Vėliau pasirodžiusi, antroji, „Toyota MR2“ modelio karta buvo ne ką mažiau populiari, tačiau drastiškų pokyčių gamintojas ėmėsi sulig trečiąja „MR2“ interpretacija. Gamintojas atsisakė kupė kėbulo tipo, susikoncentravo į šiurpuliukus keliantį vairavimo preciziškumą, o ne iš koto verčiančią dinamiką.
Kol trečioji „Toyota MR2“ modelio karta bandė visus įtikinti, jog yra pranašesnė už „BMW Z3“, „Mazda MX-5“, „Audi TT“, sportišką rodsterį sukūrusi komanda ėmėsi dar vieno ambicingo projekto – suprojektuoti automobilį, kuris turėtų bent vieną ar keletą sąsajų su Formule 1.
„Toyota“, automobilių sporto karalienę pasirinko neatsitiktinai. Naujasis projektas, o tiksliau štai šis – „Toyota MR2 Street Affair“ buvo sukurtas tam, jog galėtų būti kaip naujos pradžios simbolis. „Toyota“ siekiu dalyvauti Formulės 1 čempionate simboliu.
Tai nebuvo tik eilinis marketingo skyriaus triukas ar puošmena 100-to puslapių ataskaitoje. Matote, „MR2 Street Affair“ buvo sukurtas Formulės 1 komandos inžinierių, kurie tam tikrus Formulės 1 bolido („TF102“) sprendimus pritaikė trečios kartos „Toyota MR2“ rodsteryje. Ir mes turime omenyje ne tik spalvų schemą ar rėmėjų lipdukus.
Turėjo turbininį motorą
Švilpaujančios „sraigės“ japoniškuose automobiliuose, net ir dabar, yra pakankamai retas reiškinys. Dabar norėtume pasakyti, jog „Toyota MR2“ buvo ne išimtis, tačiau taip nebuvo, nes turbininiai motorai į japonišką automobilį buvo montuojami. Ne visada, bet...
Kadangi „Street Affair“ vardu pavadintas automobilis turėjo būti... nebūdingas ir visomis įmanomomis prasmėmis – išskirtinis, šioji „Toyota“ buvo aprūpinta ypatingai šauniais komponentais. Pavyzdžiui?
Pradėkime nuo pagrindinio ir svarbiausio ingrediento – variklio. Kaip ir standartinis „Toyota MR2“, taip ir šis turėjo visiems puikiai pažįstamą, keturių cilindrų (1ZZ-FED) variklį, kurio tūris siekė 1,8 litro. Standartinėje konfigūracijoje jis išvystydavo kukliai atrodančius 140 arklio galių, tačiau štai šiame, „Street Affair“, modelyje tūnantis motoras išspausdavo 258 arklio galias. Einame toliau.
Standartinę išmetimo sistemą pakeitė „Remus“ analogas. Standartinę pavarų dėžę, šešių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė, kuri reikiamą pavarą įjungdavo akimirksniu.
Projekto autoriai taip pat nepraleido progos sumontuoti automobilio išvaizdą pabrėžiančius ratus. Pavyzdžiui, priekyje atsirado 9 colių pločio, o gale – net 12 colių pločio ratlankiai. Galiniai ratai buvo tokie platūs, jog jie buvo apauti 345 mm pločio ir 30 mm aukščio, 19 colių skersmens padangomis.
Didesnė galia, didesnis sukibimas su kelio danga, o kaip gi stabdymo jėga? „Toyota“ inžinieriai pagalvojo ir apie tai. Iš pradžių sužeminę automobilio pakabą 30 milimetrų, projekto autoriai iškart paskubėjo sumontuoti 370 mm skersmens stabdžių diskus priekyje ir 295 mm skersmens stabdžių diskus gale.
Tad koks buvo šių ir kitų atliktų modifikacijų galutinis rezultatas? Nepaisant šokiruojančios išvaizdos, Formulę 1 turintis priminti automobilis iki 100 km/val. sugebėdavo įsibėgėti per lygiai 6 sekundes ir pasiekti 249 km/val. greitį. Atsižvelgiant į tai, jog standartinis modelis 100 km/val. greitį pasiekdavo per 7,9 sekundės ir riedant nuo kalno pasiekdavo 210 km/val. maksimalų greitį, dinaminių savybių srityje „Toyota MR2 Street Affair“ patobulėjo kaip reikiant.
Turėjo būti ne tik eilinis rodsteris
Sulaukus gausybės susidomėjimo, teigiamų ir neigiamų emocijų, „Toyota“ bendrovės atstovai vėliau pareiškė, jog japoniškų automobilių gamintoja svarsto sukurti naują lenktynių seriją, kurioje dalyvautų kelios dešimtys identiškų „Toyota MR2 Street Affair“ mašinėlių, bet ši nuostabi idėja taip ir nesugebėjo išsirutulioti į pilnavertį, pirštais apčiuopiamą pavidalą.
Vis dėlto, „Toyota“ padalinio Vokietijoje vadovai, įkvėpti „Toyota MR2 Street Affair“ projekto, 2002-aisiais išskirtinai Vokietijos rinkai pagamino 100-ą, ribotos laidos „Toyota MR2 Competition“ modelių.
Ribotos laidos modelis pasižymėjo ne tik aukštesne kaina, bet ir keliais priedais: 17 colių ratlankiais, standesne pakaba ir grėsmingiau riaumojančia išmetimo sistema, kuri priverstų atkreipti kiekvieno praeivio dėmesį.