• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antradienį vakare sudužęs keleivinis lėktuvas JAK-40, per kurio avariją žuvo 37 žmonės, dukart nesėkmingai mėgino nusileisti tvyrant rūkui ir galiausiai rėžėsi į oro uosto tvorą, pranešė valdžia ir liudininkai.

REKLAMA
REKLAMA

1154-uoju vidaus reisu iš Termezo, esančio pasienyje su Afganistanu, skridęs lėktuvas nukrito į kanalą prie oro uosto ribos vos už 50 metrų nuo gyvenamųjų namų."Išgirdau baisų triukšmą, paskui du galingus sprogimus ir išvydau ryškų žybsnį. Pagalvojau, kad prasidėjo karas", - pasakojo Nastia prisistačiusi moteriškė, gyvenanti arčiausiai katastrofos vietos esančiame name.

REKLAMA

Tarp sudužusio lėktuvo keleivių buvo Jungtinių Tautų (JT) misijos Uzbekistane vadovas, 56 metų Richardas Conroy (Ričardas Konrojus), turėjęs Australijos ir Didžiosios Britanijos pilietybes.

Jis buvo JT vystymo programos pareigūnas ir šioje Vidurinės Azijos respublikoje dirbo nuo 2001 metų. JAK-40 skrido ir to paties amžiaus JAV pilietis Richardas Penneris (Ričardas Peneris), atstovavęs humanitarinei organizacijai "Worl Concern", du verslininkai iš Afganistano, keturios moterys ir vaikas.

REKLAMA
REKLAMA

"Buvo stiprus rūkas. Lėktuvas apsuko pirmąjį ratą virš oro uosto. Leistis pradėjo antruoju bandymu. Mėgino vėl pakilti ir trenkėsi į tvorą", - trečiadienį ryte tragedijos vietoje sakė žurnalistams Aviacijos saugumo tarnybos atstovas.

Uzbekistano generalinis prokuroras Rašitžonas Kadyrovas spaudos konferencijoje tą pačią dieną pranešė, kad 1975 metais pagaminto lėktuvo skrydžių limitas buvo beveik pasibaigęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Esant 38 000 valandų resursui, iki katastrofos jis ore buvo praleidęs 37 000 valandų. Paskutinį kartą buvo remontuotas 1999 metais", - sakė prokuroras.

Pasak jo, sudužusio lėktuvo "juodoji dėžė" jau rasta. Katastrofos priežastis tiria vyriausybinė komisija. Iškelta baudžiamoji byla dėl transporto eksploatavimo taisyklių pažeidimo.

REKLAMA

"Tiesioginių duomenų apie teroro aktą nėra, bet ši versija tyrimo metu bus tikrinama", - pridūrė prokuroras.

Lėktuvas priklausė Uzbekistano nacionalinei aviakompanijai, iki katastrofos eksploatavusiai septynis JAK-40 ir dar keliasdešimt buvusioje SSRS ir užsienyje pagamintų lėktuvų.

Tai antroji katastrofa kompanijos istorijoje. 1999 metais Karakalpakijos Turt Kulio oro uoste šalies vakaruose apvirtus besileidžiančiam JAK-40, žuvo du žmonės.

“Reuters”-BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų