Kaip nurodoma teismo nutartyje, panašūs veiksmai nėra ES antimonopolinės teisės pažeidimas, nes jų galutinis tikslas yra apsaugoti prekės ženklo įvaizdį ir išsaugoti jo produkcijos, kaip prabangos prekės, suvokimą.
„Tokių prekių kokybė priklauso ne tik nuo materialių savybių, bet ir nuo patrauklumo ir prestižo įvaizdžio, suteikiančių joms prabangos įspūdį, kad tas įspūdis yra esminis tokių prekių aspektas, kad jas vartotojai išskirtų iš kitų panašių prekių, ir kad dėl tos priežasties pakenkimas prabangos įspūdžiui gali pakenkti pačiai šių prekių kokybei“, – konstatavo ETT.
Šis sprendimas gali turėti įtakoms dešimtims antimonopolinių bylų Europoje, susijusių su gamintojų norų riboti prekybą savo produkcija, skelbia „Financial Times“.
Šios bylos pagrindu tapo amerikiečių kosmetikos ir parfumerijos gamybos kompanijos „Coty“ ginčas su Vokietijos mažmenininke „Parfumerie Akzente GmbH“, kuri per „Amazon“ prekiauja šios kompanijos produkcija, įskaitant „Calvin Klein“, „Marc Jacobs“ ir „Chloe“ produkciją.
„Coty“ kreipėsi į Vokietijos teismą, o šis perdavė bylą ETT.
„Coty“ pasveikino tokį teismo sprendimą. Teigiamai jį įvertino ir „Parfumerie Akzente GmbH“,, nes jis suteikia aiškumo šiuo klausimu.
Tuo tarpu lobistinės organizacijos, kurioms priklauso ir jau minėtos „Amazon“ ir „eBay“, teigia, kad toks sprendimas tik pakenks vartotojams, o konkurencija sumažės, rašo „The Wall Street Journal“.
Europos kompanijoms, įskaitant tokius konglomeratus, kaip „LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton“, „Kering“ ir „Financiere Richemont“, tenka 70 proc. pasaulinių prabangos prekių pardavimų. Tokios kompanijos kuria savo internetines parduotuves arba prekiauja per specialias internetines platformas prabangos prekėms, įskaitant ir „Net-a-Porter“.