„Nors praėjusiais metais fiksuotas tiesioginės prekybos rinkos augimo sulėtėjimas, tačiau paskutinių trejų metų bendras metinio augimo tempas vidutiniškai siekia beveik 10 proc. Tai vienas geriausių rezultatų tarp skirtingų mažmeninės prekybos pardavimų kanalų“,– komentuoja LTPA direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.
Pasak G. Zalecko, tiesioginė prekyba nepraranda savo patrauklumo kaip apsipirkimo būdas, kai vartotojai gali gauti asmeninį aptarnavimą ir patarimą iš tiesioginio pardavėjo/konsultanto ir įsigyti aukštos kokybės produktų. Lėtesnį augimą praėjusiais metais daugiausia lėmė dėl galimų išorinių grėsmių svyruojantys vartotojų lūkesčiai bei su tuo ir euro įvedimu susiję pokyčiai vartotojo išlaidose bei jo vartojimo prekių krepšelyje. Žvelgiant į ateitį, tiesioginės prekybos įmonių pardavimus turėtų auginti didėjantis vartojimas ir augančios gyventojų pajamos. Lyginant Baltijos šalis, 2014 metais tiesioginės prekybos apimtys sparčiausiai augo Estijoje – 3 proc., tuo tarpu Latvijoje – 2 proc. ir siekė atitinkamai 32,5 mln. ir 29,7 mln. eurų. Tiesioginių pardavėjų skaičius Estijoje išaugo daugiau nei 1 proc. ir viršijo 34 tūkst., o Latvijoje – daugiau nei 2 proc. iki 44 tūkst. gyventojų.
Skaičiai ir faktai:
Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2014 metais viršijo 102,5 mln. eurų (354 mln. litų), tuo tarpu tiesioginių pardavėjų skaičius viršijo 128 tūkst. gyventojų.
Europos tiesioginės prekybos asociacijos-Seldia (Seldia) duomenimis, 2013 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) ES šalyse sudarė beveik 18,7 milijardų eurų (64,57 mlrd. litų), o tiesioginės prekybos bendrovės suteikė papildomo uždarbio galimybę daugiau kaip 5,1 mln. žmonių.
Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) duomenimis, federacijai priklausančių tiesioginės prekybos bendrovių apimtys (be PVM) sudarė 178,5 mlrd. USD, o tiesioginių pardavėjų skaičius siekė 96 mln. žmonių.
Net 85 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis ir daugiau nei 80 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.