• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Kovo 15-22 dienomis Tunise vyko tarptautinės „Fenix rally“ lenktynės. Jose pirmą kartą duete važiavę Dalius Olechnavičius ir Romualdas Karužis iškovojo pirmą vietą lengvųjų bagių (SSV) kategorijoje. Lietuviai apdovanojimų ceremonijoje lipo ant pirmojo podiumo laiptelio įveikę 32 varžovus savo klasėje, audrą dykumoje, stačias Sacharos kopas ir nuvažiavę daugiau kaip 2 000 kilometrų.


Kovo 15-22 dienomis Tunise vyko tarptautinės „Fenix rally“ lenktynės. Jose pirmą kartą duete važiavę Dalius Olechnavičius ir Romualdas Karužis iškovojo pirmą vietą lengvųjų bagių (SSV) kategorijoje. Lietuviai apdovanojimų ceremonijoje lipo ant pirmojo podiumo laiptelio įveikę 32 varžovus savo klasėje, audrą dykumoje, stačias Sacharos kopas ir nuvažiavę daugiau kaip 2 000 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

Turi apgalvoti savo kiekvieną veiksmą į priekį


„Afrikos dykumoje lenktyniaujame antrą kartą, bet pirmą kartą lenktynės vyko tokiomis sudėtingomis sąlygomis. Vairavimas buvo įtemptas, todėl pradžioje važiavau lėčiau, atsargiau. Bet paskui įsidrąsinau ir padidinau greitį. Šių lenktynių maršrute organizatoriai buvo numatę aukštas, stačias ir dažnas kopas trasoje. Tokias smėlio kalvas sudėtinga pervažiuoti, nes nepavyksta pasiekti greičio, kuris yra ypač svarbus norint sėkmingai užvažiuoti ant kopos neužklimpus. Apie 30-40 procentų varžybų dalyvių vieną dieną liko nakvoti Sacharos dykumoje arba buvo parskraidinti malūnsparniu, nes nesugebėjo įveikti kopų“, – lenktynių patirtimi dalijasi pilotas Dalius Olechnavičius.

REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

„Specialist racing team“ komandą atstovaujantiems lenktynininkams pirmą kartą teko šokti iš bagio ir atsikasinėti jį, nes lenktynių pradžioje dar neturėdami pakankamai patirties, ir patys užklimpo jose.


„Varžybos smėlyje yra unikalios, nes važiuodamas kopomis turi apgalvoti savo kiekvieną veiksmą į priekį. Jei sustosi netinkamoje vietoje, užklimpsi ir prarasi daug laiko, kol pavyks atsikasti. Kildamas į kopą, tu niekada nežinai, kas laukia už jos. Gali būti, kad už jos bus piltuvo formos duobė, kurioje gali užstrigti. Gali pasitaikyti kupstas, ant kurio pakibsi, ir reikės atsikasinėti. Neišvengiamai užklimpome ir mes. Kol atsikasėme pirmą kartą, sugaišome apie 13-14 minučių. Tiesa, antrą kartą užklimpę užtrukome tik 2 minutes. Abu kartus sėkmingai tęsėme varžybas“, – pasakoja šturmanas Romualdas.

REKLAMA
REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

Užklupo dykumų audra


Kelis kartus atsikasę ir tęsę varžybas lenktynininkai susidūrė su kitais sunkumais. Varžybų dalyvius užklupo ir kelias dienas lydėjo dykumų audra.


„Kai varžybų metu prasidėjo ir siautė audra dykumoje, važiuoti buvo labai sudėtinga, nes visiškai nesimatė, kas laukia priekyje. O kopose matyti yra labai svarbu, kad galėtum iš anksto pasirinkti kelią. Per audrą jautėmės tarsi dykuma važiuotume vieni, nes smėlis užpustė priekyje esančio dalyvio vėžias per minutę“, – sako Dalius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors lenktynininkai pirmą kartą susidūrė su audra dykumoje, gamtos pasipriešinimą sėkmingai įveikė.


„Mūsų komandos šūkis – kuo sunkiau, tuo geriau. Pastebėjau, kad esant ypač sudėtingoms situacijoms, mūsų ekipažui pavykdavo susidoroti su keblumais geriau ir greičiau nei kitiems varžovams. Tad kuo sulaukdavome nelengvesnių važiavimo sąlygų, tuo turėdavome daugiau galimybių trasą įveikti greičiau ir taip atsiplėšti nuo konkurentų“, – savo pranašumą įvardijo Dalius.

REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

Prieš posūkį nuspręsti, kur sukti lieka 1-2 sekundės


Kuo lenktynininkas Dalius važiuodavo greičiau, tuo šturmanui Romualdui tekdavo didesnis iššūkis nustatant teisingą kelią.


„Naviguojant bagyje viskas vyksta labai greitai. Kol vairuotojas vairuoja, aš turiu stebėti tris dalykus: kelio knygą, nuvažiuotą atstumą ir patį kelią. Kartais keliui pažiūrėti ir nuspręsti, kur sukti, prieš posūkį lieka vos 1-2 sekundės“, – lenktynių patirtimi dalijasi šturmanas Romualdas.

REKLAMA

Tiesa, kalnų masyvui prilygstančiomis kopomis naviguoti yra kiek lengviau nei mažesnėmis, tik svarbu strategiškai pasirinkti geriausią kelią.


„Vienoje kelio knygos vietoje buvo parašyta „Suraskite savo kelią“. Vadinasi turėjome patys spręsti, kaip apvažiuoti kopas, kad neužklimptume. Matėme daug užstrigusių ekipažų, nes pasirinko netinkamą kelią arba greitis buvo per mažas“, – pasakoja Romualdas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

Neturėjo treniruočių kartu


Nors ekipažas iš Lietuvos atrasdavo kelią per kopas sėkmingai, šios varžybos Daliaus ir Romualdo duetui buvo pirmosios. Dalius ir Romualdas nebuvo nė karto važiavę kartu pagal kelio knygą viename ekipaže. Net treniruočių kartu neturėjo. O Dalius sėdo už vairo po beveik pusantrų metų pertraukos.

REKLAMA

„Po pusantrų metų pertraukos nežinojau, kaip greitai pavyks įsivažiuoti į varžybų tempą. Nors su Romualdu viename ekipaže esame važiavę kitose lenktynėse, pavyzdžiui, enduro ralyje, bekelės varžybose, tačiau pagal kelio knygą važiavome viename ekipaže pirmą kartą. Net nebuvome prieš tai treniravęsi! Visgi suprasti vienas kitą pavyko“, – sako Dalius.

REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

Bagis prilygsta Dakare važinėjančiai technikai


Bendras komandinis darbas, drąsa įveikiant kliūtis sudėtingomis sąlygomis – šio ekipažo pranašumai. Dar vienas pranašumas – specialiai varžyboms paruošta technika, atlaikiusi 2 000 kilometrus be gedimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Specialist racing team“ komandą atstovaujantys lenktynininkai važiavo Dakaro raliui prilygstančia technika. Tokio tipo bagis yra pirmas pilnai surinktas Lietuvoje. Kiti Lietuvos lenktynininkai aukščiausius reikalavimus atitinkančią techniką perka jau surinktą užsienyje. Lenktynininkai savo bagį pirmą kartą išbandė nuvykę į Tunisą.

REKLAMA

Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“
Romualdas Karužis ir Dalius Olechnavičius „Fenix Rally“

„Nespėjome išmėginti bagio prieš varžybas, nes jis buvo baigtas ruošti likus dienai iki išgabenimo į Afriką. Bet kokia techninė bėda būtų galėjusi sutrukdyti pasiekti aukštą rezultatą. Buvo ypač svarbu, kad gerai veiktų visi komponentai, nes bet koks gedimas, dėl kurio būtume stoję dykumoje, būtų palaidojęs galimybę užlipti ant podiumo. Laimei, mes neturėjome jokių rimtų gedimų, nebuvo nė vienos sulūžusios detalės nuvažiavus 2 000 kilometrų. Bagį puikiai sukomplektavo ir paruošė „Jonelio ATV pro serviso“ mechanikai“, – technika džiaugiasi Dalius.

REKLAMA

Specialiai varžyboms paruošta technika, nuvažiavusi 2 000 kilometrus be gedimų, bendras komandinis darbas ir drąsa lenktyniaujant Sacharos dykuma padėjo įveikti 32 varžovus lengvųjų bagių klasėje ir laimėti pirmą vietą „Fenix rally“ lenktynėse.


„Fenix rally“ varžybose abu sportininkai dalyvauja antrą kartą. 2021 metais Tunise Romualdas Karužis pelnė pirmą vietą keturračių klasėje, o Dalius Olechnavičius – trečią vietą SSV klasėje.


Artimiausios „Breslau rally“ varžybos, kuriose naujasis duetas planuoja dalyvauti, vyks birželio 25-30 dienomis Lenkijoje. Tai – didžiausios lenktynės vidurio Europoje.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų