Vilniaus apygardos administracinis teismas pirmadienį atmetė „LGC Cargo“ skundą dėl Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pernai spalį priimto sprendimo bendrovei nesuteikti prašytų pajėgumų, BNS pranešė teismo atstovas Audris Kutrevičius.
Teismas nustatė, kad „LGC Cargo“ prašomomis linijomis galėtų vežti krovinius nuo Lietuvos sienos su Latvija ar Baltarusija iki Karaliaučiaus srities ir atvirkščiai ir tokiu būdu vykdyti tranzitą.
„Todėl Administracija turėjo teisę ir pareigą prašyti pareiškėjos („LGC Cargo“ – BNS), kad ji pagrįstų (...) jog nevykdys tranzito“, – teigė A. Kutrevičius.
LTSA atstovai pernai BNS sakė, kad įmonei pajėgumai nebuvo skirti tose linijose, kur pervežimai galėtų turėti tranzito požymių.
Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus – su Baltarusija, Latvija ir Karaliaučiaus sritimi.
„LGC Cargo“ atstovai anksčiau neneigė, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Karaliaučių į Lenkiją. Tačiau, anot jų, tai nebūtų tranzitas.
Bendrovė pernai gavo leidimą vežti krovinius iš Latvijos iki Bugenių, kur veikia „Orlen Lietuvos“ naftos perdirbimo gamykla, iš Vilniaus į Kauną bei kai kuriais kitais vidiniais maršrutais.
Pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. Jos antrinės įmonės „LTG Cargo“ ir „LTG Link“ pernai gavo visus prašytus leidimus.
„LGC Cargo“ pernai apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.
Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui.
„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs Latvijos transporto ministras Ainaras Šleseris pernai Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.