D. Britanijoje jau bandoma nauja automobilių greičio fiksavimo sistema, kuri leis nustatyti kiekvieno automobilio važiavimo greitį bet kurioje šalies vietoje.
Skirtingai nuo stacionarių greitį fiksuojančių radarų, prieš kuriuos vairuotojai sulėtina greitį, o pravažiavę vėl spusteli akseleratoriaus pedalą, naujos keliuose ir gatvėse įrengtos vaizdo kameros, priiminėjančios GPS palydovų signalus, gali registruoti visų pro jas pravažiuojančių automobilių greitį labai dideliais atstumais. Visi nustatyti leistino greičio viršijimai bet kuriame kelionės etape dokumentiškai fiksuojami, automobilių savininkai nustatomi pagal atpažintus valstybinius numerius, ir policija jiems išsiunčia pranešimus apie skirtas baudas.
Įdiegus tokią greičio sistemą nacionaliniu mastu, iš esmės baudų už greičio viršijimą nebus įmanoma išvengti, praneša „Physorg.com“.
Šiuo metu „SpeedSpike“ pavadinta naujos kartos greitį fiksuojančių vaizdo kamerų sistema bandoma dviejose šalies vietose – Londone ir Kornvalio grafystėje. Jos efektyvumą bei tikslumą stebi ir šalies Automobilių asociacijos (AA) atstovai, teigiama pranešime.
„SpeedSpike“ kameras sukūrė ir pagamino JAV bendrovė „PIPS Technology“, kurios filialas įsikūręs Hempšyre. D. Britanijos parlamento Bendruomenių rūmų pranešime teigiama, kad tokios sistemos įdiegimas ir valdymas pareikalautų sąlyginai nedidelių lėšų.
Šių GPS imtuvus turinčių ir tarpusavyje bevieliu ryšiu sujungtų vaizdo kamerų tinklas galėtų stebėti tūkstančius transporto priemonių labai didelėje teritorijoje, teigia bendrovės atstovai. „SpeedSpike“ kameros naudoja GPS palydovų informaciją ir apskaičiuoja tarp dviejų tokių kamerų pravažiuojančių transporto priemonių greitį. Išplėtus tokių kamerų tinklą į visas šalies regionų automagistrales, bus galima fiksuoti konkrečių automobilių greitį visame maršrute. Automobiliai identifikuojami naudojant valstybinių numerių atpažinimo technologiją – panašią į tą, kuri šiuo metu naudojama apmokestinant į Londono centrą įvažiuojančius vairuotojus. Įvažiavimo vietose įrengtų daugiau nei 330 vaizdo kamerų tinklas, naudojantis kompiuterinę ANPR (Automatic Number Plate Recognition) numerių atpažinimo sistemą, fotografuoja į miesto centrą įvažiuojančius ir iš jo išvažiuojančius automobilius. Remiantis šiais duomenimis automobilių savininkams pateikiamos sąskaitos ir išsiaiškinami pažeidėjai.
Pranešama, kad „SpeedSpike“ kameros naudos tokią pat technologiją, galinčią atpažinti automobilių ir motociklų numerius ir dieną, ir naktį, bet kokiomis oro sąlygomis.
Jos registruos visas pro jas pravažiuojančias transporto priemones ir duomenis persiųs į sistemos serverius. Duomenys bus šifruojami, teigiama, kad ryšio sistema bus patikimai apsaugota nuo galimų įsilaužimų. Visa informacija apie tam tikru valstybiniu numeriu pažymėtą automobilį bus lyginama su jau turimais kitų vaizdo kamerų perduotais duomenimis. Kiekviena nuotrauka automatiškai bus žymima vadinamuoju „laiko antspaudu“, įrodančiu, kad šis automobilis tam tikru metu pravažiavo pro konkrečią vaizdo kamerą. Remiantis GPS palydovų sistema, bus apskaičiuojamas šio automobilio greitis, per kurį jis įveikė atstumą nuo vienos „SpeedSpike“ kameros iki kitos. Jei bus nustatyta, kad tam tikroje maršruto dalyje vairuotojas viršijo leistiną greitį, jam ir policijai bus pateikti šį faktą patvirtinantys įrodymai.
Pasak šios sistemos šalininkų, „SpeedSpike“ kamerų tinklas ne tik užtikrins, kad visi greičio viršytojai negalėtų išvengti baudų, bet ir padės kovoti su vadinamuoju „žiurkių judėjimu“, kai, stengdamiesi miestuose išvengti eismo spūsčių, vairuotojai bando apvažiuoti „komplikuotas“ vietas gyvenamųjų rajonų gatvelėmis ir šalutinėmis gatvėmis, kuriose eismas ribojamas.
Kai kurios D. Britanijos žmogaus teisių gynimo grupės jau išreiškė savo būgštavimus, kad naujoji eismo stebėjimo kamerų sistema suteiks galimybę valdžios atstovams šnipinėti vairuotojus.