Oficialios tyrėjų grupės parengtos ataskaitos kopijos pirmadienio rytą buvo įteiktos šeimų nariams Malaizijos susisiekimo ministerijoje, kur vėliau taip bus surengtas trumpas išvadų pristatymas. Po pietų dokumentas bus padarytas viešai prieinamas.
Malaizijos orlaivis dingo 2014-ųjų kovą su 239 keleiviais, daugiausiai Kinijos piliečiais, skridusiais iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
Per didžiausias aviacijos istorijoje paieškas 120 tūkst. kvadratinių kilometrų zonoje Indijos vandenyne laineris taip ir nebuvo rastas, o Australijos tyrėjų vadovauta operacija buvo nutraukta pernai sausį.
Teksase įsikūrusi bendrovė „Ocean Infinity“ sudarė tolesnių paieškų sutartį, pagal kurią įmonei būtų sumokėta tik radus lėktuvą. Vis dėlto tos paieškos, per kurias vandenyno dugnas buvo tiriamas moderniais povandeniniais zondais, atšauktos pavasario pabaigoje, neradus jokių lainerio pėdsakų.
Gegužę prisaikdinta Malaizijos vyriausybė pažadėjo vadovautis visiško skaidrumo principu ir paviešinti oficialaus tyrimo grupės, turinčios 19 narių, įskaitant tarptautinius tyrėjus, neredaguotą oficialią ataskaitą.
Į transporto ministeriją atvykusi Nurlaila Ngah, kurios vyras Wanas Swaidas Wanas keliavo reiso MH370 lėktuvu, sakė, kad „pagrįstas atsakymas“ į klausimą, kas nutiko orlaiviui, suteiktų aukų artimiesiems tam tikrą paguodą.
„Avialinijų sektoriuje nutinka tragedijų, bet būna įkalčių, leidžiančių atskleisti aplinkybes“, – naujienų agentūrai AFP sakė moteris.
„Nesąmonė, jei jie (tyrėjai) sako, kad nėra jokių ženklų, kas galėjo atsitikti“, – pridūrė ji.
Tuo tarpu Calvinas Shimas, kurio žmona buvo palydovė dingusiame laineryje, pareiškė skeptiškai vertinantis tikimybę, kad po daugiau kaip ketverius metus trukusių paieškų artimieji ataskaitoje ras kažką nauja.
„Nelaukiu jokių naujų atskleidimų šioje ataskaitoje. Juodoji dėžė nebuvo rasta. Nebuvo rasta ir lėktuvo nuolaužų“, – sakė jis.
Vis dėlto jis pridūrė besitikintis, kad vyriausybė pamėgins rasti naujų įrodymų ir svarstys galimybę atnaujinti paieškas.
Kol kas rastos tik trys patvirtintos dingusio lėktuvo nuolaužos; jos aptiktos pakrantėse Indijos vandenyno vakarinėje dalyje. Tarp šių nuolaužų yra 2 m ilgio sparno dalis – flaperonas.
Yra daugybė teorijų, kodėl dingo „Malaysia Airlines“ orlaivis: pradedant nelaimingu atsitikimu, baigiant užgrobimu ar net teroro aktu.