• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų Eurostato duomenimis, apie 19 procentų Lietuvos gyventojų pirko ar užsisakė prekių ar paslaugų internetu. Lyginant su Europos Sąjungos vidurkiu – perkančių elektroniniu būdu Lietuvoje yra du kartus mažiau, bet lenkiame Italijos, Portugalijos ir Bulgarijos vartotojus. Kaimyninėje Estijoje nuo 2013 m. vartotojų, perkančių internetu, padaugėjo daugiau nei dvigubai: nuo 16 iki 37 procentų. Lietuvoje vartotojų skaičius taip pat auga, tik lėčiau – 2011 metais perkančių internetu buvo dvigubai mažiau nei 2014 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Europos Sąjunga, siekdama suderinti vartotojų, perkančių netiesioginiu būdu, teisių reglamentavimą ir užtikrinti aukštesnį vartotojų teisių apsaugos lygį priėmė Vartotojų teisių direktyvą, kuri Lietuvoje įsigaliojo 2014 metų birželio mėnesį. Pagrindinės naujovės – visiems žinomas prekių ar paslaugos atsisakymas per 14 dienų jau galimas ir perkant internetu, išsamesnis vartotojų informavimas, uždraudžiami iš anksto pažymėti langeliai, suteikiamos aiškesnės garantijos, perkant skaitmeninio turinio produktus ir daugelis kitų, tarp jų ir pavyzdinė sutarties atsisakymo forma.

REKLAMA

Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija norėdama, kad informacija apie naujas teises pasiektų kuo daugiau vartotojų, kreipėsi į 1200 Lietuvoje veikiančių elektroninių parduotuvių, prašydama paskleisti aktualią informaciją. Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos projektų vadovė Edita Petrauskaitė atkreipia dėmesį, jog elektroninės parduotuvės neskuba informuoti pirkėjų: „Informavimo veiklas pradėjome praėjus pusmečiui po naujų reikalavimų įvedimo Lietuvoje. Tiesiogiai susisiekėme su elektroninių parduotuvių administratoriais, prašydami išplatinti informaciją vartotojams. Rezultatai nuvilia - tik apie 5 procentai verslininkų geranoriškai padėjo išplatinti informaciją, apie 20 procentų pažadėjo informuoti vartotojus kitomis priemonėmis, likusieji sakė, kad informuos vėliau arba atsisakė informaciją platinti. Taigi daugiau nei 70 procentų verslininkų neskuba informuoti vartotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Priežastys gali būti įvairios, neskubėčiau kaltinti verslo nesąžininga veikla - galbūt šiuo metu verslas susitelkęs, nes šventinis periodas yra pelno periodas, galbūt tiesiog intensyviai ruošiamasi naujos valiutos įvedimui. Esminė žinutė, kurią siekėme perduoti verslui, yra ta, kad tinkamas vartotojų informavimas apie vartotojų teises yra verslininkų pareiga, o pažeidžiantiems vartotojų teises bus taikoma atsakomybė. Vartotojams primename, jog būtų sumanesni ir atidžiau rinktųsi pardavėjus.“ Prie vartotojų informavimo prisidėjusių elektroninių prekybos svetainių adresai skelbiami Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos svetainėje www.vartotojuteises.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija pastebi, kad augant pirkimo internetu populiarumui, didėja ir gaunamų vartotojų skundų skaičius. Gausėja atvejų, kai vartotojai suklaidinami, jog perka iš oficialių prekinio ženklo atstovų svetainių, tačiau paaiškėja, jog tai dažniausiai nusikalstamais tikslais veikiančios svetainės arba trečiųjų šalių svetainės, todėl vartotojų teisių garantijos negali būti užtikrinamos. Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija primena, kad susipažinti su naujomis vartotojų teisių nuostatomis galite peržiūrėję trumpą video klipą. Projekto rėmėjas LR Teisingumo ministerija. Projekto veiklos yra remiamos iš LR valstybės biudžeto lėšų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų