„Macintosh“ kompiuteriai ir kiti „Apple“ gaminiai Lietuvoje jau seniai rado savo gerbėjų ratą. Nors eilinis pirkėjas vis dar dažniau renkasi įprastą asmeninį kompiuterį, tačiau virtualiu modeliavimu, muzikavimu ir kita kūrybine veikla užsiimantiems vartotojams „Mac“ tapo nepakeičiamu darbo įrankiu.
Vartotojų bendruomenė plečiasi
Baltųjų „Apple“ gaminių pirkėjų šalyje daugėja. Didėja paklausa, didėja ir pasiūla. Nors „obuoliukų“ galima įsigyti ir didžiuosiuose buitinės technikos bei kompiuterių parduotuvėse, specializuotų „Apple“ pardavimo salonų Lietuvoje nebuvo. Artimiausia „Apple“ parduotuvė buvo Rygoje. Situaciją nutarė pakeisti sostinėje praėjusį mėnesį atsidariusios „iDeal“ steigėjai.
Apsilankius joje į akis iškart krinta netradicinis interjeras, kurį kūrė paties „Apple“ dizaineriai, ir balta spalva. Kaip juokavo „iDeal“ parduotuvės atstovai, pavadinimas kilo nuo to, kad idealūs yra ir parduotuvės darbuotojai, ir „Apple” gaminiai, kurių pavadinimuose dažniausiai naudojamas priešdėlis „i“ („iMac“, „iLife“). Parduotuvė nėra oficialusis „Apple“ atstovas, tačiau jai suteiktas „Apple“ aukščiausias prekybos tarpininko įvertinimas („premium reseller“). „Orientuojamės į didesnes pajamas gaunančių žmonių rinkos dalį. Kuo išsiskiriame iš kitų „Apple“ produktus siūlančių įmonių? Pirmiausia aptarnavimo ir suteikiamos konsultacinės informacijos lygiu. Kai dirbi su vienos bendrovės produktais, apie juos žinai beveik viską“, – teigė parduotuvės direktorius Marius Tikuišis, „Apple“ gaminiais prekiaujantis jau dešimt metų. Tačiau reikėtų pažymėti, jog kainos čia ne mažesnės nei kitose pardavimo vietose, tad sutaupyti bent jau piniginiu požiūriu greičiausiai nepavyks.
Kokybė kainuoja
Bendrovės apyvarta praėjusiais metais siekė 5 mln. litų. Šiemet planuojamas 30 proc. augimas. Dar mažiausiai dvi „iDeal“ parduotuves planuojama atidaryti Kaune ir Klaipėdoje.
„Apple“ kompiuterių entuziastų bendruomenės „Macpartija“ idėjininkas Tautvydas Strazdas, apsilankęs parduotuvėje atidarymo dieną, prisiminė pirmąjį „maką“ įsigijęs Berlyne. „Tuometinės kainos Lietuvoje buvo gana didelės, palyginti su kainomis Europoje. Palyginti su originaliais kitų firmų gaminiais, „Apple“ kainos Lietuvos rinkoje normalios. Jei atsirastų tokios kokybės kaip „Apple MacPro“ + „MacOS X“ alternatyva „Win/PC“ pasaulyje, tai kaina būtų kur kas didesnė, nei šiuo metu savo gaminį siūlo „Apple“. Kita vertus, už aukštą kokybę reikia mokėti. O iš savo patirties galiu pasakyti, kad per kelerius metus „Mac“ atsiperka su kaupu“, – sakė T. Strazdas.
Jam pritarė ir pirmąjį „maką“ prieš ketverius metus įsigijęs Mykolas Paškauskas: „Perkant kompiuterį kartu būna visos reikalingiausios programos bendravimui, internetui, darbui su dokumentais, netgi skirtos muzikai kurti, filmams redaguoti, nuotraukoms saugoti, už kurias nereikia papildomai mokėti. „Mac“ puikiai bendrauja su multimedija. Nusipirkus naują fotoaparatą ar kitą įrenginį nereikia įrašinėti jokių tvarkyklių – paprasčiausiai prijungi ir veikia. Man labai patiko, kad jis nereikalauja daug priežiūros, nereikia rūpintis virusais, saugumu ir kitais kasdieniais „Windows“ trūkumais“.
Tikriausiai reikėtų prisiminti seną tiesą, kad „Mac“ yra meilė arba apatija iš pirmo žvilgsnio. Kas prisėdęs prie „Mac“ pajaučia, kad tai jo kompiuteris, vėliau dažniausiai nebegrįžta prie kitų kompanijų gaminių. Ar norinčiųjų pasukti šiuo keliu atsiras daugiau, pamatysime jau netrukus.