• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tommis Hilfigeris gimė juvelyro šeimoje ir užaugo mažyčiame Niujorko valstijos miestelyje drauge su aštuoniais broliais bei seserimis. Šiandien mados imperijos vadovas prisimena, kad nuo mažens visi šeimos nariai buvo pratinami dirbti. T. Hilfigeriui teko kaimynams išnešioti laikraščius, šienauti žolę bei kasti sniegą. Anot jo, smulkūs darbai moksleiviui leido pajusti pinigų skonį, rašo „Forbes“.

T. Hilfigeris nuo mažens domėjosi rūbų mada tad sulaukęs 18 nutarė išbandyti jėgas šiame versle. Paskutiniais mokslo metais jaunuolis drauge su keliais draugais nutarė pradėti verslą. Draugai pradiniam kapitalui susidėjo po 125 JAV dolerius ir ėmė prekiauti džinsais. Netrukus moksleiviai atidarė parduotuvę pavadinimu „People's Place“.

Bičiulų verslas sulaukė itin greitos sėkmės.

„Vienu metu man teko prekiauti džinsais iš automobilio bagažinės, nes žmonės beprotiškai norėjo juos įsigyti“, - prisimena T. Hilfigeris.

REKLAMA
REKLAMA

Apakintas sėkmės, didžiam tėvų nusivylymui, jaunasis verslininkas nutarė nestoti į koledžą ir patirties semtis verslo pasaulyje.

REKLAMA

Per keletą metų draugai atidarė savo parduotuves daugelyje Niujorko valstijos kampelių ir studentų miesteliuose.

T. Hilfigeris prisimena, kad tuo metu jo gyvenimas vyko tarp drabužių gamintojų biurų ir naktinių klubų. Jaunas verslininkas netruko atitrūkti nuo realybės.

Pagaliau 25 metų verslininkas sulaukė buhalterio vizito, pastarasis pranešė apie bendrovės finansinius sunkumus.

T. Hilfigeris net nemirktelėjęs pasiūlė imti banko paskolą. Tačiau buhalteris priminė, kad verslininkas jau yra skolingas bankui, todėl jam beliko rinktis vieną iš dviejų: grąžinti skolas arba skelbti bankrotą.

REKLAMA
REKLAMA

Bendrovei teko bankrutuoti. T. Hilfigeris prisimena, kad tuo metu jį prislėgė nusivylimo ir gėdos našta. Jaunuolių verslas buvo vos per žingsnį nuo įšventinimo į rimtų rinkos žaidėjų tarpą. Deja, tačiau greitos sėkmės dėka T. Hilfigeris pernelyg anksti atsipalaidavo ir patikėjo, kad verslas gali sėkmingai gyvuoti savarankiškai.

Šiandien T. Hilfigeris pripažįsta, jog buvo atleidęs vadeles ir palikęs dalį verslo be priežiūros.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vis dėlo bankrotas tapo geriausia pamoka mano gyvenime“, - sako verslininkas.

„Po šio įvykio išmokau sutelkti dėmesį, perpratau buhalterinius niuansus, išmokau kontroliuoti bendrovės išlaidas ir plėsti verslą su kukliu biudžetu“ - tikina verslininkas.

Vis dėlto gyvenimiškos T. Hilfigerio verslo pamokos nesibaigė pirmuoju bankrotu.

Sulaukęs 28 metų verslininkas subūrė dizainerių komandą ir sudomino rubų gamybos milžinę „Jordache“. Pastarajai patiko patiko T. Hilfigerio kūriniai, tačiau galiausiai bendrovė atsisakė plėsti savo prekių spektrą ir nutarė likti prie džinsų gamybos.

REKLAMA

 

T. Hilfigeris antrą kartą atsidūrė gatvėje.

Po metų, 1985, T. Hilfigeris nutarė kurti savo prekės ženklą.

„Nesėkmių ruožas mane užgrūdino ir paruošė žaidimui aukštesnėje lygoje“, - sako T. Hilfigeris.

„Norėjau gražinti į madą rūbus, primenančius privačių mokyklų uniformas. Tuo metu šis apsirengimo stilius buvo laikomas senamadišku“ - prisimena verslininkas.

T. Hilfigeris nutarė įnešti daugiau spalvų, komforto ir kasdieniškumo į šį rūbų stilių.

Verslininkui pavyko prikalbinti vieną gamintoją imtis tokių rūbų gamybos, tačiau pirkėjai taip ir nesuprato T. Hilfigerio noro gaivinti atgyvenusią madą.

REKLAMA

Jis nutarė savarankiškai prekiauti savo paties sukurtais rūbais. Jaunuolis susikrovė rūbų pavyzdžius į didelį krepšį ir patraukė ieškoti potencialių pirkėjų.

Pirmas bandymas derėtis su prekybos tinklu „Saks and Bloomingdales“ baigėsi nesėkme, tačiau T. Hilfigeris nenuleido rankų ir po ilgų įtikinėjimų prikalbino parduotuvę prekiauti jo sukurtais rūbais.

Šį kartą T. Hilfigeris paruošė aiškų planą, nusamdė profesionalų komandą ir kiekvieną dieną stebėjo ne tik kūrybinę verslo pusę, bet ir finansinę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Reikiamu metu atsidūrėme reikiamoje vietoje, nes maždaug tuo pat metu visame pasaulyje kilo susidomėjimas paprastais kasdieniais rūbais“, - prismena bendrovės vadovas.

1988 bendrovės apyvarta pasiekė 25 mln. JAV dolerių. 1995 metais šis skaičius išaugo iki 500 mln. JAV dolerių, o tūkstantmečio pabaigoje viršijo 1 mlrd. JAV dolerių.

„Manau, kad mūsų verslo plėtrą lėmė sėkmė, sunkus darbas ir ryžtas laikytis iš anksto paruošto veiksmų plano“, - svarsto T. Hilfigeris.

REKLAMA

Šiemet pardavimai sieks nuo 5 iki 6 mlrd. JAV dolerių. Pasaulyje veikia daugiau nei 1200 „Tommy Hilfiger“ prekės ženklu pažymėtų parduotuvių. „Tommy Hilfiger“ planuoja plėtrą besivystančiose rinkose.

„Iki šių dienų išsaugojau kūrybišką sielą, kuri padeda kurti unikalius rūbų modelius, tačiau bankroto dėka laikau save labiau verslininku, o ne menininku“, - svarsto T. Hilfigeris.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų