Elektromobiliai šiais laikais gali nuvažiuoti didelius atstumus. To kaina - ilgesnis įkrovimo laikas iš įprastų elektros energijos šaltinių ir sunkesnės baterijos. Jos, beje, užima vis daugiau vietos ir reikia vis daugiau pastangų jas aušinti. Sumažinti baterijų kiekį galima pasitelkiant benzininius generatorius. Nors skamba kaip keista idėja, panaikinanti ekologiško automobilio įvaizdį, iš tikrųjų ji nėra visiškai kvaila. Mažesnis baterijų kiekis leidžia sumažinti automobilio svorį ir kainą (o mažesnis ličio naudojimas aplinkai taip pat į naudą), o generatorius yra pasitelkiamas tik tuomet, kai baterijos priartėja prie išsekimo ribos. Taigi, šie automobiliai vis tiek yra gana ekologiški.
Tačiau elektromobiliai, ypač tie, kurie bus autonomiški, privalo būti tylūs. Benzininis varikliukas, kad ir koks mažas jsi būtų, skleidžia garsą ir vibracijas. Nebent pasitelkiamas „Mazda“ rotorinis variklis, kaip „Toyota“ ir ketina daryti. Markės jau bendradarbiauja elektromobilių kūrime, todėl tokio generatoriaus pridėjimas atrodo kaip logiškas žingsnis.
„Mazda“ masiškai rotorinių variklių negamina nuo 2012 metų. Tam, žinoma, buvo priežasčių. Rotoriniai varikliai visada degina šiek tiek tepalo, todėl jų išmetamos dujos nėra tokios švarios kaip įprastų stūmoklinių variklių. Jie taip pat sudegina daugiau degalų mieste. Tačiau teigiama, kad naudojami kaip generatoriai jie šių problemų išvengs, nes bus kontroliuojami kompiuterio ir suksis nustatytu greičiu, nebus susiję su vairuotojo spaudžiamu akceleratoriumi. Juolab, kad ir paties vairuotojo būti jau greitai neturėtų.
„Toyota“ autonominį elektromobilį kuria kartu su „Amazon.com“. Planuojama, kad automobiliai be vairuotojų galės pristatinėti pirkinius, siuntinius, teikti greitąją pagalbą ar net tapti mobiliais viešbučių kambariais ant ratų. Galimybės iš esmės yra neribotos, tačiau dabar žengiami tik pirmieji žingsniai. Kol kas tik dėliojama pati idėja ir vizija. Visgi, „Mazda“, kurios 5,25 % akcijų priklauso „Toyota“ korporacijai, yra įsitikinusi, kad šioje rolėje rotorinis variklis gali prigyti. Įdomu tik tai, kad „Mazda“ pati nėra įsitikinusi elektromobilių nauda ir teigia, kad tol, kol benzininiai automobiliai atitinka taršos reikalavimus, jų visiškai pakeisti nevera.