.
Vienas lankytojas prisiminė matęs, kaip Maiklas skaitė „Piterį Peną“ Emanueliui. Vėliau jiedu įsivaizdavo save pasakos personažais. Pasak mačiusio liudininko, dvidešimt penkerių metų Maiklas ir dvylikametis Emanuelis sėdėjo ant žemės užmerktomis akimis ir svajojo, kad skrenda virš Niekados šalies.
Tikėk, ir tai taps realybe. – sušnibždėjo Maiklas.
Tuomet jie pradėjo pasakoti dialogą iš pasakos. Po kiek laiko abu prapliupo juokais ir susikibo pasigalynėti ant žemės kaip šunyčiai.
Emanuelio Luiso šeima, kaip buvo kalbama, buvo sunerimusi dėl jų draugystės, kai Maiklas ir Emanuelis įsiregistravo „Four Seasons“ viešbutyje kaip tėvas ir sūnus. Nėra žinoma, kokią fantaziją jie suvaidino tąsyk.
Kitame straipsnyje skaitykite: Maiklo santykiai su žymiomis moterimis: Bruke Šylds ir Laiza Mineli; POP karaliaus susitikimas su JAV prezidentu, išaiškėjusi seksualinė orientacija bei žymiosios dainos „We are the world“ kūrimas.
Teksto autorė Rūta Vederytė
Skaityti straipsnių ciklą nuo pradžių:
Tragiška Michaelo Jacksono istorija (I)
Tragiška Michaelo Jacksono istorija (II)