Taip vidurinės mokyklos moksleiviai gali pasirinkti žymiai daugiau dalykų nei pagrindinės mokyklos moksleiviai. Tačiau tai labai apsunkina mokyklos tvarkaraščio formavimą, nes tvarkaraštis turi būti formuojamas kiekvienam moksleiviui individualiai. Nėra žinoma polinominių būdų šiai problemai spręsti.
UAB „NEVDA“, turinti ilgametę patirtį Švietimo srityje, 2012 rugsėjo mėn. – 2014 m. birželio mėn. vykdo projektą „Inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms, kūrimas“ (Nr. VP2-1.3-ŪM-02-K-03-077), bendrai finansuojamą Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir Lietuvos Respublikos lėšomis.
Projektas įgyvendinamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą, prioritetą – Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra, priemonę – „Intelektas LT“. Projektui skirto finansavimo ES dalis – 391 300 Lt.
Projekto objektas yra sukurti švietimo įstaigoms skirtą patogų tvarkaraščių formavimo ir optimizavimo sistemos prototipą, kurio pagalba būtų palengvinamas ne tik galutinio tvarkaraščio gavimas, bet ir pradinių duomenų formavimas.
Pagrindinis mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros tikslas – įvertinant subjektyvius ir objektyvius mokyklų reikalavimus, sukurti tvarkaraščių kūrimo ir optimizavimo prototipą 11-12 (3-4 gimnazinių) klasių tvarkaraščiams sudaryti.
Projekto eiga. Projektas įgyvendintas, glaudžiai bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, kurių atstovai nuolat dalyvavo apklausose apie tvarkaraščio sudarymo ypatumus. Apklausos buvo atliekamos derinant programavimo darbus ir pateikiant rezultatus projekte dalyvavusioms įstaigoms. Pirmųjų apklausų metu buvo apklausta 128 respondentai.
Pagal apklausos rezultatus nustatyti pagrindiniai švietimo įstaigų tvarkaraščių sudarymo kriterijai bei suprojektuotas ir sukurtas patogus pradinių duomenų įvedimo langas. Jo pagalba vartotojai duomenis gali apdoroti ne tik rankiniu, bet ir automatiniu būdu. Apklausus 2915 mokinių, 1888 mokinių tėvų/globėjų bei 17 įvairių mokyklų atstovų, parinktų iš visos Lietuvos Respublikos, buvo suformuoti tvarkaraščių sudarymo reikalavimai. Tai labai palengvino technologinės plėtros veiklas, orientuotas į automatizuoto tvarkaraščio formavimo prototipą.
Mokslinių tyrimų veiklose ekspertai, vertindami apklausų rezultatus, sudarinėjo automatizuotą tvarkaraščių kūrimo dalį, t.y. sudarinėjo optimizavimo algoritmų sąrašą bei kūrė geriausiai tinkantį optimizavimo algoritmą. Mokslininkai atliko daugiau nei 84 000 000 bandymų tam, kad būtų detaliai išanalizuota, kaip automatizuoti švietimo įstaigose tvarkaraščiams sudaryti keliamus reikalavimus, kiekvieno tvarkaraščio sudarymo bei optimizavimo algoritmo veikimo tinkamumą, įvertinti atliktus kiekvieno algoritmo pakeitimus bei nustatyti tinkamiausius ir sparčiausiai veikiančius algoritmus.
Projekto rezultatai. Sukurtas inovatyvios tvarkaraščių sistemos, skirtos švietimo įstaigoms, prototipas žymiai palengvina ir paspartina sunkų bei sudėtingą švietimo įstaigos tvarkaraščių sudarymą bei optimalaus sprendinio gavimą.
Šio projekto rezultatai leis padidinti švietimo įstaigų valdymo efektyvumą, pagerinti moksleivių tvarkaraščių sudarymo kokybę ir sumažinti veiklos kaštus.