Palyginus su tetulės „Yaris“, sportiška modelio versija yra net 91 milimetrų žemesnė. Didžioji dauguma kėbulo detalių buvo pagamintos iš aliuminio, o stogas – iš anglies pluošto. Bet tai dar ne viskas.
„Toyota“ inžinieriai tikėdamiesi, jog karts nuo karto su šiuo „GR Yaris“ nuspręsite išlėkti į žvyru arba asfaltu padengtą greičio ruožą, mažąjį „Yaris“ aprūpino keturių varančiųjų ratų pavara (tai „Haldex“ tipo sistema) bei itin lengvu benzininiu varikliu, kuris, beje, bus naudojamas „R5“ ralio bolidų reglamentą atitinkančiuose „Toyota“ boliduose.
Tai – 1,6 litro, 3 cilindrų variklis su turbina, kuris sugebės išvystyti 261 arklio galią. Pagal numatytuosius nustatymus, benzininio variklio išvystomas pajėgumas tarp priekinės ir galinės ašies bus paskirstomas 60:40 koeficientu.
Siekdami pakeisti anksčiau paminėtą parametrą, jums tiesiog reikės įjungti „Sport“ režimą. Tuomet galios paskirstymo koeficientas tarp priekinės ir galinės ašies sieks 30:70. Naudojantis „Track“ važiavimo režimu, automobilio sistemoms pasakysite, jog norite idealaus galios paskirstymo - 50:50.
Ir dabar atėjo metas paminėti patį smagiausią faktą. Šis griausmingas mažylis bus komplektuojamas tik su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Jokių variatorių ar dvigubą sankabą turinčių analogų.
„Toyota“ teigia, jog sportiška „GR Yaris“ versija iki 100 km/val. įsibėgės per 5,5 sekundės ir pasieks 230 km/val. maksimalų greitį, kuris, mūsų nuostabai, yra ribojamas elektronikos.
Sustabdyti sparčiai įsibėgėjusį automobilį padės gerokai didesnio skersmens stabdžių diskai. Juos gausite standartinėje „GR Yaris“ versijoje. Vis dėlto, jeigu jums to bus negana, tuomet turėsite rimtai pagalvoti apie „Circuit Pack“ vardu pavadintą opciją, į kurią įeina kaltiniai ratlankiai, „Semi-Slick“ tipo padangos ir du (priekyje ir gale sumontuoti) riboto praslydimo diferencialai.
Ar ką tik tai perskaitę sau pasakėte - Ir aš tokio noriu? O kas nenorėtų? Tačiau „Toyota“ nenori girdėti jokių klausimų apie naujo modelio kainą. Vis dėlto, vargu ar vertėtų tikėtis, jog ralio bolido genų turintis automobilis kainuotų tiek pat kaip ir „Volkswagen Polo GTI“. Mes manome, jog „GR Yaris“ kainuos maždaug 35 000 - 40 000 eurų.
Bent jau Japonijoje šis mažylis kainuoja maždaug 4 mln. Japonijos jenų, o tai – maždaug 32 000 eurų. Daug? Daug, bet nepamirškite, jog tai nėra eilinis „Yaris“. Ar netgi sportiškas hečbekas.
Automobilio techninės charakteristikos
Variklis | ||
Cilindrų skaičius | 3 | |
Vožtuvų mechanizmas | DOHC 12-vožtuvų su VVTi | |
Kuro tiekimas | Tiesioginis ir netiesioginis įpurkšimas | |
Papildomas pripūtimas | Turbina | |
Variklio tūris | 1.618 cm3 | |
Cilindro skersmuo x stūmoklio eiga (mm) | 87.5 X 89.7 | |
Suspaudimo laipsnis (:1) | 10.5 : 1 | |
Maksimali galia (AG/kW) | 261/192 | |
Maksimalus sukimo momentas (Nm) | 360 | |
Taršos emisija | Euro 6d Temp | |
Transmisija | 4 varančiųjų ratų pavara | |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių mechaninė | |
Dinamika | ||
Galios ir svorio koeficientas (kg/kW - kg/AG) | 6.7 - 4.9 | |
Maksimalus greitis | 230 km/val. | |
Akceleracija iki 100 km/val. | 5,5 sekundės | |
Važiuoklė | ||
Priekinė pakaba | McPherson | |
Galinė pakaba | Dvigubos skersinės svirtys | |
Apsisukimo spindulys | 10,8 m. | |
Stabdžių diskų skersmuo (priekyje ir gale) | 356 mm ir 297 mm | |
Kėbulo išmatavimai | ||
Ilgis (mm) | 3.995 | |
Plotis (mm) | 1.805 | |
Aukštis (mm) | 1.460 | |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2.558 | |
Svoris (kg) | 1.280 |