Po pirmų kelių šimtų kilometrų į priekį įsiveržė mūsų Lietuvos „Ambersail 2“ įgula, o ekstremalių išbandymų neatlaikęs Meksikos laivas pasitraukė iš varžybų nepraėjus nė parai.
Kapitonas Rokas Milevičius stebi, ką daro konkurentai iš Olandijos. Įgulos narių veidai puikiai atspindi, kad jau nuo pirmų valandų tenka dirbti iš visų jėgų.
„Biški buvo čia veiksmo“, – sako buriuotojas Martin Volkovicki.
Nuo pirmų akimirkų buriuotojai galėjo savo kailiu įsitikinti, kodėl šios lenktynės vadinamos pačiomis sunkiausiomis pasaulyje. Jau po starto šaltas dušas maudo buriuotojus. „The Ocean Race“ pirmasis etapas prasidėjo ekstremaliai, kaip ir laukta – vietomis vėjas Viduržemio jūroje sustiprėjo iki 40 mazgų, arba 20 metrų per sekundę.
Pirmasis etapas vyksta iš Alikantės į Žaliąjį Kyšulį. Prie pirmosios „ribojamos zonos“ lietuviai priėmė taktinį sprendimą. Dauguma laivų renkasi kelią arčiau Ispanijos krantų, kur mažiau vėjo, bangų ir priešpriešinės srovės, o mūsiškiai renkasi maršrutą giliau Viduržemio jūroje.
Taip atlikdami mažiau manevrų, tačiau labiau šlapdami su didesnėmis bangomis kaudamiesi lietuviai įsiveržia į priekį. Lygiai tokį patį sprendimą „Ambersail-2“ priima ir pro kitą „ribojamą zoną“. Tokie drąsūs taktiniai sprendimai leidžia Lietuvos įgulai išlaikyti lyderių pozicijas, nes komanda prašoko silpnesnio vėjo zoną. Tiesa, iššūkių netrūksta ir mūsiškiams, o naktį miegui laiko nėra.
Pasišviesdami buriuotojai keičia bures, priima sprendimus, todėl niekas neturi galimybės atsipalaiduoti ir išsimiegoti. Naktis itin sunki ir šlapia. Po beveik 250 kilometrų lietuviai išlaiko lyderių pozicijas. Iš viso distanciją sudarys beveik 3,5 tūkstančio kilometrų.
O jau po pirmos nakties VO65 klasėje neišvengta nuostolių. Iš varžybų pasitraukė „Viva Mexico“ laivas. Ryte kapitonas Erikas Brockmannas pranešė, kad pučiant stipriam vėjui plyšo pagrindinė burė ir problemą išspręsti galima tik prisišvartavus Almerijoje.
„Ambersail 2“ įgula vienintelė pajudėjo Afrikos krantų link. Ten teko susidurti su 3–3,5 metro aukščio bangomis. Arčiau kranto bangos yra mažesnės.
Kartu su VO65 klasės laivais lenktyniauja nauja klasė šiose varžybose – IMOCA. Šie įspūdingi laivai gali skristi virš vandens ir kiekvieną sekundę išspaudžia maksimumą. IMOCA turi sparnus foilus, kurie leidžia laivus skristi vandeniu ir išvystyti beprotišką greitį. Po starto į priekį įsiveržė Prancūzijos komanda. Ji išlaiko lyderės pozicijas po pirmų 250 kilometrų.