„Ratas“ yra pirmoji trilogijos dalis ir, nors neišvengiamai yra lyginama su „Saulėlydžio“ saga, šioje knygoje nerasite nė žodžio apie vampyrus. Tačiau magijos, įtampos, veiksmo, meilės ir pavojų čia su kaupu. Romanas pasakoja apie šešių merginų gyvenimą mažame centrinės Švedijos miestelyje, kuris netikėtai tampa pagrindine magiškų blogio ir gėrio jėgų kovos vieta. O nieko bendro tarpusavyje neturinčios merginos pasirodo beesančios vienintelės, galinčios išgelbėti pasaulį. Tik šią, ir taip gana sudėtingą užduotį nepaprastai apsunkina faktas, kad merginų šešetukas vos gali viena kitą pakęsti. Todėl joms teks ne tik susipažinti su magijos pasauliu, bet ir tuo pačiu metu išmokti bendrauti tarpusavyje. O kur dar kasdieniai sunkumai mokykloje, problemos namuose, pirmieji susižavėjimai ir bendraamžių pripažinimo siekis... Romanas iš karto po išleidimo sulaukė nepaprastos sėkmės, vien tik Švedijoje jo parduota apie 145 tūkst. Neilgai trukus pasipylė ir apdovanojimai: „Ratas“ buvo nominuotas prestižinei Augusto premijai, apdovanotas daugybe prizų, iš kurių vertingiausias – Didysis skaitytojų apdovanojimas. Šio prizo nugalėtojus renka patys knygų skaitytojai.
Nors romanas visame pasaulyje yra priskiriamas paauglių literatūros žanrui, tačiau Lietuvoje jis bus išleistas su įspėjamuoju užrašu, teigiančiu, kad informacija, esanti knygoje, gali daryti neigiamą poveikį nepilnamečiams.
„Šioje knygoje nėra nieko, ko nežinotų 16 metų paauglys“, – sako „Rato“ leidėjai. – „Romane skaitytojas yra įmetamas į tikrą (todėl ir žiaurią) paauglių realybę. Labai gaila, kad viešąją informaciją prižiūrinčios institucijos mano, jog Lietuvos skaitytojai negalės suvokti to, ką skaito ir supranta jų bendraamžiai visame likusiame pasaulyje“. Anot leidyklos atstovų, romane „Ratas“ nagrinėjamos temos bus pažįstamos ir daugeliui suaugusiųjų: patyčios, nepasitikėjimas savimi, priešinimasis visuomenės normoms, neatsakyti jausmai, baimė dėl ateities, tikrųjų draugų paeiškos bei mirtis. Visos šios bendražmogiškos temos yra apgaubiamos magijos, katastrofos nuojautos, o su kiekvienu skyriumi skaitytojas sužino vis daugiau detalių apie didįjį planą, suvedusį pagrindines veikėjas. Ir taip nuobodžiauti neleidžiantį veiksmą paįvairina autorių pasirinktas pasakojimo būdas: romano skyriai parašyti vis iš kitos merginos perspektyvos.
Vienas didžiausių Didžiosios Britanijos laikraščių „The Sunday Telegraph“ apžvelgdamas šią knygą teigė, kad „Ratas“ išsiskiria iš kitų paauglių romanų tuo, kad jame nėra įkvepiančių herojų. Čia skiriamas dėmesys pagrindinių veikėjų charakterių raidai, o antgamtiniai dalykai (kitaip nei jau anksčiau minėtoje „Saulėlydžio“ sagoje) pasitraukia į antrą planą. Anot apžvalgininkų, trilogijai lemta tapti kultine paauglių knyga, ką patvirtina ir nepaprastas „Rato“ populiarumas pasaulyje.