Didžiosios komercinės televizijos, Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos narės, susitarė nuo sausio mėnesio informuoti žiūrovus apie prekių rodymą savo sukurtose arba įsigytose vietinės gamybos programose.
Prekių rodymas – tai komerciniu audiovizualiniu pranešimu už užmokestį ar kitokį atlygį programoje aiškiai pateikiama informacija apie prekę, paslaugą ar prekių ženklą ir (ar) nuorodas į juos.
Žiūrovai apie prekių rodymą, bus informuojami programos pradžioje ir pabaigoje, o taip pat atnaujinus programos rodymą po į ją įsiterpusios televizijos reklamos, ne trumpiau kaip 10 sekundžių ekrano kampe rodant raidę „P“. Siekiant užtikrinti, kad programų, kuriose yra prekių rodymas, identifikavimas būtų žiūrovams suprantamas, pirmą mėnesį kartu su raide „P“ bus skelbiamas tekstas „Šioje programoje yra naudojamas prekių rodymas, apie tai informuoja raidė „P“.
Toks susitarimas pasirašytas, norint pateikti žiūrovams daugiau svarbios informacijos bei atsižvelgiant į europines tendencijas, kurios užfiksuotos neseniai priimtoje naujoje Visuomenės informavimo redakcijoje.
Prekių rodymas nebus naudojamas vaikams skirtose bei žinių programose. Taip pat, programose nebus rodomi tabako gaminiai ar jų gamintojai ir platintojai.
Lietuvos radijo ir televizijos asociacija vienija Lietuvos nacionalinius komercinius televizijos kanalus BTV, LNK, TV3, TV1, TV6, Liuks!, Info TV.
Prie šios iniciatyvos kviečiami prisijungti ir kiti nacionaliniai ir regioniniai televizijos programų transliuotojai.