Per paskutiniuosius keliolika metų tradicinės masinio informavimo priemonės praranda vis daugiau reklamos pinigų. Šie metai, kaip rašo „Businesswekk“, netapo išimtimi. Finansinė krizė daugelį kompanijų privertė apkarpyti išlaidas reklamai, o kai kurios kompanijos apskritai buvo priverstos nebesireklamuoti.
Jei tikėsime „TNS Media Intelligence“ pateikiama statistika, tai Amerikos masinio informavimo priemonėse pirmąją ir trečiąją vietas pagal reklamos užsakymus iki šiol užėmė automobilių gamintojai ir finansines paslaugas teikiančios įmonės. 2007 metais „Merrill Lynch“, „Lehman Brother“ „Bear Stearns“ ir „Washington Mutual“ savo reklamai išleido 213,1 mln. dolerių. Tačiau pastaruoju metu tiek JAV finansinės kompanijos, tiek automobilių gamintojai atsidūrė krizėje.
Net tokiu atveju, jei nauji bankų valdytojai ir toliau nuspręs tęsti reklamines kampanijas, siekdami išlaikyti klientų pasitikėjimą, tai reklamai skiriamos sumos toli gražu nebebus tokios didelės kaip iki šiol. Automobilių pardavimai JAV sumažėjo jau 30 proc., ir savo ruožtu kompanija „Ford“ reklamos išlaidas nukirpo 31 proc. Antras pagal dydį reklamos užsakovas JAV praėjusiais metais buvo mažmeninės prekybos sektorius, kuris šiuo metu irgi išgyvena ne pačius geriausius laikus.
Panašioje krizėje atsidūrė ir prabangos prekes pardavinėjančios kompanijos. Daugelis turtingų žmonių veikiausiai nepakeis savo vartojimo įpročių, tačiau masės žmonių, kurie dar neseniai pirko prabangos prekes, bus priversti jų atsisakyti dėl lėšų stygiaus. Tai atsilieps ir kompanijoms.
Tiesa, internetinė reklama, kaip skelbiama, kitais metais augs ir toliau. Tiesa, augimo tempai bus kiek lėtesni.
„Barclays“ analitikai mano, kad kitais metais vidutinės išlaidos reklamai sumažės dar 5,5 proc. Didelio smūgio veikiausiai nepajus tik interneto portalai ir kabelinės televizijos. O daugelis spausdintinės spaudos atstovų JAV mano, kad blogiau būti, nei kad buvo šiais metais, jau vargu ar begali. Jiems jau prireikė apriboti periodinių leidinių leidybą, kad būtų sumažintos išlaidos.