Kaip anksčiau skelbė Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovai, nuo 2023 m. liepos 7 d. techninės apžiūros metu užfiksuojamas nepagrįstas ridos sumažėjimas lyginant su praėjusia technine apžiūra bus laikomas nedideliu trūkumu.
Praėjus dvejiems metams ir nepagrindus (pvz., pasiekta maksimali odometro rodytina rida) ridos sumažėjimo aplinkybių, tai jau bus traktuojama kaip didelis trūkumas.
„Intensyvių diskusijų su socialiniais partneriais metu ieškojome sprendimų. Atsižvelgdami į teisės aktų reikalavimus bei problemos mastą, negalėjome ignoruoti ir realių gyvenimiškų situacijų.
Todėl turėjome svarbiausią klausimą: kaip elgtis automobilių vairuotojams, kurie nusipirko automobilį nežinodami, kad rida suklastota, ir tėra situacijos įkaitai.
Įvertinę teisinį aspektą bei praktines situacijas, su kuriomis susiduria techninės apžiūros kontrolieriai, manome, kad sprendimas nustatomą nepagrįstą ridos sumažėjimą vertinti kaip nedidelį trūkumą yra racionaliausias“, – tąkart kalbėjo LTSA Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.
Per dvejus metus – analizė bei vairuotojų švietimas
Praėjus dvejų metų pereinamajam laikotarpiui, ridos sumažėjimas bus laikomas dideliu trūkumu, nesuteikiančiu teisės dalyvauti viešajame eisme. Kad šis laikotarpis nepraeitų veltui, LTSA mato, kokie sisteminiai ir netgi vartotojų elgesio pokyčiai turėtų įvykti.
„Per šį pereinamąjį laikotarpį sieksime detaliau įvertinti ridos sumažėjimo atvejų mastą šalyje, gilinsimės į priežastis. Taip pat suprantame komunikacijos svarbą siekiant pokyčių, todėl skatinsime vairuotojus domėtis planuojamo pirkti automobilio rida bei istorija.
Dažna situacija, kai vairuotojai tik techninės apžiūros centre sužino nemalonią naujieną – rida atsukta. Tokiais atvejais vartotojai įprastai nuleidžia rankas ir negina savo kaip vartotojo teisių, o galbūt net nežino, kaip elgtis tokioje situacijoje“, – anksčiau sakė Simonas Mažionis.