Žmonės, namuose įsirengę dviejų tarifų – dienos ir nakties – elektros skaitiklius, privalo būti sekliais. Mat būdami įsitikinę, kad jiems pavyks ką nors sutaupyti, žmonės vieną dieną gali skaudžiai nusivilti.
Už elektros energijos vagystes elektros tinklai lupa didžiules baudas. Tačiau visiškai kitaip monopolininkai elgiasi, kai kreipiasi nuo jų nukentėjęs teisybės ieškantis vartotojas.
„Į žiniasklaidą nesikreipčiau, jei žinočiau, kad mano atvejis yra vienintelis. Tačiau manau, kad žmonių, patekusių į tokią padėtį, gali būti daugiau. Jie turėtų pasidomėti, ar stengdamiesi naudoti daugiau elektros naktimis ar savaitgaliais, iš tiesų sutaupo“, - „Respublikai“ savo „taupymo“ istoriją papasakojo Jonažolių gatvėje gyvenantis vilnietis Gintaras (vardas ir pavardė redakcijai žinomi).
Savaitgalio atradimas
Praėjęs savaitgalis Gintaro šeimoje kaip paprastai buvo skirtas tvarkymuisi, nes paprastomis savaitės dienomis, kai abu su žmona išeina į darbą dar neišaušus, o grįžta sutemus, švarintis laiko nebelieka.
Tvarkytis laisvomis dienomis skatino dar viena priežastis – šeštadieniais ir sekmadieniais elektros energija pigesnė, nes ją skaičiuoja daugiabučio rūsyje įrengtas dviejų tarifų skaitiklis.
Tačiau praėjusį sekmadienį nusileidęs į elektros skydinę užsirašyti elektros skaitiklio rodmenų, šeimos galva buvo nemaloniai nustebintas. Skaitiklio, skaičiuojančio nakties ir savaitgalio parų elektros energiją 32 centų už kilovatvalandę tarifu, diskas nejudėjo iš vietos. Užtat „dieninis“, kurio tarifas brangesnis net 13 centų už kilovatvalandę, sukosi it pašėlęs.
„Iš pradžių pamaniau, kad man vaidenasi, gal žiūriu ne į savo skaitiklį“, - negalėjo savo akimis patikėti vilnietis.
Taupymas atsirūgo
Kadangi savaitgalį bute veikė daug elektros prietaisų, Gintaras suskaičiavo, kad pagal dieninį tarifą šeima sunaudojo 30 kilovatvalandžių elektros energijos. Todėl, sako, skaitiklis jam prisuko 4 litais daugiau, nei būtų reikėję mokėti pagal naktinį tarifą.
„Akivaizdu, kad taip metų metus mokėjau kur kas daugiau, nei priklausytų, už elektrą, kol tik dabar aptikau tokią padėtį. Manau, kad visą tą laiką buvau apgaudinėjamas - savaitgaliais mano šeima išnaudodavo daug daugiau energijos nei darbo dienomis tikėdama, kad tuo metu ji yra pigesnė. Todėl būtent tomis dienomis specialiai ilgai būdavo naudojama skalbiamoji mašina, elektrinė viryklė, indaplovė ir kiti buities prietaisai, ko nedarydavome darbo dienomis“, - teisėtai piktinasi Gintaras.
Jis mano, kad skaičiuojant dabartinėmis kainomis per 6,5 metų šeima permokėjo maždaug 1300 litų.
Gintaras tvirtina, kad įtarimų dėl elektros energijos sunaudojimo jam buvo kilę ir anksčiau. Mat suma, kurią tekdavo mokėti už naktį, šeštadieniais bei sekmadieniais sunaudojamą elektros energiją būdavo septynis aštuonis kartus mažesnė, nei mokant pagal dieninį tarifą.
Beje, Gintaras padarė dar vieną išvadą, toli gražu nedarančią garbės Rytų skirstomųjų tinklų tradicijas perėmusiai bendrovei Lesto. Jis išsiaiškino, kad skaitiklis turėjo būti tikrintas gegužę. Tačiau, matyt, apsiribota pažiūrėjus, ar tebėra ant stiklo durelių plomba ir ar sukasi skaitiklio diskas.
Reakcija – tyla
Vilnietis sakė esąs nustebintas ir Lesto reakcijos. Bendrovės interneto tinklalapyje abonentai yra raginami kuo greičiau pranešti apie įvairius gedimus, pastebėtus nesklandumus. Tačiau atsakingi bendrovės specialistai yra atsitvėrę nuo klientų operatorėmis. Viena iš jų pirmadienį įregistravo mūsų minimos istorijos herojaus skambutį. Tačiau visą parą vilnietis nesulaukė jokios reakcijos.
Antradienį Gintaras nuvežė į Lesto pareiškimą ir jį užregistravo. Iki vakar vakaro taip pat nesulaukė jokios reakcijos.
„Respublika“ bandė teirautis Lesto bendrovėje, kada ir kaip bus suskaičiuota ir atlyginta žala nukentėjusiam Jonažolių gatvės gyventojui. Tačiau įmonės atstovė spaudai Edita Sirutienė „Respublikai“ pareiškė, kad bendrovė konkrečios situacijos nekomentuos.
Rimgaudas ŠPOKAS, Valstybinės energetikos inspekcijos viršininkas:
Elektros sektoriuje skundų dėl skaitiklių darbo ar klaidų būna palyginti mažai. Daugiausia skundų - dėl prisijungimo, dėl skaičiavimo, dėl tarifų. Bet pirmiausia vartotojas turėtų kreiptis į elektros tiekėją raštu. Jeigu elektros tiekėjo atsakymas netenkina, tada reikėtų kreiptis į mus arba į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Mes įvertiname, kas teisus, ir pasakome savo nuomonę, ką tokiais atvejais numato teisės aktai. Mes atliekame tarsi ikiteisminio nagrinėjimo procedūrą. Tada vartotojas arba kita šalis mūsų sprendimą gali apskųsti teismui.
- Jaunius Pocius