„Mazda Motor Corporation“ savo koncepcinio modelio „Mazda Takeri“ pasaulinę premjerą surengė 42-ojoje Tokijo automobilių parodoje. Čia kartu su naujausiomis „Mazda“ technologijomis ir serijiniais modeliais pirmą kartą Japonijoje pristatomas ir vietos rinkai skirtas visureigis „CX-5“, apginkluotas degalus taupančiomis „SKYACTIV“ technologijomis.
Pristatydamas būsimųjų „Mazda“ vidutinio dydžio sedanų prototipą – koncepcinį „Mazda Takeri“ – kompanijos vadovas Takashi Yamanouchi kalbėjo:
„Tai nėra nei elektrinis, nei hibridinis automobilis, tačiau jo vidaus degimo motoras yra lanai efektyvus. Jame montuojamas dyzelinis „SKYACTIV-D„ 2,2 l variklis, 6 laipsnių „SKYACTIV-Drive“ automatinė pavarų dėžė, „i-stop“ sistema ir mūsų naujoji energiją regeneruojanti stabdymo sistema „i-ELOOP“. Šios technologijos užtikrina degalų vartojimo efektyvumą, koks yra hibridiniuose automobiliuose, tuo pačiu neatsisakant automobilio dinamiškumo ir galimybės be sustojimo keliauti ilgus atstumus – iki 1500 kilometrų. Tęsėdami savo pažadą didinti energijos vartojimo efektyvumą vidaus degimo varikliuose, galime sakyti, kad šiame modelyje pasiekėme šiuo metu įmanomą efektyvumo viršūnę, todėl šį prototipą galima vadinti pagrindine alternatyva ekologiškiesiems elektromobiliams“.
„SKYACTIV“ sistema bus montuojama ir antrojoje koncerno „Mazda“ naujienoje, pristatomojoje Tokijuje – miesto visureigyje „CX-5“, skirtame Japonijos rinkai. Tai bus pirmasis serijinis „Mazda“ modelis, kuriame diegiamas visas „SKYACTIV“ technologijų komplektas, įskaitant variklį, kėbulą, važiuoklę ir pavarų dėžę bei bus išlaikytas „Mazda“ sukurtas „KODO“ tematikos dizainas.
„Mazda CX-5”. (nuotr. Gamintojo)
„Šis pirmasis pagal „SKYACTIV“ technologiją pagamintas automobilis pateks į sparčiai augantį miesto visureigių „crossover'ių“ segmentą, tačiau mes esame tikri, kad jis taps vienu iš mūsų pagrindinių serijinių modelių“, – sakė T. Yamanouchi.
Prekybą abiejų modifikacijų – benzininiu ir dyzeliniu – CX-5 modeliais Japonijoje „Mazda“ planuoja pradėti kitų metų pavasarį. Teigiama, kad 100 kilometrų kelio šiam automobiliui užteks 5,37 l kuro ir, pasak japonų, tai bus taupiausias miesto visureigis Japonoijoje.