Teisininkas, atstovaujantis Smolensko katastrofos aukų šeimoms, pareiškė, kad tragiškos Lenkijos prezidnento lėktuvo katastrofos buvo galima išvengti, jei tik oro uoste, kuriame mėgino leistis lėktuvas, būtų buvę tvarkingai įrengti radijo švyturiai.
Skelbiama, kad radijo švyturiai netoli Smolensko esančiame „Severny“ oro uoste veikiausiai buvo pastatyti toliau nei kad pažymėta žemėlapiuose, kuriuos naudojo lėktuvo TU-154 pilotai.
Lėktuvo Yak-40, kuris, likus valandai iki planuojamo Lenkijos prezidento lėktuvo nusileidimo, į „Severny“ oro uostą atgabeno žurnalistus, įgulos narys pareiškė, kad žemėlapiuose buvo neteisingai vaizduojamas radijo švyturių išdėstymas.
Teisininkas Rafalas Rogalskis teigia, kad tokiu atveju, jei šios kalbos yra teisingos, tai neteisingas radijo švyturių išdėstymas neabejotinai turėjo įtakos pilotų pasirinkimui.
Tiesa, pilotas Robertas Zawada dienraščiui „Rzeczpospolita“ pareiškė, kad net ir tokiu atveju, jei radijo švyturiai iš tikro buvo toliau nei pažymėta žemėlapiuose, nusileidimo tai neturėjo įtakoti. „650 metrų distancija tarp vietos, kurioje buvo pažymėti radijo švyturiai, ir vietos, kurioje jie iš tikrųjų buvo, nebūtų įtakojusi nusileidimo. Net jei TU-154 pilotai nematė radijo švyturių, jie turėjo žinoti, kad jie yra už kelių šimtų metrų nuo jų. Negana to, jie turėjo nesileisti žemiau 100 metrų, jei nematė leidimosi tako“ - teigė R. Zawada.
Anksčiau Lenkijos žiniasklaida jau skelbė, kad radijo švyturiai „Severny“ oro uoste galėjo būti sugedę ir siųsti klaidinančius signalus pilotams.