Jungtinėse Valstijose už nustatytus pažeidimus „Hino Motors“ buvo skirta įspūdinga 1,6 mlrd. dolerių bauda, su kuria įmonė sutiko ir pareiškė norą ją sumokėti.
Klastojo duomenis nuo 2003 metų
Japonijos Transporto ministerija, bendradarbiaudama su tyrėjais, patvirtino, kad emisijų duomenų klastojimas prasidėjo dar 2003 metais.
„Hino Motors“ vadovai viešai pripažino savo kaltę, atsiprašė ir pareiškė visišką pasirengimą bendradarbiauti su atitinkamomis institucijomis.
Reaguodama į šį skandalą, bendrovė sustabdė kelių modelių, kurių emisijų duomenys buvo suklastoti, prekybą. Be to, pradėtos korekcijos, skirtos pagerinti gaminamų variklių emisijų parametrus.
Bendrovė paskelbė, kad diegs naują vidinės kontrolės sistemą, kuri turėtų užkirsti kelią tokiems pažeidimams ateityje. Taip pat klientams, nukentėjusiems dėl šio skandalo, pažadėtos tinkamos kompensacijos, o automobiliams – remonto ir programinės įrangos atnaujinimai.
„Kaip automobilių gamintojai, privalome puikiai išmanyti taisykles ir teisės aktus, kad galėtume į rinką išleisti tinkamas transporto priemones“, – sakė „Hino Motors“ prezidentas Satošis Ogiso. „Nors pažeidimai buvo ne tyčiniai, tai nėra pasiteisinimas.“
„Toyota“ reakcija
Nors „Toyota“ tiesiogiai nebuvo susijusi su šiuo skandalu, ji pripažino, kad šie įvykiai daro neigiamą poveikį koncerno vardui ir pasitikėjimui.
Oficialiame pareiškime „Toyota“ išreiškė nusivylimą „Hino Motors“ veiksmais ir nurodė, kad toks elgesys visiškai prieštarauja grupės propaguojamoms vertybėms ir principams.
„Esame labai nusivylę, kad Hino vėl išdavė suinteresuotųjų šalių lūkesčius ir pasitikėjimą,“ – teigė „Toyotos“ valdybos narių pirmininkas Akio Toyoda.