Oro uostas – tai miestas mieste, o milžiniškus keleivių srautus aptarnaujantys oro uostai privalo veikti nepriekaištingai. Tinklalapis inosmi.ru siūlo pasižvalgyti po 10 didžiausių pasaulio oro uostų.
10. Tarptautinis Hangzhou oro uostas (Kinija) – aptarnauja 17,5 mln. keleivių per metus
Dešimtas pagal dydį oro uostas, įsikūręs Zhejiango provincijoje Kinijoje. Jis buvo atidarytas 2000 metais ir nuo tada jis sparčiai auga. Iki 2015 metų bus pastatytas antrasis kilimo ir tūpimo takas, taip pat tarptautinių ir vidaus terminalai. Planuojama, kad oro uostas kasmet turėtų aptarnauti 25.6 mln. keleivių ir per jį būtų galima pergabenti 500 tūkst. tonų krovinių.
Buvusi Sovietų sąjungos trasportinių lėtuvų bažė neseniai tapo antru pagal dydį šalies oro uostu. Jame šiuo metu dirba apie 70 aviakompanijų, o daugiausiai skrydžių įvykdo kompanija „Aeroflot“. Ateityje planuojama, kad oro uostas bus plečiamas.
8.Tartptautinis Dubajaus oro uostas (JAE) – aptarnauja 51 mln. keleivių per metus
Jau pats oro uosto pavadinima sišduoda jo plėtros planus: iki 2025-ųjų šis oro uostas planuoja tapti didžiausiu pagal vykdomų skrydžių skaičių į arabų šalis, o pasiekti šį tikslą padės aktyviai besiplečianti kompanija „Airline Emirates“. Oro uosto teritorija užima 140 kvadratinių kilometrų, joje nauji terminalai, takai, pastatai, biurai, mokslinių tyrimų infrastruktūra, taip pat prekybos centrai. Baigus visus oro uosto plėtros darbus, šis oro uostas galės priimti per metus iki 160 mln. keleivių ir administruoti apie 12 mln. tonų krovinių.
7.Tarptautinis Shuangliu oro uostas (Kinija) – aptarnauja 29,1 mln. keleivių per metus
Pietvakarių Kinijoje šis oro uostas buvo atidarytas 1956 metais ir šiuo metu jis vystosi sparčiausiai per savo istoriją. 2012 m. rugpjūtį buvo atidarytas naujas terminalas. Planuojama, kad 2014-aisiais oro uostas priims daugiau nei 35 milijonus keleivių.
5. Tarptautinis San Paulo oro uostas (Brazilija) – aptarnauja 34,5 mln. keleivių per metus
Ruošdamasi Pasaulio futbolo čempionatui 2014-aisiais Brazilija daug investuoja į infrastruktūrą. Siekiant šio tikslo, planuojama statyti naują terminalą sostinės oro uoste.
4.Tarptautinis Xiamen Gaoqi oro uostas (Kinija) – aptarnauja 15,8 mln. keleivių per metus Tai oro uostas iš kurio skraido seniausia Kinijos aviakompanija „Xamien Airlines“. Šiuo metu Kinijos ekonomika išgyvena pakilimą, tad tiksliau prognozuoti oro uosto darbo apimčių išaugimą sudėtinga.
3. Tarptautinis Sianas Xianyang oro uostas (Kinija) – aptarnauja 21,2 mln. keleivių per metus
Antrojo pasaulinio karo metu šis oro uostas buvo karinė oro bazė, kurioje buvo įsikūrę japonai, o vėliau ir amerikiečiai. Šiadien tai viena ssparčiausiai besivystančių pasaulio oro uostų.
2.Tarptautinis Abu Dabio oro uostas (JAE) – aptarnauja 12,4 mln. keleivių per metus
Nors ir pasišovusi parodyti, akip turėtų atrodyti ateities oro uostas, kompanija „Airline Etihad“ turės šiuos planus pristabdyti, nes dėl finansinių problemų įspūdingos apimties oro uosto plėtros projektai buvo atidėti net keletą kartų. Šis oro uostas yra nutolęs vos 80 km nuo didelio oro uosto Dubajuje, tikimasi, kad netrukus šis oro uostas galės aptarnauti 40 mln. keleivių per metus.
1. Tarptautinis Chongqing Jiangbei oro uostas (Kinija) – aptarnauja 19,1 mln keleivių per metus
Tai ketvirtas pagal dydį Kinijos aviacijos centras, įsikūręs šalies šiaurės rytuose. Šiuo metu oro uoste vyksta rekonstrukcija, o pabaigus visus darbus, šis oro uostas turės keturis kilimo ir tūpimo takus. Per metus, keleivių vežimas išaugs daugiau nei per pusę.