• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenktynės Singapūre sukėlė dvejopus „Mercedes“ komandos vadovybės jausmus: Hamiltonas iškovojo eilinę pergalę, o Rosbergo bolidui iškilo techninių problemų dar prieš startą ir jos užsibaigė pirmojo sustojimo boksuose metu. Savo interviu komandos spaudos tarnybai „Mercedes Motorsport“ vadovas Toto Wolffas papasakojo apie tai, kad komanda neabejojo Lewiso pergale ir kokios problemos iškilo Nico mašinai, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA

- Kiek gerai Hamiltonas pasirodė Singapūre?

- Visų pirma, tai stebėtinai geras rezultatas britui, jis labai gerai važiavo per visas lenktynes. Jis kiekviename rate nuo varžovų atsiplėšdavo po 2-3 sekundes. Tokiu metu supranti, kad Lewisas yra labai stiprus pilotas. Štai kur yra skirtumas tarp gerų ir blogų vairuotojų.

REKLAMA

- Teisingos strategijos pasirinkimas irgi buvo labai svarbus – ar dėl to nervinotės?

- Tai trasoje pasirodė saugos automobilis, mes neabejojome, kad mums nereikia kartoti to, ką darė kitos komandos. Sprendžiant apie padangų tarnavimo laiką ir jų perkaitimą, mes penktadienį supratome, kad jos gali išlaikyti pakankamai ilgai. Mes per daug nesirūpinome padangomis ir dėl jų nesijaudinome, mums kur kas svarbesnis buvo antrojo bolido patikimumas.

REKLAMA
REKLAMA

Kai reikalas priartėja prie sustojimo boksuose, negali nė sekundei atsipalaiduoti, jo metu negali prarasti nė dešimtosios sekundės. Lewiso mechanikai su darbu susitvarkė puikiai būtent tada, kai to reikėjo. Mes žinojome, kad finišuoti su padangomis, kurios nuvažiuota daugiau nei 30 ratų, prieš finišą sukels labai didelį greičio deficitą – būtent taip ir atsitiko su pagrindiniais mūsų konkurentais. Lenktynių pabaigoje Hamiltonas galėjo važiuoti 3-4 sek. greičiau už kitus, todėl jis lengvai išsiveržė į priekį. Taigi, mes teisingai pasirinkome – kai trasoje buvo likusi tik viena mašina, mes savo pergale tikėjome. Po to, kai Lewisas į trasą išvažiavo nuo S. Vettelio atsilikdamas apie 2 sek., mes supratome, kad vokietį jis gali nesunkiai aplenkti, nors abejonių ir buvo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Mes matėme kaip jūs guodėte Rosbergą, kai jis išlipo iš bolido. Ką jam pasakėte, kaip jis sutvarkė su šia nesėkme?

- Aš paprašiau Nico atleisti komandai, kad mes nesugebėjome tinkamai paruošti bolido. Tai, žinoma, ne tas rezultatas, kurio mes privalome siekti, o pačiam pilotui – didžiulis smūgis, mat jis prarado labai daug taškų. Aš suprantu, kad jokie žodžiai tokiu atveju negali padėti, bet komanda privalo prisiimti kaltę tokiais momentais ir atsiprašyti, jei ji yra kalta. Būtent toks elgesys, kurio turi paisyti abi pusės, mūsų komandoje būtent tokia atmosfera ir tokią filosofiją mes propaguojame. Nico elgėsi labai profesionaliai, labai ramiai, aš tuo didžiuojuosi. Įtemptu momentu jis išsaugojo šaltakraujiškumą, pabandė, kiek galėjo, „numesti“ visus bolido nustatymus, bet ir tai nepadėjo. Po to, kai išlipo iš mašinos, jis, suprantama, buvo labai nusivylęs. Bet viena iš stipriųjų Rosbergo pusių yra sugebėjimas persikūnyti ir net jei įvyksta kažkas blogo, jis sugeba išlaikyti savo dvasią ir palaikyti visą komandą lenktynių metu. O komandos užduotis dabar bus išsaugoti neutralitetą abiejų pilotų atžvilgiu.

REKLAMA

- Kas būtent sugedo Rosbergo bolide ir kodėl komanda nesugebėjo jo atgaivinti sustojimo metu?

- Tai „aparatinė“ problema, susijusi su laidais vairo kolonėlės viduje. Mes nežinome, kodėl ir kaip tai atsitiko. Mes reguliariai keičiame šiuos laidus ir iki jų tarnavimo pabaigos buvo dar toli. Todėl mums dar teks detaliai išsiaiškinti gedimo problemą. Visi šie komponentai kartu su bolidu naktį jau išskrido į Didžiąją Britaniją. Mes pasistengsime kuo greičiau išsiaiškinti problemą, kad suprastumėmė ir kur atsirado problema ir kodėl ji atsirado, kai tik Nico išvažiavo iš boksų.

REKLAMA

Visa sistema nustojo veikti, dirbo tik pavarų perjungimo svirtys – Nico neturėjo galimybės keisti variklio darbo režimo. Mes stengėmės tęsti lenktynes, nežiūrint į tai, kad smarkiai krito hibridinės jėgainės galingumas ir mes tai matėme pagal rato įveikimo laiką. Kai jis nesugebėjo pajudėti iš vietos boksuose, komanda nusprendė netęsti lenktynių, nes tai galėjo būti pavojinga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagrindinis pavojus buvo susijęs su bandymu priversti bolidą pajudėti iš vietos, nes tam reikėtų įjungti pirmą pavarą, išsukti variklį iki labai didelių apsukų ir paprasčiausiai numesti bolidą ant asfalto. Mes nenorėjome rizikuoti dar ir todėl, kad keltuvas iš po galinių ratų galėjo tiesiog išlėkti ir ką nors sužeisti. Todėl nutarėme netęsti kovos.

REKLAMA

- Ką žadate daryti, kad ateityje komanda nesusidurtų su panašiomis techninėmis problemomis ir bolido patikimumu. Juk šiame sezone jų jau buvo ne vieną kartą?

- Jei mes galėsime ką nors padaryti patikimumui padidinti, tai mes būtinai tą padarysime. Aš pasirengęs dar kartą susilaužyti ranką, kad tokių atvejų nebūtų. Tai svarbiausia, ką mes turime išsiaiškinti labai greitai. Mes turime labai greitą bolidą, bet dažnai sulaukiame patikimumo problemų. „Mercedes“ turi labai puikią grupę specialistų, kuri atsako už kokybę. Mes labai didžiuojamės tokia struktūra, kurią sukūrėme. Ir todėl stebimės, kad patikimumas dažnai šlubuoja.

REKLAMA

Prireiks šiek tiek laiko, kad viską paimti rimton kontrolėn, bet mes nenusiraminsime, kol neišvengsime pilotų pasitraukimo iš varžybų dėl technikos degimų. Mes juos dabar jau turime keturis ir bus labai blogai, jei čempiono titulas bus sprendžiamas tuo metu, kai kurį nors pilotą paves techninės problemos. Mes privalome persiorientuoti ir susikoncentruoti ties patikimumo bėdomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Prieš praėjusį etapą labai plačiai buvo aptariami radijo ryšio draudimai. Kiek ji palietė jūsų komandą?

- Iškilo keletas momentų, kuomet mes svarstėme, ar mūsų pranešimai neprieštaraus draudimams, todėl manau, kad kai kurie draudimų punktai verti korekcijos. Tai mums nemažai trukdė. O jei draudimai būtų įvesti pirminiame variante kaip buvo siūloma, tai būtų buvę košmaru.

REKLAMA

Įsivaizduokite, kad mes negalėtume pilotui nieko pasakyti net tokiu atveju, koks Singapūre buvo iškilęs Rosbergui. Kaip tai pranešti pilotui, kurio vairas nieko nerodo? Tai jau saugumo klausimas. Manau, kad FIA, pamačiusi tokią situaciją Singapūre, pakeis savo poziciją radijo ryšio draudimo klausimu. Manau, kad Carlie Whitingas suprato, kad į šią situaciją reikia pažvelgti kitu kampu ir tikiuosi protingo sprendimo.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų