Aštuoniems kokybės vadybos modelius besidiegiantiems Lietuvos teismams Nacionalinė teismų administracija (NTA) pristatė klientų aptarnavimo standarto teikiamą naudą ir planuojamus darbus. ,,Teismų sistemos veidas yra kiekvienas darbuotojas, kurį sutinka atėjęs į teismą žmogus. Todėl būtina užtikrinti, kad į teismus besikreipiantys asmenys būtų sutinkami tinkamai, o išėję maloniai prisimintų bendravimą su įstaigos darbuotojais. Todėl šis standartas bus pagalbinė priemonė, padėsianti darbuotojams bei teismų vadovams nustatyti jų pageidaujamo elgesio su klientais gaires”, – susirinkusiems teismų atstovams kalbėjo NTA Projekto vadovė Indrė Gylytė-Valienė.
Pasak jos, netinkamas, aplaidus, abejingas ir šiurkštus aptarnavimas lemia ne tik kliento, su kuriuo buvo pasielgta netinkamai, blogą nuomonę apie teismą, bet ilgainiui padaro gerokai daugiau žalos: kuriamas neigiamas visos teismų sistemos įvaizdis visuomenėje, mažėja žmonių pasitikėjimas ja. ,,Šio standarto paskirtis – suvienodinti teismo darbuotojų, atsakingų už į teismą besikreipiančių asmenų aptarnavimą, žinojimą, ką ir kaip reikia daryti, bendraujant su klientu, o kas yra apskritai neleistina”, – sako Indrė Gylytė-Valienė.
Vienas iš pirmųjų uždavinių, diegiant minėtą standartą – parengti specialų leidinį, kuriame bus aprašytas teismo darbuotojų elgesys, išvaizda, kalba, kiti svarbūs aspektai, kurie kuria patikimos, stiprios, į žmogų orientuotos institucijos įvaizdį. ,,Esame įsitikinę, kad bendromis NTA ir teismų darbuotojų pastangomis užtikrinsime aukštą klientų aptarnavimo kokybę ir abipuse pagarba grindžiamus santykius su į teismą besikreipiančiais žmonėmis”, – sako Indrė Gylytė-Valienė.
Projekte dalyvaujančio Klaipėdos miesto apylinkės teismo pirmininkė A. Gaižutienė džiaugiasi dalyvaujanti tokios sistemos diegime: ,,Teismo darbuotojams labai reikia būtent tokių mokymų, kuriuose jiems būtų pateiktos rekomendacijos, kaip galima bendrauti su klientu, o kaip nedera, ypač su konfliktiškais, agresyviais asmenimis”.
Projektas ,,Lietuvos Respublikos teismų ir Nacionalinės teismų administracijos kokybės valdymo modelių diegimas bei jų sertifikavimas” finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų, skirtų 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonei „Viešųjų paslaugų kokybės iniciatyvos”. Projekte dalyvauja Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, Kauno apygardos teismas, Kauno apygardos administracinis teismas, Panevėžio apygardos teismas, Klaipėdos miesto apylinkės teismas, Panevėžio miesto apylinkės teismas bei Pasvalio rajono apylinkės teismas.