• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje kuo toliau, tuo sunkiau prisišaukti taksi. Mat taksi bendrovėse stinga vairuotojų. Ir visai ne dėl emigracijos. Pasirodo, Vilniaus taksi vairuotojai turi teisę dirbti tik turėdami išlaikytos kvalifikacinės įskaitos pažymėjimus, rašo „Lietuvos žinios“.

REKLAMA
REKLAMA

Dienraštis pamėgino išsiaiškinti, ar taksistai nėra konkurentų spaudimo ir smulkiojo verslo įmonėlių stūmimo iš rinkos įrankis, sykiu pripildantis įvairių kvalifikacijos kėlimo kursų organizatorių kišenes.

REKLAMA

Taksi paslaugų stoką lemia ne tik tai, kad sostinės gatvės nepritaikytos transportui. Pasak specialistų, naktį miesto gyventojus ir svečius suspėtų aptarnauti ir kelios dešimtys automobilių. O dieną susidarius spūstims gali neužtekti ir poros tūkstančių.

Padėtį sunkina ir kita bėda - katastrofiškai trūksta taksi vairuotojų. Prieš porą metų sostinėje pradėjus reikalauti kvalifikacinių pažymėjimų, bendrovėms vis sunkiau rasti ne tik norinčių, bet ir sugebančių dirbti žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Klausimynas - slaptas

Specialios darbo grupės sudarytas klausimynas norintiesiems dirbti taksistais yra labai slaptas dokumentas. „Lietuvos žinių“ žiniomis, jis aprėpia apie porą tūkstančių klausimų. Tačiau klausimų sąrašas besiruošiantiesiems įskaitai neduodamas. Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmuose, kur laikoma įskaita, galima įsigyti kažką panašaus į konspektą. Tačiau konspektas, darbdavių teigimu, jau pasenęs, nes klausimai nuolat koreguojami, kažkas išmetama, kažkas papildoma. Tiesa, taksi paslaugas teikiančių bendrovių vadovai nelabai supranta, kam tas paslaptingumas reikalingas. Norint gauti vairuotojo pažymėjimą klausimai pretendentams pateikiami iš anksto. Niekas iš to jokių paslapčių nedaro.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įskaitą galima laikyti baigus dviejų savaičių kursus, kuriuos organizuoja vairavimo mokyklos. Tokia teisė suteikta aštuonioms sostinės mokykloms. Tačiau norintiesiems nedraudžiama įskaitą laikyti ir eksternu. Už mokslus tenka mokėti. Pirmas laikymas iš kišenės ištraukia 70 litų, vėliau mokama po 50 litų. Neišlaikius tris kartus iš eilės prarandama eksterno teisė. Tuomet privalu lankyti mokymo kursus, kurie taip pat - ne dykai.

REKLAMA

Pretendentams pateikiama 30 klausimų iš įvairiausių sričių. Pradedant eismo saugumu, baigiant darbo aprangos reikalavimais. "Daugiausia klausimų būna iš eismo saugumo, kelių eismo taisyklių srities. Bet taksistas turi žinoti ir Vilniaus miesto įžymybes. Juk visada maloniau, kai vairuotojas gali atsakyti, kur koks paminklas ar muziejus yra. Turi vairuotojas žinoti ir tokius dalykus, ar reikia keleiviui atidaryti dureles, įkelti jo lagaminus", - Lietuvos žinioms sakė Prekybos, pramonės ir amatų rūmų Mokymo skyriaus vedėja Rima Valiukevičienė.

REKLAMA

Nenoriu mokytis

Vairuotojams privaloma įskaita entuziazmo nesukėlė. Retas kuris dienraščio pakalbintas gyrė naują tvarką. "Tiek metų dirbu, niekada man tokių dalykų nereikėjo, - piktinosi keturiolika metų prie taksi vairo sėdintis Janas. - Gavau klausimą, kur ir kada Vilniuje ukrainiečių kalba laikomos pamaldos. Ar man reikia tą žinoti?" Panašius priekaištus klausimyno sudarytojams bėrė ir kiti vairuotojai. Beje, tokio pobūdžio klausimai gali sukelti keblumų ir daugumai vilniečių. Vargu ar visi vilniečiai atsakytų, kur Vilniuje yra karaimų bažnyčia. O koks aukščiausias pastatas Vilniaus senamiestyje? Arba - kur gauti Užupio respublikos konstituciją?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne kiekvienas vairuotojas gali būti taksistas

Norintiesiems laikyti įskaitą reikia turėti mažiausiai trejų metų darbo stažą. Pasak A.Malibogos, taip atstumiamas jaunimas. Neva jie neturi reikiamos patirties. "Neleidome jaunimui dirbti to darbo ir dabar mes jaunus vairuotojus jau esame praradę, - sielojasi "Kabrioleto" direktorius. Pasak jo, kai kurie, vairuojantieji jau šešetą ar septynetą metų, dažnai kelyje elgiasi drastiškai. Jaunas žmogus kartais būna drausmingesnis už senus kelių vilkus.

REKLAMA

"Ne kiekvienas žmogus ir gali dirbti taksistu. Čia reikia ir savo charakterį pažaboti, juk aptarnavimo srityje dirba, ir mokėti daug ką", - tikina "Kabrioleto" direktorius Aleksandras Maliboga. Būna, kad padirba žmogus taksi bendrovėje dvi savaites ar mėnesį ir mato - ne jam toks darbas. Todėl savivaldybei pateiktas pasiūlymas leisti tris mėnesius dirbti vairuotojams be kvalifikacinių pažymėjimų. Be to, vairavimo stažą mažinti iki dvejų metų. Šie pasiūlymai galbūt pagerins padėtį taksi paslaugų teikimo srityje. Ne paslaptis, kad trūkstant vairuotojų darbdaviai rinktis nelabai turi iš ko. Ir vairuotojai drąsūs. "Pasišiukšlino" vienoje bendrovėje - nieko baisaus, nueis į kitą ir bus priimtas išskėstom rankom.

"Žinote, ne vienas taksistas dar elementariausių eismo taisyklių dažnai nežino. Jei dabar reikėtų perlaikyti, pasodinus kai kuriuos prie kompiuterio, vargu ar jiems pavyktų iš naujo gauti vairuotojo pažymėjimą. Teorijos egzaminas, neabejoju, būtų neįkandamas ne vienam", - sunerimęs kalbėjo Viešojo transporto poskyrio vadovas K.Lubys.

Lina Vyšniauskienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų