Socialinio tinklo „Facebook" ir gėrimų gamintojos „Diageo" sandoris dėl alkoholinių gėrimų reklamos gali sukelti tikrą jaunimo girtavimo epidemiją, perspėja britų sveikatos ekspertai.
Galimybė reklamuotis daugelio jaunuolių pamėgtame „Facebook" tinkle bendrovei „Diageo" bus labai pelninga – tai patvirtina itin sėkminga jos gaminamos degtinės „Smirnoff vodka" reklaminė kampanija. Šis alkoholinis gėrimas tapo pačiu populiariausiu tarp visos pasaulinės „Facebook" auditorijos, skelbia „Guardian.co.uk". Pasak „Diageo" atstovų, dėl su „Facebook" susietos rinkodarinės veiklos bendrovės alkoholinių gėrimų pardavimai JAV išaugo 20 proc. Naujoji daugelio milijonų vertės sutartis, „Diageo" atstovų teigimu, abiejų bendrovių bendradarbiavimą ir verslo planavimą kilstelės į precedento neturintį lygį.
Nors „Facebook" atstovai tvirtina, kad alkoholinių gėrimų reklama šiame socialiniame tinkle pasiekiama tik vyresniems nei 18 metų vartotojams, sveikatos ekspertai aiškina, kad daug jaunesnių žmonių „Facebook" nenurodo savo tikrojo amžiaus, o jo patikrinimo procedūra yra visiškai neefektyvi. Nors pagal taisykles „Facebook" vartotojai turi būti 13-mečiai ar vyresni, manoma, kad 25 proc. 8 - 12 metų britų vaikų ir paauglių turi savo paskyras šiame tinkle.
Sveikatos ekspertų teigimu, kyla pavojus, kad alkoholinių gėrimų reklama „Facebook" tinkle bus ypač paveiki paaugliams, kuriems „Diageo" stengsis pateikti girtavimą kaip sektiną gyvenimo stilių. Ir „Facebook", ir „Diageo" tokią galimybę neigia, tvirtindami, kad šis socialinis tinklas yra „viena saugiausių vietų internete visų amžiaus grupių vartotojams", o alkoholinių gėrimų reklama bus pateikiama laikantis visų galiojančių įstatymų, reikalavimų ir rekomendacijų.