Brangiausių ir gražiausių automobilių dešimtukai sudaromi nuolatos, tačiau vertinimo kriterijai tiek estetiniu, tiek automobilio vertės požiūriu dažnai tampa diskusijų objektu, kadangi visų skoniai yra skirtingi, o dalis įspūdingiausių modelių parduodami neskelbiant apie tai žiniasklaidoje. Šį kartą siūlome jums rusų naujienų portalo Slon.ru parengtą brangiausių klasikinių automobilių, kurie buvo oficialiai parduoti aukcionuose, dešimtuką. Toks rinkinys taip pat puikiai atrodytų ir gražiausių modelių kategorijoje.
10. „Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster“
„Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 8,25 mln.
Pagaminimo metai: 1937
Pardavimo metai: 2007
Aukcionas: „RM Auctions“
9. „Ferrari 330 TRI/LM Testa Rossa“
Ferrari 330 TRI/LM Testa Rossa“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 9,3 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1962
Pardavimo metai: 2007
Aukcionas: „RM Auctions“
Unikalus automobilis nugalėjo 24 valandų Le Mano lenktynėse ir buvo vienintelis „Testa Rossa“ variantas su keturių litrų 390 AG galios varikliu. Su šiuo atviru modeliu lenktynes yra laimėję tokie vairuotojai kaip Philas Hillas ir Olivieris Gendebienas. Paskutinis legendinės „Testa Rossa“ serijos modelis dažnai įvardijamas kaip paskutinis grynakraujis lenktyninis „Ferrari“ su priekyje montuojamus varikliu.
8. „Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster“
„Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 9,68 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1937
Pardavimo metai: 2011
Aukcionas: „RM Auctions“
Tai yra pats brangiausias „Mercedes-Benz“ modelis aukcionų istorijoje. Ankstesnis kainos rekordas užfiksuotas 2007 m. taip pat priklauso tos pačios serijos rodsteriui buvo beveik puse milijono dolerių mažesnis – 8,25 mln. Tokios sumos pinigų už elegantiškąjį kabrioletą nepagailėjo „Formulės-1“ bosas Bernie Ecclestone'as. Naujausią rekordininką pardavimui pateikė Naujojo Džersio valstijos automobilių kolekcionieriai Semas ir Emily Mannai.
Automobilis per savo istoriją spėjo kaip reikiant pakeliauti po pasaulį. Visų pirma, šis „Spezial Roadster“ priklausė Aguero šeimai, kuri Argentinoje turėjo prestižinių parduotuvių tinklą (tuo metu šalis buvo viena iš labiausiai išsivysčiusių pasaulyje). Septintajame dešimtmetyje jis atiteko amerikiečiui vardu Bobas Morganas, kuris parsigabeno automobilį į Niujorką. Vienas iš paskutinių kabrioleto savininkų 1980 m. parsiplukdė jį į Australiją, o praėjusius kuriam laikui „Mercedes-Benz“ grįžo į gimtąją Vokietiją tam, kad būtų restauruotas. Automobilio atstatymas 1998 m. buvo baigtas JAV.
Šis modelis dažnai įvardijamas kaip didžiausias prieškarinės Vokietijos automobilių industrijos pasiekimas. „Mercedes-Benz 540K Special Roadster“ turėjo 5,4 litro darbo tūrio variklį su turbokompresoriumi ir išvystė maksimalų 180 km/h greitį. Iš viso buvo pagaminti 26 rodsteriai, o tarp pirkėjų buvo tokie žmonės kaip Hermanas Geringas ir Jozefas Gebelsas.
7. „Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe“
„Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 9,7 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1931
Pardavimo metai: 1987
Aukcionas: „Christie's“
Absoliuti dauguma šiame dešimtuke minimų automobilių pardavimo sandorių įvyko per paskutinius penkerius metus. Tiesa sakant, iš bendro konteksto iškrenta tik vienas atvejis, kai beveik prieš 25 metus aukcione parduotas šis prabangus „Royale“ serijos „Bugatti“. Įspūdingas 6,4 m ilgio automobilis svėrė daugiau nei tris tonas, o 12,7 litro darbo tūrio variklis, išvystęs 300 AG galią leido šiam monstrui pasiekti maksimalų 160 km/h greitį.
Derėtų pažymėti, kad šio automobilio istorija – neeilinė. Visų pirma, parduoti šį „Type 41“ prieš prasidedant Antrajam pasauliniam karui gamintojui nepavyko. Tuomet, norėdama neleisti naciams jo konfiskuoti, Bugatti šeima tiesiog užmūrijo automobilį savo privataus namo sienoje. 1950 m. už 3000 dolerių jį pagaliau nupirko amerikiečių lenktynininkas Briggsas Cunninghamas ir tolimesnius 36 metus automobilis praleido jo muziejuje. Deja, dėl finansinių sunkumų muziejų teko uždaryti, o šį „Bugatti“ – parduoti.
Toliau – dar įdomiau: aukciono laimėtojas švedų nekilnojamo turto magnatas Hansas Tulinas bankrutavo. 1990 m. jis pardavė automobilį už 15,7 mln. dolerių aplenkdamas aukcionus (todėl šis sandėris į brangiausių automobilių dešimtuką nepateko) japonų konglomeratui „Meitec Corporation“, kuriam automobilis priklausė iki dvidešimt pirmojo amžiaus pradžios. Tam „Kellner Coupe“ priklauso šiuo metu žinių nėra.
6. „Duesenberg Model J Whittell Coupeat“
„Duesenberg Model J Whittell Coupeat“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 10,34 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1931
Pardavimai metai: 2011
Aukcionas: „Gooding & Co“
Verčiant iš anglų kalbos amerikietiško slengo pasakymas „It's a Deusy!“ reikštų koks puikus yra vienas ar kitas daiktas. Šios frazės kilmės šaknys siekia trečią ir ketvirtą praėjusio amžiaus dešimtmečius, kuomet nepakartojamas „Duesenberg J“ buvo pats brangiausias, galingiausias, greičiausiais ir prestižiškiausias automobilis JAV. Dabar tai yra vienintelis amerikiečių automobilių kultūros atstovas rečiausių ir brangiausių modelių dešimtuke.
Pirmasis šio „Duesenberg“ kupė savininkas buvo milijonierius George'as Whittellis jaunesnysis – vyriškas aikštingosios amerikiečių bulvaro žvaigždės Paris Hilton modelis, gyvenęs dvidešimtojo amžiaus pradžioje. Visų pirma, jis turėjo ne itin populiarų ar dažnai sutinkamą naminį gyvūnėlį, liūtą Billą, kuris šeimininką visur lydėdavo. Tai vienas ir šešių G. Whitelliui priklausiusių „Duesenberg“ automobilių. 1931 m. šis kupė jam kainavo 17 tūkst. dolerių, palyginimui – brangiausio „Ford“ modelio kaina tuomet siekė 640 dolerių.
5. „Ferrari 250 GT SWB California Spyder“
„Ferrari 250 GT SWB California Spyder“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 10,9 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1961
Pardavimo metai: 2008
Aukcionas: „RM Auctions“
Dar viename Maranelo mieste Italijoje vykusiame aukcione pinigų klasikiniam „Ferrari“ automobiliui nepagailėjo Chrisas Evansas. Siūlymų metu pradinė automobilio kaina išaugo beveik du kartus. Anksčiau šis sportinis kabrioletas priklausė Jamesui Koburnui. Šis amerikiečių aktorius buvo vienas iš „kietų vyrukų“ vaidmenų atlikėjų septintojo dešimtmečio pabaigoje ir aštuntojo pradžioje, nusifilmavęs tokiose juostose kaip „Puikusis septynetas“ ar „Odė herojams“.
Buvo pagaminta maždaug pusšimtis tokių automobilių su trumpa ratų baze (SWB) ir tiek pat su ilga baze (LWB). Didesniuose modeliuose buvo montuojami silpnesni 250 AG galios varikliai. Trumpesnę ratų bazę turinčiuose modeliuose motoras buvo 27 AG galingesnis ir leisdavo kabrioletui išvystyti maksimalų 240 km/h greitį.
4. „Ferrari 250 Testa Rossa“
„Ferrari 250 Testa Rossa“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 12 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1957
Pardavimo metai: 2009
Aukcionas: „RM Auctions“
3. „Ferrari 250 Testa Rossa“
Kaina: 16,4 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1957
Pardavimo metai: 2011
Aukcionas: „Gooding & Co“
Dar vienas „Ferrari“ rekordas – šios markės automobilis tapo pačių brangiausiu per visą Kalifornijos aukcionų veiklos istoriją. Lenktyninis rodsteris italų superautomobilių gamintojo buvo sukurtas vadinamos „auksinės epochos“ laikais, kuomet kompanija laimėdavo beveik visas lenktynes, kuriose tik pasirodydavo. Visų pirma, „250 Testa Rossa“ nugalėjo 24 val. Le Mano lenktynėse 1958, 1960 ir 1961 m. Iš viso Maranelo kompanija pagamino 22 tokius rodsterius.
Vardą „Testa Rossa“ (liet. – raudona galva) automobilis gavo dėl rausvais dažais padengtos 300 AG galios variklio galvutės. Tokia ši detalė kaip skiriamasis „Ferrari“ motorų bruožas išliko iki mūsų dienų. Įspūdingą pirmojo, daugiau nei 16 mln. dolerių kainavusio modelio vertė lėmė ne tiek dalyvavimas daugelyje garsių to meto lenktynių, kiek faktas, kad tai yra automobilio prototipas – pirmas pagamintas rodsteris. Automobilis su 0666TR važiuoklės numeriu buvo naudojamas inžinerinių sprendimų, kurie galiausiai buvo perkeliami į lenktyninius italų modelius, patikrinimui.
Ketvirtąją vietą dešimtuke užėmė 12 mln. kainavęs „Testa Rossa“ automobilis, kuris 2009 m. gegužės mėnesį tapo brangiausiai italų Maranelo mieste vykusiame aukcione parduotu „Ferrari“ modeliu. Šis modelis ne kartą dalyvavo tarptautinėse lenktynėse ir daug kartų finišavo pirmas. Ankstesniojo savininko ir pirkėjo vardai bei pavardės neskelbiami.
„Ferrari 250 GTO“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 17 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1963
Pardavimo metai: 2010
Aukcionas: „RM Auctions“
Britų radijo ir televizijos laidų vedėjas Chrisas Evansas (nepainiokite su 2011 m. filme „Kapitonas Amerika“ nusifilmavusiu to paties vardo aktoriumi) taip žavėjosi retais sportiniais automobiliais, kad į brangiausių klasikinių modelių dešimtuką pateko net su jo pirkiniai. Abu minėti automobiliai – „Ferrari“. Po šio modelio (nuo 1962 iki 1964 m. buvo pagaminti 39 automobiliai) kapotu įdėtas aliuminio bloką turintis 3,0 litrų darbo tūrio V12 tipo variklis, išvystantis maksimalią 290 AG galią. Įdomu tai, kad tuo po automobilio perdavimo Chrisas Evansas išpublikavo savo „Ferrari“ nuotrauką savo „Twitter“ sekcijoje su prierašu „Naujausias pirkinys“.
Tai yra brangiausias istorijoje aukciono metu parduotas „Ferrari“, tačiau mažiausiai dar du tokie modeliai buvo parduoti už didesnę kainą. 2008 m. vardo žiniasklaidai paskelbti nepanoręs britas tokį automobilį įsigijo už 28,5 mln. dolerių ir kurį laiką būtent šis GTO figūravo tarp brangiausių modelių. Vos prieš keletą mėnesių vardo paskelbti nepanoręs pirkėjas už kitą „Ferrai 250 GTO“ paklojo 32 mln. dolerių. Ankstesnis šio modelio savininkas 2008 m. už automobilį sumokėjo šiek tiek daugiau nei 25 mln. dolerių.
1. „Bugatti Type 57 SC Atlantic“
„Bugatti Type 57 SC Atlantic“ (nuotr. slon.ru)
Kaina: 38 mln. dolerių
Pagaminimo metai: 1936
Pardavimo metai: 2010
Aukcionas: „Gooding & Co“
Dažnai įvardijamas kaip vienas iš pirmųjų pasaulyje superautomobilių šis „Bugatti“ turėjo įspūdingą tiems laikams 210 AG variklį, o tai kartu su lengvu, lašo formos kėbulu leido jam pasiekti maksimalų 200 km/h greitį. Iš viso buvo pagaminti trys tokie automobiliai bei ketvirtuoju kartais priskaičiuojamas prototipas, kuris pirmą kartą publikai buvo pristatytas 1935 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Tiesa, apie jo likimą informacijos nėra.
Taip pat, vienas iš automobilių 1955 m. pateko po traukiniu ir vėliau 10 metų prastovėjo policijos nuovados kieme. Nors klasikinių modelių restauravimu užsiimantis entuziastas Paulas Andew Bensonas sugebėjo atgaivinti minėtą automobilį, galima įsivaizduoti, kad originalių detalių jame liko nedaug.
Pirmasis automobilis 1936 m. buvo pagamintas barono Victoro Rothschildo užsakymu. 2010 m. tuometinis jo savininkas pardavė šį modelį už 38 mln. dolerių (beveik 100 mln. litų) ir tai yra didžiausia sumą istorijoje, sumokėta už automobilį. Palyginimui, ankstesnis jo savininkas Peteris Williasonas už automobilį 1971 m. sumokėjo tik 59 tūkst. dolerių. Naujasis šeimininkas Peteris Mullinas šį „Bugatti“ pastatė Kalifornijoje esančio „Mullin Automotive“ muziejaus ekspozicijoje. Antras išlikęs juodos spalvos „Bugatti Type 57SC Atlantic“ nuo 1988 m. priklauso dizaineriui Ralphui Laurenui.