• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kad ir kokią sporto šaką paimsi, visose jose egzistuoja force majeure tikimybė, pačiu netinkamiausiu momentu galinti pakreipti lenktynių eigą ir rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA

Taip šįkart nutiko ir pirmosiose Ardėnų klasikinėse lenktynėse Olandijoje (Pietų Limburgas) šį sekmadienį, kai lenktynių nuotaiką ir atmosferą (tiesiogine prasme) užtemdė Islandijoje išsiveržusio vulkano pelenų debesys.

REKLAMA

Nedalyvavo lenktynėse

Dėl pasklidusių vulkaninių pelenų buvo paralyžiuota oro erdvė ir Europoje atšaukti visi lėktuvų skrydžiai, dėl ko į lenktynes neatvyko gausus būrys dviračių elito.

Tiesa, Fabian Cancellara („Saxo Bank“), susišlavęs „E3 Prijs Vlaanderen Harelbeke“, „Tour des Flandres“ ir „Paris-Roubaix“ prizus, pats pirmas deklaravo nedalyvausiąs Ardėnų lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA

Įstrigo oro uostuose

Lenktynų išvakarėse paaiškėjo, kad į „Amstel Gold Race“ lenktynes neatvyks net du „Caisse d’Epargne“ komandos lyderiai – Luis Leon Sanchezas ir Alejandro Valverde, o pastarasis turėjo ypač stiprią motyvaciją ir potencialą pakovoti dėl pergalės. Prie starto linijos „Voveriukų“ komandai (pranc. un ecureuil – voverė) atstovavo tik 3 nariai (Imanol Erviti, Jose Garcia Acosta ir David Lopez), kai lenktynių protokoluose kiekvienai komandai buvo numatyta po 8 vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš „armstrongiečių“ („RadioShack“) Portugalijos „įkaitu“ liko Sergio Paulinho.

„Cervelo“ komandą atstovavo 5 dviratininkai, Olandijoje rungęsi be Carlos Sastre ir Volodimiro Gustovo, įstrigusių Madrido oro uoste (Centrinė Ispanija). „Sky“ vyrai startavo be Bradley Wigginso, taip pat likusio „sėdėti ant lagaminų“ ir iki paskutinės minutės tikėjusio patekti į lėktuvą.

REKLAMA

Tai, viso labo, tik keletas „išrinktųjų“, dėl force majeure praleidusių pirmąsias Ardėnų „triptiko“ lenktynes Olandijoje. Tačiau kas galėtų paneigti, kad jiems dalyvavus kovoje dėl 1 vietos, 45-osiose „Amstel Gold Race“ lenktynėse pergalę būtų šventęs kažkas kitas?

Pagaliau – belgas!

Tie, kurie „Amstel Gold Race“ lenktynėse statė už belgą Philippe Gilbert („Omega-Pharma“), neprašovė! Jam nepasisekė „[Prancūzijos] Šiaurės pragare“ (pranc. L’Enfer du Nord), t. y., „Tour des Flandres“ (Belgija), užtat... nuskilo Ardėnų „triptiko“ pirmosiose lenktynėse.

REKLAMA

Sekmadienį Eyserboswege Philippe Gilbert triumfas buvo ilgai laukta pergalė ne tik jam pačiam (pirmoji asmeninė), ne tik jo komandai (pirmoji komandinė), bet ir visai Belgijai, kurios dviratininkų garbę jis apgynė.

Prie starto „susiskaičiavo“

Norinčiųjų (tariamų ir realių pretendentų į podiumą) buvo ne vienas. Tačiau „susiskaičiavus“ prie starto linijos, vietos po saule (o ir galimybių) atsirado tiems, kurie  nesusidūrė su transporto sunkumais, ir tie, kurie į lenktynes atsibeldė ratais ar net bėgiais, įrodydami, kaip labai norėjo jose dalyvauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gera dalis dviratininkų pasitelkė nemenką išmonę ir pasirodė ypatingai atkaklūs bei ištvermingi.

„Susiveikė“ lėktuvą

Nepaisant paralyžiuotos oro erdvės, komandos „Katusha“ lyderis Joaquim Rodriguez dalį kelio (iki Šveicarijos) nuskrido „susiveiktu“ lėktuvu (kurio turbūt ilgai ieškojo ir kuris jam brangiai atsiėjo), o likusiąją baigė važiuoti išnuomotu automobiliu, kurį vairavo pasikeisdamas su komandininku Filippo Pozzato.

REKLAMA

Keliavo traukiniu

Štai 2008 metų laimėtojas Damiano Cunego („Lampre“) nepasididžiavo ir pasirinko 9 valandų kelionę traukiniu (!), kad sekmadienio rytą būtų prie starto linijos Mastrichte.

Iškentė kelionę ant ratų

„Liquigas“ komandos ekipažas su Vincenzo Nibali susėdo į autobusą ir link Olandijos patraukė dar penktadienio vakare.

REKLAMA

Chris Froome („Sky“) atvyko automobiliu iš Toskanos (Italija). Oscar Freire („Rabobank“) ir Cadel Evans („BMC“) pribuvo iš Šveicarijos. Ryder Hesjedal („Garmin“) magistraliniu keliu „atpylė“ iš Žeronos (Katalonija, Š. Ispanija).

O Xavier Tondo iš Chichono (Gijon, Asturia, Š. Ispanija) atvyko į lenktynes nuosavu (!) automobiliu, sukoręs daugiau kaip 1500 km! Tokią pat transporto priemonę pasirinko ir danas Martin Pedersen („Footon-Servetto“), penktadienį pašventęs kelionei iš Kopenhagos į Mastrichtą, kurios metu nuvažiavo 850 km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Štai bendroji įskaita, kurioje pernai buvęs 4-as, šiemet triumfuoja belgas Philippe Gilbert, nors jo pranašumas prieš du savo varžovus siekia tik 2 sekundes:

1. Philippe Gilbert (BEL) „Omega Pharma“ 6 val. 22 min. 54 sek.

2. Ryder Hesjedal (KAN) „Garmin“ +2 sek.

3. Enrico Gasparotto (ITA) „Astana“ +2 sek.           

4. Bert De Waele (BEL) „Landbouwkrediet“ +5 sek.

5. Roman Kreuziger (ČEK) „Liquigas“ +5 sek.

6. Damiano Cunego (ITA) „Lampre“ +5 sek.

7. Frank Schleck (LIUKS) „Saxo Bank“ +7 sek.

8. Marco Marcato (ITA) „Vacansoleil“ +9 sek.

9. Karsten Kroon (OLAND) „BMC“ +11 sek.

10. Chris Horner (JAV) „Team Radioshack“ +11 sek.



17. Haimar Zubeldia (ISP) „RadioShack“ +21 sek.



63. Ivan Rovny (RUS) „RadioShack“ +10 min. 31 sek.



101. Dimitri Muravyev (KAZ) „RadioShack“ +10 min. 31 sek.



119.

DNF 58, iš jų – 3 „RadioShack“: Ben Hermans (BEL), Fuyu Li (KIN), Tomas Vaitkus (LIET).

REKLAMA

Lenktynių „aktyvas“

Vieni aktyviausių lenktynėse buvo broliukai Schleckai iš Liuksemburgo („Saxo Bank“).

Kad ir kaip norėjosi vyriausiajam iš jų, vos prieš savaitę tapusiu „tėčiu Franku“, išgyventi 2006 metais patirtą šlovės akimirką, jam teko džiaugtis 7 vieta (+7 sek.) ir „įsikalta“ mėlyne dar lenktynių pradžioje. Tikslo nepasiekė ir jaunylio Andy kontratakos, likus 21 km iki finišo, kuriam atiteko 18 vieta (+25 sek.).

REKLAMA

Kaip dėl savęs (o iš tikrųjų, dėl Karsteno Kroono) stengėsi Cadel Evans („BMC“), finišavęs 13-as (+11 sek.), prieš „Amstel Gold Race 2009“ čempioną Sergie Ivanov („Katusha“).

„Armstrongiečiai“ triumfavo savaip

Finišavęs po „BMC“ komandos lyderio Karsteno Kroono, 10-tuką uždarė „armstrongietis“ Chris Horner, kartu su Tomu Vaitkumi automobiliu iš Ispanijos (Valensija) sukorę per 1700 km ir sugaišę virš 15 valandų (!).

REKLAMA
REKLAMA

Portalui „Balsas“ nepavyko susisiekti su šios rubrikos skaitytojams rūpimu Tomu Vaitkumi, tačiau neverta abejoti, kad prieš pasitraukdamas iš distancijos (sutr. DNF), kaip ir dar du komandos draugai (Ben Hermans ir Fuyu Li), Lietuvos dviratininkas atidavė visas jėgas ir kad be jo pagalbos „RadioShack“ komanda nebūtų triumfavusi pirmajame 10-tuke.

„Chris Horner buvo komandos lyderis ir kiti nuo jo nesitraukė nė per žingsnį“.– akivaizdžiai patenkintas rezultatu apie komandos darbą atsiliepė „RadioShack“ komandos direktorius Dirk Demol, pridūręs, kad „šiandien jie dirbo kaip tikra komanda“ (angl. We saw a real team today).

Pirmajame 20-tuke (17 vieta, +21 sek.) finišavo Haimar Zubeldia, į lenktynes atsibeldęs iš Baskijos (Š. Ispanija) viename autobuse su… „Euskaltel-Euskadi“ komandos ekipažu.

Pirmasis už 20-tuko brūkšnio liko vienas iš lenktynių favoritų ir „Liquigas“ lyderių, Vincenzo Nibali (+56 sek.).

Kiti du „armstrongiečiai (Ivan Rovny ir Dimitri Muravyev) finišavo atsilikę 10 min. 31 sek., vienoje grupėje su „Katusha“ komandos favoritu Filippo Pozzato (80 vieta).

„Finaliniame kalne [Cauberg] Chris šiek tiek atsiliko ir prarado laiko. Bet finiše jis užėmė garbingą 9-ąją vietą [+11 sek.]“.– pasakojo komandos direktorius Dirk Demol.– „Laimėti lenktynes mes nesitikėjome. Nepamirškime, kad sekančiose lenktynėse po „Tour du Pays Basque“ visuomet važiuojasi labai sunkiai. O be to, pagalvokime, kokią kelionę jis [Chris Horner] ištvėrė su [Tomu] Vaitkumi, kuri anaiptol nepadėjo pasiruošti lenktynėms“.

REKLAMA

„Gerai dirbo vyrai. Aš jais visiškai pasitikiu. Mūsų komanda bus dar stipresnė, kai prisijungs Popo [Yaroslav Popovytch], [Sergio] Paulinho ir [Andreas] Kloden“.– sakė Dirk Demol.

*

Ar belgų herojus Philippe Gilbert, tvirtinantis, kad yra tokios pat formos kaip praėjusių metų spalį (kuomet laimėjo „Giro di Lombardia“), sugebės „nuskinti“ antrąją pergalę ir antrosiose Ardėnų „triptiko“ lenktynėse – „Fleche Wallonne“?

Aišku tik viena – greitis, įtampa ir adrenalinas kaitins ne vien žiūrovus, bet ir dviratininkus, juk trečiadienį į Belgiją atvykę „karštieji“ ispanai, bus kaip niekada ištroškę revanšo ir pergalės. Bet laimėti, kaip žinia, gali tik vienas...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų