• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas iš „OceanGate“ investuotojų, verslininkas Aaaronas Newmanas CNN papasakojo, kad povandeninė kapsulė buvo suprojektuota taip, kad po 24 valandų automatiškai išplauktų į paviršių. Dėl informacijos apie povandeninio aparato dingimo aplinkybes trūkumo kol kas nėra žinoma, ar ši automatinė sistema suveikė.

Vienas iš „OceanGate“ investuotojų, verslininkas Aaaronas Newmanas CNN papasakojo, kad povandeninė kapsulė buvo suprojektuota taip, kad po 24 valandų automatiškai išplauktų į paviršių. Dėl informacijos apie povandeninio aparato dingimo aplinkybes trūkumo kol kas nėra žinoma, ar ši automatinė sistema suveikė.

REKLAMA

Povandeninis aparatas „Titan“, skirtas turistinėms-mokslinėms kelionėms į „Titaniko“ katastrofos vietą, praėjus beveik 2 valandoms po panirimo, prarado ryšį su savo baze, likusia vandenyno paviršiuje.

A. Newmano, kuris ne tik investavo į „OceanGate“ veiklą, bet ir pats leidosi į vandenyno dugną povandeniniu aparatu „Titan“ 2021-aisiais, teigimu, kapsulė po vandeniu laikoma specialių balastų, kurie padeda išlaikyti laivą po vandeniu ir jį valdyti.

Jo teigimu, šie svarmenys turėjo automatiškai atsiskirti nuo kapsulės praėjus 24 valandoms po panirimo. „Jis taip suprojektuotas, kad grįžtų“, – cituojamas verslininkas CNN.

REKLAMA
REKLAMA

Jis taip pat paaiškino, kad povandeninės kapsulės įgula turi galimybę atsikratyti balasto išsiūbuodami ją arba naudodami pneumatinę pompą. Balastai taip pat atsikabina automatiškai po 24 valandų, jeigu šios priemonės nesuveikia, ir kapsulė turėtų teoriškai pasiekti vandenyno paviršių.

REKLAMA

„Discovery Channel“ laidų vedėjas Joshas Gatesas, dalyvavęs vienuose pirmųjų nusileidimų į vandenyno dugną 2021-aisiais, paaiškino, kad laive buvo numatyti keturi būdai kapsulei iškilti į paviršių pavojaus atveju: kompiuterio kontroliuojamas balastų paleidimas, rankinis vožtuvų atidarymo būdas, įleidžiant orą į balastų sistemą, hidraulinė sistema, kuri paleidžia svarmenis, ir galimybė atsiskirti nuo svarmenis pritvirtinančio karkaso, bei tokiu būdu iškilti į paviršių.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant šių numatytų teorinių saugumo priemonių, apie povandeninio aparato buvimo vietą nėra žinoma (ar viešai skelbiama) net praėjus daugiau nei 90 valandų nuo jos panirimo.

Praėjus daugiau nei parai po dingimo savo feisbuko paskyroje žinutę paliko vienas iš „Titanu“ galimai keliavusių asmenų. Tačiau jis nieko neužsiminė apie avarijos priežastį, tiesiog pranešė, kad jų galimybės komunikuoti yra ribotos, saugant ryšį bendravimui su gelbėjimo operacijos centru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viena iš versijų, kodėl laivas neiškilo į paviršių net ir atsikratęs balastų, gali būti ta, kad jis įstrigo tarp „Titaniko“ nuolaužų ar žvejų tinklų.

Maža to, net jeigu laivui ir pavyko iškilti į vandenyno paviršių, deguonies stygiaus klausimo tai galėjo ir neišspręsti. Povandeninė kapsulė, prieš paneriant į vandenyno dugną, yra užhermetizuojama iš išorės ir tik iš išorės gali būti atidaroma.

 

Vistiek čia tik prototipas, ir kas ryžosi tokiam dalykui tikrai suprato kas gali jų laukti.
Visada nuo žmogaus priklauso tik maža dalelytė...pagaliau laikas suprast tą posakį, kad pinigai žmogų traukia žemyn
Keista konstrukcija- įlįsti į grabą ir tikėtis kad kažkas suras ir išlaisvins… vandenyno viduryje.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų