Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) paskelbė, kad bendrovė „Philip Morris Lietuva“ pažeidė Tabako kontrolės įstatymą, todėl Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba (VTAKT) ją nubaudė pagrįstai.
Bendrovė kreipėsi į teismą, prašydama panaikinti VTAKT skirtą 7,5 tūkst. litų baudą už išleistas į rinką cigaretes, kurių pakelyje buvo lankstinukas, dėkojantis už „gaiviai malonių“ cigarečių pasirinkimą. „Rūpestingai atrinkti tabako lapai suteikia subtilų, bet kartu ryškų ir rafinuotą skonį“, skelbė lankstinukas.
VAAT paskelbė, kad Tabako kontrolės įstatymas tokią informaciją platinti draudžia.
Bendrovė, apskundusi VTAKT sprendimą, tikino, kad informacija, pateikta cigarečių pakelyje esančiame lapelyje, neatitinka esminio reklamos požymio, nes pateikta informacija nebuvo vieša ir neatlieka įtikinamosios, skatinamosios funkcijos, tad esą nėra reklama.
VAAT bendrovės skundą atmetė kaip nepagrįstą.
Pasak VAAT, „lankstinukas, įdėtas į cigarečių pakelį, yra priemonė informacijai paskleisti bei skatinti vartoti tabako gaminius, todėl atitinka
tabako gaminių reklamos sąvoką. Tabako gaminių reklama negali būti suprantama tik kaip veiksmai, skirti naujiems vartotojams pritraukti. Tabako kontrolės įstatyme pateikta tabako gaminių reklamos sąvoka taip pat apima ir tokius veiksmus, kuriais siekiama išlaikyti esamų vartotojų priklausomybę, kaip ir yra šiuo atveju“.
VAAT teigia, kad minėta reklama buvo vieša, nes platinama neapibrėžtam asmenų ratui.
„Tai, kad šis informacinis lapelis yra prieinamas tik asmenims, nusipirkusiems prekę, visiškai nereiškia, kad jie negali būti traktuojami kaip reklamos gavėjai ar asmenys, kuriems adresuojama reklama. Todėl ir tuo atveju, kai informacija skleidžiama tik apibrėžtai asmenų grupei, ji atitinka reklamos sąvoką ir jai taikomi visi nustatyti draudimai. Viešumo požymis šiuo atveju nėra būtinas“, - skelbiama VAAT pranešime.
VAAT sprendimas per 14 dienų gali būti apeliaciniu skundu apskųstas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.