Varis naudojamas elektromobiliuose, vėjo ir saulės energijos įrenginiuose, taip pat atsinaujinančiosios energijos saugojimo ir perdavimo infrastruktūroje ir jo pasiūlos deficitas gali sulėtinti perėjimą prie naujos energetikos sistemos.
„Glencore“ generalinis direktorius Gary Nagle'as antradienį vykusioje investuotojų konferencijoje pareiškė manąs, kad vario paklausa likusiu šio dešimtmečio laikotarpiu viršys gavybą 50 mln. tonų.
Anot jo, šiam deficitui užlopyti reikia didinti antrinių žaliavų perdirbimo apimtis ir gavybą.
„Per kitus aštuonerius metus pasauliui reikės 100 mln. tonų vario vien atsinaujinančiosios energijos“ sektoriui, pažymėjo „Glencore“ vadovas.
Jis pridūrė, kad elektromobilių pramonei reikės beveik 20 mln. tonų.
G. Nagle'o skaičiavimais, vario paklausa pasaulyje 2022–2030 metų laikotarpiu sudarys 355 mln. tonų, o pagaminta bus apie 304,5 mln. tonų, taigi atsiras 50,5 mln. tonų deficitas.
Rusijai pradėjus invaziją į Ukrainą, vario kaina Londono metalų biržoje pakilo iki rekordinių 10,845 tūkst. JAV dolerių už toną, tačiau paskiau kainos smuko – be kita ko, dėl nuogąstavimų dėl recesijos ir COVID-19 pandemijos Kinijoje, kuri sunaudoja daug vario.
Vario kaina Londono metalų biržoje antradienio prekybos sesijos pabaigoje sudarė apie 8,421 tūkst. JAV dolerių.