Štai prekybos centruose net ir po švenčių šurmulys netyla. Tautiečiai švenčių proga atskleidžia gavę ne tik tinkančių ir patinkančių, bet ir ne visiškai reikalingų daiktų, todėl turintys šalia dovanos čekius puola jas grąžinti arba pasikeisti.
Dažniausiai keičiama arba grąžinama prekė – drabužiai, o po švenčių rūbų grąžinimas ypač padažnėja. Ir ne tik dėl to, kad padovanoto rūbo dydis netinkamas, grąžinami drabužiai ir po šventinių vakarėlių, apsimetant, kad nebuvo dėvėti.
Tačiau ne visada noras sutaupyti ir pasipuošti nauju drabužiu, o vėliau lyg nieko niekur jį grąžinti, būna įgyvendintas. Jei pardavėjai kyla įtarimų, kad rūbas buvo nešiotas, pinigų negrąžina. Pirkėjas turi teisę kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kurios inspektoriai atlieka tyrimą ir pateikia išvadas – turi pardavėjas priimti grąžinamą prekę ar ne.
„Turime specialistus, kurie įvertina ir apžiūri, ir jusliškai galima, nes būna kvapas, būna dėmės kažkokios nešiojimo, lenkimo žymės, apsipumpuravęs daiktas. Tiesiog vertiname, ar jis yra nešiotas, ar nenešiotas. Aišku, jeigu nuplėštos etiketės, tai jau daiktas neturėtų būti grąžinamas ir jau jį reikėtų nešioti, nes tiesiog pardavėjas negali iš naujo parduoti“, - sako VVAT atstovė Giedrė Nenartavičiūtė.
Graibstytos elektronikos prekės taip pat grąžinamos
Kalbant apie daiktus, kuriuos lietuviai šiais metais gavo dovanų, elektronikos prekės, populiarumu lenkia daugelį. Prieš šventes žmonės masiškai graibstė išmaniuosius laikrodžius, planšetes, telefonus, netgi televizorius, na, o po švenčių, kaip įprasta, suskubo neįtikusias dovanas pasikeisti.
„Grąžina tie, kuriems prekės susidubliavo, gavo dvi sulčiaspaudes, vieną grąžina. Netiko spalva galbūt, tai tokios paprastos priežastys, žmogiškos, ir mes tikrai skatiname žmones tai daryti, nes yra daug prekių, kurias dar gali įsigyti ir pasikeisti“, - nurodo „Topo centro“ atstovas spaudai Žilvinas Kulvinskas.
Kai kurie tautiečiai sako, kad naudojasi proga ir gražina prekes net tokiais atvejais, kai nepatinka daikto spalva, tačiau kai kurie atskleidžia vengiantys grąžinti, net jei tas daiktas ir nelabai patinka.
Į juvelyrinių dirbinių parduotuvę tenka grįžti
Švenčių metu uždirbtą pelną skaičiuoja ir juvelyrinių dirbinių parduotuvės. Pardavėjai sako, kad čia brangias dovanas savo mylimosioms dažniausiai renka vyrai, o po švenčių su įsigytu žiedu ar kitu papuošalu vyrai jau ateina nebe vieni, mat paaiškėja, jog jų pasirinkimas neįtiko mylimosios skoniui.
„Pagal įstatymą, juvelyrika yra negrąžinama ir nekeičiama, bet atsižvelgiant, kad klientas būtų patenkintas, mes visą laiką keičiam. Keičiam arba į kitą visiškai modelį, jeigu tai buvo grandinėlė, galbūt į pakabuką ar žieduką“, - pasakoja juvelyrinių dirbinių pardavėja Renata Gasporovič.
Net ir dovanojant dovaną prekybininkai pataria neužmiršti į dovanų krepšelį įdėti čekio, kad nepatikusią dovaną būtų galimybė grąžinti.
Dėl prekių grąžinimo arba pakeitimo pirmiausia sprendžia patys pardavėjai, tačiau yra prekių, kurios negrąžinamos nei su čekiu, nei kreipiantis į Vartotojų teisių tarnybą. Tai - higienos reikmenys, kosmetika, žaislai, knygos, apatiniai drabužiai.
Išsamiau žiūrėkite TV3 žinių reportaže.